ניק קייב: "חשוב לי להביע עמדה נגד אנשים שמשתיקים מוזיקאים"

במסיבת עיתונאים סיפר קייב שהוא לא מתרגש מהלחצים שמפעילים עליו לא להופיע בישראל. בנוגע למותו של בנו אמר: "הבן שלי מת בתאונה. אני לא מאשים את הסמים במותו"

ניק קייב (צילום: אורית פניני)
ניק קייב (צילום: אורית פניני)
19 בנובמבר 2017

ניק קייב לא מתרגש מה-BDS ומהפניות אליו שלא להופיע בישראל. במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (א') לפני צמד ההופעות שלו היום ומחר בהיכל נוקיה, אמר קייב ש"כבר לפני 20 שנה באתי לפה. היה לי חיבור גדול עם המדינה, שקשה לי לתאר. הייתי בא לפה לחופשות".

קייב ציין ש"ישראל היא לא סתם נקודה בסיבובי ההופעות. יותר קל לא להופיע כאן. צריך לעבור מסכת השפלות על ידי רוג'ר ווטרס ושות' כדי להופיע בישראל". קייב אף סיפר שלפני 3 שנים בריאן אינו שלח לו מכתב שעליו ביקש ממנו לחתום, אבל לדבריו, "אני לא אוהב רשימות ולא רוצה לחתום עליהן. היה לי חשוב להביע עמדה נגד אנשים שמצנזרים ומשתיקים מוזיקאים".

>> אנשי תרבות ישראלים מספרים על השירים האהובים של ניק קייב

קייב התייחס גם לחיבור שלו עם להקת המכשפות. ב-1996 יצא אלבומן "מתכסות" שכלל גרסאות כיסוי לשירים שונים, כולל השיר "Shivers" שאותו הקליטו עם קייב. לדבריו, בימים ההם הוא היה פתוח יותר לשיתוף פעולה כזה.

כשנשאל על מותו של בנו בן ה-15, שנפל לפני כשנתיים מצוק ככל הנראה כשהיה תחת השפעת LSD, אמר קייב: "הבן שלי מת בתאונה. אני לא מאשים את הסמים במותו. זה פשוט דבר נורא שקרה. אין לי עמדה מוסרית נגד סמים. אין באמת תשובה לשאלה הזו. אשתי ואני הורים בעלי מצפון שאוהבים את הילדים שלנו".

קייב התייחס גם לקמפיין MeToo ולסיפורים שיוצאים בתקופה האחרונה על הטרדות מיניות בתעשיית הקולנוע והמוזיקה, ואמר ש"כל חיי בחורות ניגשו להצטלם איתי, עכשיו אני עומד קפוא", והוסיף בהומור: "יש לי ניסיון של 20 שנה של בחורות שמטרידות אותי בעת ההופעות".