ניפחו לכם את חשבון הארנונה באתר התשלומים? כנראה שמדובר בטעות

נכנסתם לשלם ארנונה באינטרנט ונתקלתם בחוב מנופח? אל תילחצו. תושבים רבים בעיר שמצאו חובות על שמם באתר התשלומים MyBills גילו אחרי טלפון לעירייה כי מדובר בטעות

משלמים חשבונות באינטרנט? כדאי שתיזהרו (איור: shutterstock)
משלמים חשבונות באינטרנט? כדאי שתיזהרו (איור: shutterstock)
20 ביולי 2016

בכל הנוגע לתשלום חשבונות, לא נשארה בנו פיסת נוסטלגיה למעטפות הנייר הרומנטיות. תשלומים אונליין הפכו לנורמה אקולוגית, והציפייה היא שבשנת 2016 נשאיר את הבאגים מאחורינו יחד עם מערכות לניתוב קולי. אחרי שזה נאמר, ייתכן שתעדיפו להשאיר את אתר MyBills מחוץ למועדפים. לאחרונה מתלוננים רבים מתושבי העיר על חובות כוזבים המופיעים באתר, ואם אתם משתייכים לסוג האנשים שלא מקפידים על מעקב החשבונות – נורת האזהרה בוהקת שבעתיים.

"לפני שבועיים נכנסתי לשלם את חשבון הארנונה וראיתי שמופיעים לי ארבעה חשבונות. באתר אין פרטים כגון כתובת הנכס או תקופת החשבון ובלי השובר קשה לעקוב", מספרת כנרת, תושבת העיר. "שניים מהחשבונות נראו לי מוזרים, וכשהתקשרתי לעירייה אמרו לי שהמערכת לא תמיד מעודכנת, ומה שקובע הוא מה שמופיע אצלם במערכת, ואין לי חוב".

כנרת היא לא היחידה שנתקלה בבעיה הזאת. האתר, שמאפשר תשלום חשבונות כגון ארנונה, קנסות ודוחות במספר רב של רשויות, נשלט על ידי בנק הפועלים וטלאול קונטקט סנטר. בעיריית תל אביב־יפו מודעים לבעיה ונמסר כי בימים אלה הנושא נמצא בטיפול שיושלם עד סוף אוקטובר: "הנתונים המוצגים אינם בהכרח מעידים על חובות נוספים או על חובות ששולמו, מאחר שחברת MyBills אינה מקבלת היזון חוזר על תשלומים אשר מבוצעים במקור אחר, כגון בנק הדואר, קבלת קהל או מוקד הבירורים של העירייה או התאגיד. יובהר כי הנושא אף מצוין במסך 'חשבונות ממתינים לתשלום' באתר MyBills".

מאתר MyBills נמסר: "תגובת עיריית תל אביב עולה בקנה אחד עם תגובתנו".