חנוכה 2015: כל בילויי התרבות הכי שווים לילדים

כך תעברו את חנוכה עם ילדים ובלי יותר מדי צלצולי פלייבק באוזניים

זהבה ושלושת הדובים (צילום: כפיר בולוטין)
זהבה ושלושת הדובים (צילום: כפיר בולוטין)
25 בנובמבר 2015

"אבוללה"

ילד דחוי שבעברו טרגדיה משפחתית, יחידה סודית שבראשה מפקד שסוחב טראומת ילדות ומפלצת ענקית שרק ילדים יוצאי דופן מסוגלים לראות מרכיבים יחד סרט ישראלי חדש לכל המשפחה המשלב צילום עם אנימציית מחשב. מדובר בנס קטן שמספק שעה וחצי של הנאה לצופים צעירים ומבוגרים כאחד, בלי התכווצות מביכה אחת מצד הצופה. סרט הרפתקאות מוצלח ומפתיע בהפקה ובמשחק (בייחוד מצד השחקנים הילדים) שמספר סיפור מוכר מזווית ישראלית מאוד. לבני 8 ומעלה.

"אבוללה", מ־3.12 בקולנוע

אבוללה
אבוללה

פסטיבל חנוכה להצגות ילדים

הפסטיבל של התיאטרון הוותיק ייערך בתיאטרון גבעתיים במשך שבעה ימים ובמסגרתו יעלו הצגות מוכרות של התיאטרון כמו "חברים על הגשר" (לבני 4 ומעלה), "אדיסון" שמספר על ילדותו של הממציא תומס אדיסון (לבני 7 ומעלה) ו"מלך סיאם", עיבוד לילדים למחזה "המלך ואני". כמו כן תתקיים בכורה להצגה "אי המטמון" שמתבססת על הספר הקלאסי של רוברט לואי סטיבנסון על פי גרסה בימתית שכתב אפרים סידון.

פסטיבל חנוכה להצגות ילדים של תיאטרון אורנה פורת, תיאטרון גבעתיים, 8.12־14.12, 60־90 ש"ח. להזמנת כרטיסים

 

"הדינוזאור הטוב"

הסרט החדש של דיסני/פיקסאר מתחיל בשאלה מעניינת: מה היה קורה לו המטאור שהביא להשמדת הדינוזאורים היה מחמיץ קצת את כדור הארץ? נראה שכעבור מיליוני שנה העולם עדיין היה מיושב על ידי דינוזאורים, שהיו מגלים במשך הזמן את סודות החקלאות ואת חיי המשפחה. ארלו, הבן הצעיר והפחדן במשפחת דינוזאורים איכרים, הולך לאיבוד ומחפש את הדרך הביתה עם ספוט, ילד אנושי קטן שמסיבה הידועה רק ליוצרי הסרט ניחן בתכונות כלביות לכל דבר. סרט הרפתקאות חביב לבני 5־8 לכל היותר, אכזבה לכל השאר.

"הדינוזאור הטוב", מ־26.12 בקולנוע

 

"נוקאאוט צ'יקן"

טוטו, תרנגול צעיר וביישן, חולם להיות אלוף אגרוף בקרבות תרנגולים למרות אופיו העדין. כשנשקפת סכנה לחווה שהוא גר בה, טוטו יוצא למחנה אימונים במטרה להפוך מתרנגול חלשלוש ללוחם אמיץ ונועז שיתמודד מול האלוף בזירה וכך יציל את ביתו.

"נוקאאוט צ'יקן", מ־3.12 בקולנוע

טובים השניים (צילום: כפיר בולוטין)
טובים השניים (צילום: כפיר בולוטין)

סיפורים שמספר לי הרחוב

במרכז בגובה העיניים במוזיאון הילדים של חולון תיפתח בחנוכה תערוכה אינטראקטיבית חדשה שתעסוק בקשר בין אמנות לרחוב. בסיור המודרך בתערוכה ילמדו המבקרים מהי אמנות רחוב ואיך היא מתבטאת באמנות פלסטית, תיאטרון, מולטימדיה ותנועה. הם יסיירו ב"רחובות" וב"סמטאות" וייתקלו בהתרחשויות שיחשפו אותם לסוגים שונים של יצירות ואף יתנסו ביצירה בעצמם. הסיורים מחולקים לשתי קבוצות גיל – 3־5 ו־5־9.

"סיפורים שמספר לי הרחוב", מוזיאון הילדים בחולון, 50 ש"ח לקבוצה הצעירה, 65 ש"ח לקבוצה הבוגרת. בהזמנה מראש בלבד

 

"מפצח האגוזים"

להקת המחול בלט נס ציונה מעלה בחנוכה את היצירה "מפצח האגוזים" – סיפורו של מפצח אגוזים שניתן לילדה קלרה כמתנת חג המולד, והשניים נקלעים בחלומה של קלרה למלחמה במלך העכברים ולמסע אל ארץ הממתקים. הבלט, המבוסס על המוזיקה של פיוטר צ'ייקובסקי ומועלה באופן מסורתי לכבוד חג המולד, עולה לראשונה בהפקה הנוכחית בהשתתפות רקדני הלהקה ו־80 תלמידי בית הספר למחול נס ציונה בתפקידי משנה כעכברים, מלאכים, דבורים וכוורנים. לבני 4 ומעלה.

"מפצח האגוזים", בלט נס ציונה, היכל התרבות נס ציונה, 7.12־8.12, 85־119 ש"ח

אי המטמון, תיאטרון אורנה פורת
אי המטמון, תיאטרון אורנה פורת

"הקוסם מארץ עוץ"

הגרסה היפה של תיאטרון בית ליסין ותיאטרון המדיטק לסיפורם של דורותי, הדחליל, איש הפח והאריה הפחדן תוצג בחג במוזיאון ארץ ישראל. ההצגה, שעלתה כבר לפני ארבע שנים, היא מחזה מוזיקלי שכולל בצד שירים ותיקים ומוכרים גם שירים חדשים וקליטים, משחק משובח ותפאורה מוצלחת. לבני 4 ומעלה.

"הקוסם מארץ עוץ", מוזיאון ארץ ישראל, 9.12, 10:30, 12:30 ו־16:30, 110 ש"ח

 

"סינדרלה"

הבכורה לגרסת הבלט של האגדה, בביצוע להקת הבלט הישראלי, תתקיים בחנוכה. לפי המוזיקה המוכרת של סרגיי פרוקופייב, בכוריאוגרפיה של רונלד סבקוביץ'. לבני 4 ומעלה.

"סינדרלה", 7.12־9.12, משכן האופרה, 85־179 ש"ח