נשים בשחור: רימה רומנו לא עוצרת

הופעת סולו ראשונה ומסקרנת בשבוע האופנה וחנות חדשה שמאיימת להעיר את הצפון המנומנם של העיר, רימה רומנו לא מפסיקה להסעיר

19 באוקטובר 2015

רק בשנה שעברה ערכנו כאן במדור ראיון מורחב עם רימה רומנו, ומאז נראה כי המעצבת נמצאת בכל מקום, אף שהיא רחוקה מלהיות שקועה בשיווק אינסטגרמי או במינגלינג בתקווה להלביש את היפים והנכונים. היא לא באמת צריכה את זה. רומנו דוגלת בעיצוב מינימליסטי אך מדויק, עם דיטיילים קטנים שהופכים את הבגדים – שעדיין מעוצבים בצבעי שחור, לבן ואפור בלבד – לפריטים שיסרבו להיבלע בארון.

לפיכך, טיפחה לעצה המעצבת קהל הולך ותופח של נשים, גברים, ואפילו תינוקות (קו חדש בעקבות הגחתו לעולם של רומיאו, בנה של רימה וזוגתה ציפי רומנו) שמחזיקים בסטייל ובתקציב הנכון. לראיה, בתחרות ה- UPCOMING DESIGNERS שנערכה בשבוע האופנה המקומי בשנת 2013, קטפה רומנו את תואר המעצבת המבטיחה.

החנות החדשה של רימה רומנו. צילום: שי גבריאלי
החנות החדשה של רימה רומנו. צילום: שי גבריאלי

בזמנו זכתה רומנו בפרס בדמות מלגה מענקית האונליין Adika, והבטחה למכירת קולקציה במהדורה מוגבלת באתר האופנה המקומי. הקולקציה הזו מעולם לא קרמה עור וגידים, כשהסיבה לכך היא בדיוק אותה הסיבה שהפכה את המעצבת לשם דבר בזמן קצר: ״הבחירה הזו נבעה מפערים בין שני המותגים״, היא מסבירה. ״מדובר בשני מותגים שונים עם וייב אחר, וכך גם המוצרים – אנחנו מותג יוקרתי. הדיבור בזמנו היה לעשות קולקציה מסחרית שמדברת לכולם גם במחירים וגם במוצר עצמו, ובסוף הבנו שאנחנו לא מדברים באותה שפה אז שיחררנו, בקטע טוב״.

אותו דיוק שמתבטא גם בהחלטות המסחריות של רומנו וגם בקולקציות הוא זה שהוביל את המעצבת להעתיק את החנות בדרום העיר לחנות דגל חדשה ומרווחת בירמיהו, שנפתחה באוגוסט והושקה רשמית לפני כשבועיים באירוע שעורר את הצפון הישן מהתרדמת העל זמנית שלו. החנות עוצבה על ידי רומנו והאדריכלית חגית שכטר, כולו באווירת ״Less is more״. במילים אחרות: נקי ומדויק, ממש כשם בגדיה של רומנו, שאמונה גם על עיצוב הרהיטים וציורי האמנות המעטרים את המקום.

"החיים שלנו הם לא בדיוק קניון רמת אביב", רימה רומנו. צילום: אלון שפרנסקי
"החיים שלנו הם לא בדיוק קניון רמת אביב", רימה רומנו. צילום: אלון שפרנסקי

גם מאחורי הלוקיישן המנומנם ניצבת מחשבה: ״החלטנו לפתוח את חנות הדגל הראשונה ברחוב לא ממותג לצד חנות פרחים קטנה, בתי קפה צעירים וחנויות נוחות – אזור מאוד מציאותי, ממש כמו התפיסה שלנו לחיים ככלל ולאופנה בפרט. הרי אנחנו קמים בבוקר, הולכים לעבודה, הולכים לסופר, והחיים שלנו הם לא בדיוק קניון רמת אביב. ובכל זאת, לא צריך לחיות את החלום בשביל להשקיע בלבוש, להתהדר, להיראות טוב״.

ולהיראות טוב זה בהחלט משהו שלא קשה לעשות עם הקולקציה המוצגת בחנות: לנשים – שמלות אוברסייז, ז׳קטים בעלי כתפיים מודגשות, פתחים בצוואר ובעצמות הבריח, הרבה א-סימטריה מבורכת ומכנסיים מחוייטים שיקפיצו כל ישיבת דירקטוריון. לגברים – חולצות מכופתרות, מכנסיים רחבים לצד מכנסי סקיני, ז׳קטים עם בטנה פרומה והכל בשילוב עורות, רוכסנים ומשחקים א-סימטריה; ולתינוקות – קולקציית יוניסקס עשויה מאה אחוז כותנה, עם טי שירטים, אפודות, אוברולים מתוקים להחריד ואפילו סינרים – ללא ספק הסיבה הכי טובה לעשות ילדים כרגע.

בשבוע האופנה הקרב ובא תעלה רומנו שוב על המסלול, הפעם בתצוגה משלה שבה היא לא צריכה להוכיח שהיא הדבר הבא. הזוג רומנו, שמצטלמות בתקופה זו לעונה הבאה של ״מחוברים״, מבטיחות הפתעה, ״כזו שאף מעצבת לא עשתה בעבר״. אנחנו נהיה שם כדי לבחון את זה.

רימה רומנו, 60-2,500 ש״ח, ירמיהו 24, 054-3097609

צילום: שי גבריאלי
צילום: שי גבריאלי