לפני כולם: לא היינו בהופעה של ניק קייב

האיש הגדול של שירי הדכאון משנות השמונים ועד היום מגיע לשתי הופעות בישראל. היינו בעתיד ואנחנו יודעים הכל

ניק קייב (צילום: Getty Images)
ניק קייב (צילום: Getty Images)
19 בנובמבר 2017

מזג האוויר החמים לעונה לא מנע מאלפים להגיע בעוד כמה שעות להופעה של ניק קייב בהיכל מנורה מבטחים. מדובר בהופעה ראשונה מתוך שתיים לאוסטרלי הגבוה שאהוב פה עוד משנות השמונים הלא עליזות, מהתקופה ששנקין עוד היה חור. אני זוכר שגרתי עם הלהקה שלי במחסן, לא היה לנו תופים, פינגווין, הקליק, שולץ, רוקסן וכו'.

היכל מנורה מבטחים. לא אילוסטרציה
היכל מנורה מבטחים. לא אילוסטרציה

קייב עלה לבמה בכל דבר שהוא לא סערה ומייד אמר "ערב טוב ישראל, שלום". יש משהו במילים האלו, כשהן נאמרות עם מבטא מעל במה על ידי מישהו שאתה יודע שזה הדבר היחיד שהוא יודע לומר בעברית שגורם לך לתהות – למה בעצם? מי החליט יום אחד שאתה חייב לומר כמה מילים בעברית חסרות משמעות קונקרטית כי מישהו קנה כרטיס להופעה שלך? אני חושב שיהיה מאוד מפתיע ומרענן אם פעם זמר יעלה וממש ייתן נאום: "ערב טוב תל אביב! מה קורה? כמה עשו מכבי חיפה?".

ערב טוב תל אביב! תמונת המחשה
ערב טוב תל אביב! תמונת המחשה


אז ההופעה. בקיצור, הוא ניגן די הרבה שירים -שעתיים, הרוב די עצוב ואובססיבי, זה אולי נשמע פחות אותנטי ממה שזה היה פעם כשהוא רק התחיל. הוא עשה בערך את כל השירים שכתוב באינטרנט שהוא עושה בהופעות אחרות של הטור. כל השירים הישנים המוכרים משולבים בשירים חדשים, אחר כך הוא עשה עוד כמה שירים ישנים שיר חדש, שיר ישן, הדרן, הדרן, הדרן. "לילה טוב תל אביב, סעו בזהירות, אני לפעמים מרגיש שלא באמת רואים אותי בכל הדבר הזה שנקרא הופעה והייתי רוצה שנדבר על זה".  

על הכל העיב הסאונד הנורא בהיכל מנורה מבטחים. למה הכל צריך להישמע כאילו אנחנו מקשיבים באוזניות ישנות שמונחות 100 מטר מאיתנו בתוך האדמה באקווריום בארון מתים?

 

איש אוכל נקניקיה, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
איש אוכל נקניקיה, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)


בנוסף, לא יכול להיות שגרגר לחמנייה עם פיסת נקניקיה מהרצפה תעלה כל כך הרבה. נכון, בעלי הזכיון צריכים להרוויח אבל זה קצת מוגזם, 400 שקל בהצגת כרטיס של חבר. האם לא אלך גם להופעה הנוספת מחר? סביר מאוד להניח.

[interaction id="5a11576a7f2e900001fc25b6"]