נעים מאוד, מבשרת: קווי השבת של תל אביב מתקרבים לירושלים

נעים בסופ"ש (צילום: באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)
נעים בסופ"ש (צילום: באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)

תוספת דרמטית למיזם קווי השבת של עיריית ת"א-יפו: "נעים בסופ"ש" יגיע החל מסוף השבוע עד מבשרת ציון (מרחק 10 דקות נסיעה נוספות מירושלים), ובדרך תוכלו לעצור גם לחומוס באבו גוש. סגנית ראש העיר מיטל להבי: "בשם הסטטוס קוו נמנעת מהציבור זכות היסוד לתנועה ולחופש"

תוספת דרמטית למערך ההיסעים "נעים בסופ"ש", הידוע גם בכינויו העממי "אוטובוס השבת של תל אביב": קו 715 יעשה נעים בסופ"ש לתושבי ותושבות מבשרת ציון והסביבה, ויביא גם את התל אביביות מרחק 15 דקות נסיעה מירושלים, ועל הדרך יעצור גם באבו גוש ובמועצה האזורית מטה יהודה, וכל זאת החל מהסופ"ש הקרוב (2.6); זו תהיה הרשות המקומית התשיעית שמצטרפת לעיריית ת"א-יפו במיזם ההסעות החינמי, יחד עם גבעתיים, כפר סבא, הוד השרון, רמת השרון, קריית אונו, שוהם ומודיעין-מכבים-רעות (יאללה ראשל"צ וחולון, איפה אתן).

הקו החדש – 715, כאמור – יפעל חינם בסופי השבוע, בימי שישי החל בשעה 19:00 ועד השעה 3:00 לפנות בוקר, ובימי שבת החל ב- 11:00 בבוקר ועד השעה 18:00. הקו יחל את פעילותו בתחנת מעוז ציון במבשרת ציון, יעבור בקניון הראל ושדרות הראל במועצה, ימשיך במחלף חמד ובמחלף שורש ויסיים בתחנות בתל אביב-יפו: שד' רוטשילד, רחוב דיזנגוף, חופי הים ונמל תל אביב.

"מערך התחבורה בשבת 'נעים בסופ״ש' ממשיך להתרחב ולצרף לשורותיו עוד ועוד רשויות בישראל שמבינות שתחבורה בשבת הכרחית ונדרשת עבור ציבור גדול בישראל, שנצור בביתו בכל סופשבוע וחג", אמרה סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי "המיזם מוכיח את נחיצותו עבור ציבור גדול בישראל שבשם הסטטוס קוו, שכבר איבד מערכו לפני עשורים, נמנעת ממנו זכות היסוד לתנועה ולחופש. נמשיך לפעול לצירופן של רשויות נוספות ולהתאים את הרשת לצרכים של שותפותינו מתוך כוונה לאפשר לציבור התניידות חופשית ויעילה גם בימי מנוחה".

נסיעת הבכורה של קווי השבת בתל אביב, 2019 (צילום: דין אהרוני רולנד)
נסיעת הבכורה של קווי השבת בתל אביב, 2019 (צילום: דין אהרוני רולנד)

ראש עיריית תל אביב-יפו-רון חולדאי, הדגיש את התרחבותו של השירות מחוץ לגבולות גוש דן והוסיף כי "מערך התחבורה הזה הוא מקדם כלכלי וחברתי שממלא צורך מהותי של אוכלוסייה גדולה בישראל. אני מקווה שעוד ועוד רשויות יראו את חשיבות הנושא ויחברו אלינו במטרה להעניק חופש תנועה לכל מי שחפץ וחפצה בכך. הזכות לתנועה 365 ימים בשנה היא זכות אזרחית בסיסית וחיונית".

בקרוב ברשויות מקומיות נוספות. נעים בסופ"ש (צילום: באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)
בקרוב ברשויות מקומיות נוספות. נעים בסופ"ש (צילום: באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)

מערך ההסעות המטרופוליני "נעים בסופ"ש" החל לפעול לראשונה בסוף 2019, ומאז פועל בהצלחה רבה ומשרת יותר מ-30 אלף נוסעות ונוסעים בכל סוף שבוע. המערך כולל 13 קווים ויותר מ-500 תחנות, והוא מאפשר נסיעה אל מרכז הערים ובין השכונות השונות בשעות שבהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה, תוך התחשבות באזורים שבהם מתגוררים שומרי שבת. כמו כן, המיזם מאפשר לתושבים להתנייד ללא תלות ברכב הפרטי. השירות כולל נגישות לאנשים עם מוגבלויות, שיכולים בתיאום מראש לקבל שירות נסיעה מונגש. כמו כן, מלבד התועלת הבטיחותית, שכן מערך ההסעות החינמי בסופי השבוע מאפשר לבליינים לצאת ולבלות ללא הצורך בנהיגה, הוא מהווה גם פתרון להתמודדות עם עומסי התנועה הכבדים להם אנו עדים לאחרונה בסופי השבוע ובחגים.

>> ייתכנו שינוים בשעות הנסיעה. פירוט מלא של מסלול הנסיעה, התחנות ושעות הפעילות יפורסמו באפליקציות התחבורה אוטובוס קרוב ומוביט. מידע בזמן אמת אודות מיקום הרכבים ניתן לקבל באפליקציות התחבורה אוטובוס קרוב , moovit וגוגל מפות (google maps).