אשפי המטבח האסייתי פותחים מסעדת אוכל רחוב מדרום מזרח אסיה

גיא רובננקו (אקסטרה ברוט מקונג) ולילך רווה (אסיה) פותחים את Nit Noi - פופ אפ של מטבחי וייטנאם, תאילנד וסין עם פוד טראק של באן מי בשעות הצהריים

קוואיטייאו טום יאם, ניט נוי (צילום: ניקי טרוק)
קוואיטייאו טום יאם, ניט נוי (צילום: ניקי טרוק)
13 בפברואר 2020

"נכון שאמרתי שאין מצב לחזור למסעדה והנה אני פה", אומר השף גיא רובננקו (מקונג) בחצי חיוך. "אנחנו פוסט טראומתיים", צוחקת השפית לילך רווה (אסיה). שניהם צברו קילומטרז' במסעדות מצליחות ובכל זאת בחרו לזרוק את המגבת ולזוז הצידה ממרכז הסצנה. כעת מתמקמים רווה ורובננקו בשוק הנמל בספק מסעדה ספק פופ אפ. הקונספט אולי לא כל כך ברור אבל האוכל משכנע, ומהחלטתם לחזור ולבשל לקהל אנחנו רק מרוויחים.

Nit Noi, "טיפ טיפה" או "בקטנה" בתאית, מתבססת על המשולש הגיאוגרפי שבין תאילנד, וייטנאם וחבל יונאן שבסין (ואף מילה על קורונה). רשני השפים מתורגלים בסגנון הבישול, דוברים את השפה הקולינרית ושוחים בחומר כמו אטריות במרק פו, תוצר של יותר מ־20 שנות ביקורים, השתלמויות ולימודים. בחודשים האחרונים לאחר סגירת מקונג הם מבשלים בארוחות פרטיות בבית. "זה קשה. אין את התנאים שיש במסעדה", הם מנמקים את שינוי הכיוון. בפגישה עם אנשי שוק הנמל ו-EatWith עלה רעיון לפופ אפ קצר מועד שהתפתח לסוג של מסעדה: חיים חזיזה, מבעלי רוקח 73 ורוקח בנמל (בתו טלי זמר הייתה שותפתן של יהלומה ועינב ברמן ב"יהלומה בנמל") פנה לרובננקו ורווה, הזמין אותם להשתלט על החלל ומלווה אותם בפרויקט הנוכחי.

רובננקו ורווה (צילום: שרון בן דוד)
רובננקו ורווה (צילום: שרון בן דוד)

עד כאן הרקע, ומכאן לאוכל. התפריט בניט נוי בנוי במתכונת קאב קלם, המונח האזורי לקאב קם – ארוחת מנות קטנות שבדרך כלל מלווה אלכוהול. חומרי הגלם והתבלינים אותנטיים וכך גם הטעמים, בהתאמה קטנה לחך המקומי כי "אנחנו לא באים להרוג את הלקוחות". במטבח פתוח, שלא השתנה מאז ימי "טאפאס בשוק" לפני שמונה שנים (האחים ירזין וברק אהרוני למי ששכח), מגישים רווה ורובננקו מנה אחר מנה מהקל והעדין אל ההבי דיוטי: מיקס צנוניות, דייקון וכרוב מוחמצים שכל אחד מהם מטופל בצורה אחרת; סלט מלפפונים סיני מתובל בשמן צ'ילי מתוצרת בית; כנפיים מטוגנות במאלה, תערובת תבלינים אופיינית ליונאן; ושעועית ירוקה מטוגנת עם שיני שום, מנה טבעונית שהיינו מוכנים לנשנש עד קץ הבינג'. טייק אוף על בורקס חתונות במילוי בשר מתובל ברוטב אדום מטופו מותסס בתרבית אורז, מעוגן בתרבות הסינית וטעים בהרבה ממה שהוא נשמע. ג'יאו דזה ("האבא של הגיוזה") מטוגנים במילוי פרגיות קצוצות ורוטב דבש, חומץ ופלפל סצ'ואן, וג'יאו דזה כדמפלינגס עדינים בציר עוף חותמים את תצוגת התכלית, לא לפני שעפנו על הגרסה הסינית למפרום: שתי פרוסות חציל ממולאות במחית שרימפס וסקאלופס ורוטב צדפות.

ניט נוי (צילום: ניקי טרוק)
ניט נוי (צילום: ניקי טרוק)

נכון לשלשום מכונת הגלידה לא פעלה אבל רשמו לפניכם את הקינוח: גלידה אמריקאית בלחמניית חלב רכה כמו בשווקים בתאילנד בתוספת סירופים מתוצרת בית ותוספות בוטנים, קשיו וקוקוס קלוי. באווירת שוק הנמל וכדי להדגיש שזו לא ממש מסעדה המנות מוגשות בצלחות פלסטיק צבעוניות, ומחירי המנות נעים בין 38־52 ש"ח. "האוכל מורכב אבל מאוד פשוט. אנחנו רוצים להיות נגישים כדי שאפשר יהיה להזמין בלי לחסוך. זה משהו שאנשים קצת שכחו".

המסעדה פועלת בכל ימות השבוע מהצהריים עד הלילה. בשעות היום, בנוסף לחלל המסעדה שיגיש את התפריט הקבוע ומנות ספיישל מתחלפות, יפעל במקום גם פוד טראק שיגיש באן מי – אחת ממנות אוכל הרחוב הווייטנאמי האהובות – באגט פריך שבתוכו מגוון של ממרחים, ירקות כבושים בסגנון וייטנאמי, עשבי תיבול, רטבים ומרכיב עיקרי כמו פרגיות צלויות ברוטב ברביקיו סיני, נקניקים משובחים, דגים או טופו.

אחת לשבוע ביום שלישי תיסגר המסעדה לטובת ארוחת EatWith מעט יותר הארדקור, הכוללת 10־11 מנות ובירה ללא תחתית. הארוחה הראשונה מתוכננת ל־25.2 ומחירה 270 ש"ח לאדם. בעתיד מתכננים רובננקו ורווה לנצל את החלל לשימושים נוספים כגון סדנאות סביב חומרי גלם.

Nit Noi, שוק הנמל (האנגר 12) נמל תל אביב, ראשון־שבת מ־12:00, 054-9368904

>> סקר טיים אאוט העולמי: כמה טעים לכם בתל אביב? הצביעו, השפיעו וגלו את העיר התאומה שלכם