עוד סופ"ש בלי הבלוק: "משהו מפחיד קורה בתחנה המרכזית"

הבלוק. צילום: גוני ריסקין
הבלוק. צילום: גוני ריסקין

מועדון הבלוק מחפש לוקיישן חלופי למסיבות הקרובות שתוכננו בו, והמאבק נגד חברת נצב"א שהובילה לסגירת המועדון בסופ"ש שעבר מעלה הילוך. ירון טראקס: "אף אחד לא יכול, או מוכן, להתמודד עם שיטות הפעולה העברייניות לכאורה של חברת נצב"א"

24 בנובמבר 2021

אחרי שבסופ"ש שעבר נסגר מועדון הבלוק במפתיע בידי חברת נצב"א, בבעלותו של טייקון ההון-שלטון קובי מימון והבעלים השנויה במחלוקת של התחנה המרכזית החדשה, מתקרב סוף השבוע ללא פתרון נראה לעין באופק. ירון טראקס, הבעלים והמנהל האמנותי של המועדון, העלה פוסט נואש לפייסבוק ובו הוא מעדכן כי "אנחנו ממשיכים במאמץ לפתוח מחדש את הבלוק או לקיים את המסיבות הקרובות במקום חלופי. רעיונות למקומות לטווח הקצר ו/או הארוך יתקבלו בתודה".

במקביל לחיפושים אחר לוקיישן שיאפשר את מסיבות הענק שתוכננו לחודש דצמבר, ממשיכים לבחון במועדון את האופציות למאבק תקשורתי, משפטי וציבורי בנצב"א, מחברות הנדל"ן החזקות והכוחניות בישראל. "בשבועות האחרונים קורה משהו מפחיד ומסוכן בתחנה המרכזית החדשה", נכת בפוסט מטעם הבלוק. "מיד לאחר פרסום צו הסגירה שאמור היה להיכנס לתוקף בתחילה דצמבר (ושבינתיים התבטל), החלו הדברים לקרות מהר: מנכ"ל התחנה הקודם, מיקי זיו, מולו עבדנו בשיתוף פעולה מלא במשך יותר מ-10 שנים, התפטר בפתאומיות ובמקומו הנחיתה חברת נצב"א (הבעלים והמפעילה של התחנה) הנהלה חדשה הפועלת בבריונות בלתי נתפסת כנגד העסקים".

כאוס וטינופת במתחם התחנה המרכזית (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של הבלוק)
כאוס וטינופת במתחם התחנה המרכזית (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של הבלוק)

הפוסט מפרט מה שנראה, על פניו לכאורה, כמסכת התנכלויות לעסקים שעדיין פועלים במתחם: "זה התחיל מפריצה למאות חנויות ומחסנים והשלכת תכולתם למסדרונות התחנה (שם נבזזה על ידי הציבור), המשיך בהפסקת שירותי הניקיון ובסגירת שערים הפוגעת אנושות בפרנסתם של הסוחרים ובעלי החנויות, והגיע עד להפסקת המיזוג לעסקים, הפחדות והתנהלות לכאורה עבריינית הכוללת סחיטה באיומים, התפרצות לבתי העסק, דרישות לתשלומים ללא התראה מראש וללא הליך משפטי ועוד".

עוד ממשיך טראקס ומסביר ש"כל זה קורה בימים אלה ממש בדרום העיר תל אביב והעולם כמנהגו נוהג. העירייה מודעת למצב, המשטרה מודעת למצב, אבל אף אחד לא מתערב, אף אחד לא מפסיק את העוול. אף אחד לא יכול, או מוכן, להתמודד עם שיטות הפעולה של חברת נצב"א". את הפוסט מלווה טראקס במכתב שנשלח מטעם פעילי השכונות והמטה למאבק בתחנה המרכזית, המתריעים מהידרדרות מהירה שחלה במתחם מאז ההחלטה על פינויו עד לשנת 2023, יחד עם תמונות מחרידות על הכאוס והלכלוך במתחם.

כאוס וטינופת במתחם התחנה המרכזית (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של הבלוק)
כאוס וטינופת במתחם התחנה המרכזית (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של הבלוק)