נכשלתם? תצטרפו למועדון: התנועה שמעודדת להתחפר בכשלון

בערב על טוהרת הכישלונות האישיים, מיטב היזמים והאושיות ינסו לגרום לנו להרגיש יותר טוב לגבי העובדה שכולנו בעצם קצת לוזרים

כל אחד הוא קצת אפס. עידן מור (בדמותו של גדי וילצ'רסקי) בהרצאה הקודמת. צילום: ירון פישנזלון
כל אחד הוא קצת אפס. עידן מור (בדמותו של גדי וילצ'רסקי) בהרצאה הקודמת. צילום: ירון פישנזלון
15 באוגוסט 2016

"FuckUp Nights" היא תנועה גלובלית מבוססת מתנדבים, שמכל האג'נדות היהירות הזמינות כיום לארגונים ללא מטרות רווח מתמקדת דווקא בתחושת הכישלון. באמצעות אירועים חודשיים המורכבים מהרצאות קצרות של יזמים או סלבריטאים מבקשים בעמותה לעודד את השיח על כישלונות, במטרה שכולנו נרגיש יותר בנוח להודות ברגעים המוצלחים פחות של החיים שלנו.

"התוודעתי לעמותה אחרי שנכשלתי עם מיזם שרציתי להקים בארץ", מספרת ליאורה גולומב, מייסדת הקהילה בישראל. "רציתי לדבר עם חברים שלי על תחושת הכישלון, אבל שמתי לב שיש להם בעיה לשוחח על כישלונות בצורה גלויה. חברה אוסטרלית הציעה לי לדבר בערב של התנועה הפועלת שם, ובסופו של דבר הבאתי אותה לישראל. היום יש ליינים בתל אביב וירושלים".

למה זה חשוב לדבר על זה?

"גם כדי להקל על עצמנו וגם כי בסופו של דבר לומדים מכישלונות. לא תדע להשתפר ולהתקדם אם תכחיש את הכישלונות שלך. מעבר לזה – הרבה אנשים מבינים פתאום שהטעויות שלהם נפוצות ושאין סיבה לקחת אותן קשה מדי".

את מאמינה שיש חשיבות לפעילות של תנועה כזאת דווקא בישראל?

"יש לזה ערך גדול בישראל המוגדרת פעמים רבות כ'סטארט־אפ ניישן'. כולנו מדברים על אותם שלושה אחוזים של מיזמים מצליחים, אבל מתעלמים מ־97 האחוזים שלא שורדים את שלוש השנים הראשונות".

התקווה לכשלון. ערב פאקאפ. צילום: ירון פישנזלון
התקווה לכשלון. ערב פאקאפ. צילום: ירון פישנזלון

מי כבר דיבר על הכישלונות שלו באירועים שלכם?

"יובל שם טוב (יובל המבולבל – ג"פ) דיבר באירוע שלנו על הפעמיים שבהן הוא ניסה להתקבל לערוץ הילדים ללא הצלחה. כל בן אדם אחר היה מוותר, אבל הוא החליט ללכת בדרך עקיפה ולהופיע בקניונים. גם עידן מור (גדי וילצ'רסקי – ג"פ) דיבר באירוע שלנו על האתגרים שהוא חווה עד הפריצה למיינסטרים. באירוע הקרוב בתל אביב ידברו בין היתר הקומיקאי מוטי אהרנוביץ' ואור עופר מנכ"ל 'סימילארווב', ובירושלים ירצה גם השף אסף גרניט. כמונו, גם הדוברים עושים הכל בהתנדבות. הם מבינים את החשיבות שיכולה להיות לאירועים האלה".

אירוע "FuckUp Nights" הבא בתל אביב יתקיים ב־22.8 בחלל Rise  (אחד העם 54). הכניסה חופשית בהרשמה מראש