שלא נזדקק: קווי השבת של תל אביב יפעלו סביב בתי החולים בגוש דן

חוזרים לתחב"צ בשבת במתכונת מצומצמת. "נעים בסופ"ש" (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
חוזרים לתחב"צ בשבת במתכונת מצומצמת. "נעים בסופ"ש" (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

שירות נעים בסופ"ש, מעריך ההיסעים החינמי בשישי-שבת, חוזר לפעול במתכונת מצומצמת אחרי שבוע הפסקה ויתמקד בצרכים חיוניים כמו הגעה אל חלק גדול מבתי החולים בגוש דן. ההחלטה התקבלה בין העיריות השותפות על רקע חוסר נכונותו של משרד התחבורה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת גם בזמן מלחמה

20 באוקטובר 2023

בשבוע שעבר יצאה עיריית תל אביב-יפו בהחלטה דרמטית: שירות נעים בסופ"ש, מערך ההיסעים החינמי שמפעילה העירייה בשיתוף 12 רשויות מקומיות באזור המרכז מדי שישי ושבת, הושבת עקב הנחיות פיקוד העורף והוסב לטובת שני קווי אוטובוס לחיפה ובאר שבע, לטובת החיילים, המתנדבים ואנשי צוותי החירום הזקוקים לכך, בזמן שהממשלה מסרבת להפעיל את התחבורה הציבורית בשבת גם בזמן מלחמה.

היום (שישי, 20.10) יחזור השירות לפעול ברחבי גוש דן במתכונת מצומצמת, כך הודיעו העיריות המשתתפות בפרויקט, כשההחלטה להשיב את הפעלת המערך מתקבלת לנוכח העובדה שמשרד התחבורה טרם קיבל החלטה האם יפעיל בסוף השבוע הקרוב את שירותי האוטובוסים, ומתוך ההבנה כי מדובר בשירות חיוני.

סליחה, אפשר לא לקחת איתך טרמפ? מירי רגב והתחבורה שלה (צילום: ליטל פרי)
סליחה, אפשר לא לקחת איתך טרמפ? מירי רגב והתחבורה שלה (צילום: ליטל פרי)

בשבוע שעבר הופעלה רכבת ישראל גם בסוף השבוע במתכונת מצומצמת, אך בציבור ובתקשורת הוטחה ביקורת קשה במירי רגב על סירובה להפעיל את טיסות אל על בסוף השבוע ועל האופן המצומצם בו התירה להפעיל תחבורה ציבורית, משיקולים שנראים קואליציוניים בלבד ושאינם לטובת הציבור.

בעיריית תל אביב-יפו וברשויות המקומיות השותפות לפרויקט "נעים בסופ"ש" החליטו על הפעלתו של השירות מדי שישי ושבת עד להודעה חדשה בהיקף מצומצם, בהתאם לזמינות כוח האדם והאוטובוסים, כשהוא מתמקד בקווים שמעניקים מענה ללצרכים הכרחיים, בהן הגעה לבתי החולים הגדולים באזור – שיבא תל השומר, מאיר בכפר סבא, איכילוב ואסותא בתל אביב-יפו ווולפסון בחולון – וביקור בני משפחה ויקירים גם בעת קשה זו.
>> על מנת להתעדכן בקווים הפעילים ובלוחות הזמנים יש להיכנס לאפליקציות התחבורה השונות – רב-פס, אוטובוס קרוב ו-מוביט – או לפנות לשירות הטלפוני של ״נעים בסופ״ש״ במספר 03-7313911