גמר הישרדות VIP: איך נראית אישה ששרדה ארבעה חודשים על אי?

עזבו אתכם מרעב ועייפות, הלאה עם האייג'יזם והפלאס סייז - הקרב האמיתי של נשות הישרדות VIP היה בשיער הגוף שלהן | דעה

ככה נראית אישה ששרדה ארבעה חודשים על אי בודד? הישרדות VIP, צילום מסך
ככה נראית אישה ששרדה ארבעה חודשים על אי בודד? הישרדות VIP, צילום מסך
15 ביולי 2019

רגע אחרי גמר הישרדות VIP, נעמה קסרי אמנם אינה הזוכה הגדולה של העונה (אין זוכי ריאליטי קטנים, רק פליטי ריאליטי שקטן להם), אבל היא בהחלט הזוכה הגדולה בלבבות הקהל. מי שתוייגה כ-'יחידה שיודעת לשחק את המשחק', כלומר יודעת לשקר ולתחמן בלי לצאת איומה לגמרי, הפסידה את המיליון לשאריות המחוממות של מכבי חיפה משנת 1998, כלומר ג'ובאני רוסו.

ב-48 השעות שעברו מאז הגמר, נטען שעם ישראל לא יודע לפרגן לאישה מצליחה וחזקה, אך אם לשפוט לפי השטח – ההיפך הוא הנכון. הרשת הרי געשה בתגובות כגון "הזוכה האמיתי הוא הלק ג'ל של נעמה", "הזוכה האמיתית היא מי שעשתה לנעמה את הלק ג'ל!". הקהל אמר את דברו – קסרי הוכתרה בגמר לשורדת האהובה ביותר ותיזכר לנצח בזכות ציפורניים מסודרות למשעי. אל משחק שמבוסס כולו על דחיקת הגוף למצבי קיצון, יצאה קסרי למלחמה קיצונית משלה; אף שערה מיותרת על גופה, וציפורניים משוחות בכחול זועק.

כחול זועק. נעמה קסרי. צילום: אוהד קב
כחול זועק. נעמה קסרי. צילום: אוהד קב

בפרק שלפני האחרון, במהלך המשימה שהבטיחה את מקומם של השורדים בגמר, נתלו המתמודדים במשך שעות ארוכות על עמוד. קסרי חשפה שיניים כמו חיה, אישוני עינייה רושפים בנחישות כמעט מלאכותית, משני צדדיה מני וג'ובאני, לא רק עייפים אלא מזוקנים למכביר. עם שיער פנים פרוע, מטונף כמעט, הם נראים כמו הדימוי הקלאסי של הגבר שיוצא למשימת הישרדות.

דימוי קלאסי של אישה שיוצאת למשימת הישרדות, לעומת זאת, אין ממש בנמצא. אולי בגלל זה נוצרה התמונה הכמעט אבסורדית בה לצד ג'ובאני ומני השעירים, המטונפים והעייפים, קסרי הציגה רגליים חלקות, לק נוצץ, גבות מסותתות ואפילו שפתיים שהתפארו בפיגמנט קבוע. במיינסטרים הישראלי כל שערה שאינה על הראש או על הגבות היא מיותרת, וקסרי היא לא רק תלמידה צייתנית, אלא קובעת הטון, שכן קסרי הגיעה להישרדות VIP לא רק כמתמודדת, אלא גם כפרזנטורית הנחושה של קליניקת הטיפולים הנושאת את שמה.

משימת החסינות האחרונה. הישרדות VIP, צילום מסך
משימת החסינות האחרונה. הישרדות VIP, צילום מסך

 

חופשי זה לגמרי חלק

אחרי שנים של הצהרות כמו "אני אוכלת מה שבא לי ושותה 8 כוסות מים ביום לעור חלק", העיסוק באנטי אייג'ינג, הזרקות ובוטוקס הופך להיות גלוי יותר ויותר. הכוכבות לא רק נעתרות לחשוף את האמת, אלא מתפארות בה. קסרי, כאמור, עשתה מהאמת הזו קריירה שלמה.

נתראה באולימפיאדוש. נעמה קסרי במועצת השבט, הישרדות VIP, צילום מסך
נתראה באולימפיאדוש. נעמה קסרי במועצת השבט, הישרדות VIP, צילום מסך

על הסרת שיער לעומת זאת, כמו על הרבה דברים מובנים מאליהם בחברה הישראלית, איש לא שואל. ובשביל מה, בעצם? כל פריים מהישרדות וכל דימוי מתעשיית הבידור והאופנה המקומית מבהיר שהסרת שיער בלייזר הוא סטנדרט שמכניע כל אישה. דווקא בעידן הטלוויזיוני העמוס בנשים חזקות, כמו זו שקסרי התיימרה להיות במהלך העונה, מלחמת החורמה האמיתית היא בשיער, אלמנט גופני בסיסי וראשוני כמעט.

עם עינת ארליך בת ה-50 ודוגמנית הפלאס סייז שמחה גואטה, הייצוגים הנשיים בהישרדות VIP נתנו אשליה של גיוון – הם התגמדו לעומת הכאוס הנשי האולטימטיבי – שיער גוף. גואטה הביאה את בשורת הפלאס סייז למסך מעצם היותה שמנה, ארליך מתמודדת עם אייג'יזם – את כל אלה הקהל מצליח לעכל, אבל שערות סוררות זה כבר יותר מדי.

שמחה גואטה. הישרדות VIP צילום מסך
שמחה גואטה. הישרדות VIP צילום מסך

דוגמה מייצגת ומדהימה למדי קשורה דווקא למתמודדת שהדימוי שלה לא יוצא דופן, אלכסה דול. בניגוד לגואטה, את דול יכולנו לראות בתכנית ריאליטי גם לפני חמש או עשר שנים. היא שייכת לעולם הישן, בו אישה לא צריכה להיות אימא לביאה, מנתצת שלשלאות או אמזונת שיכונים כדי להופיע על המסכים. היא דוגמנית ומקומה שם מובטח. מה בכל זאת השתבש לדול?  מעל שפתה העליונה התגלתה חלקה שהפכה כהה במהלך הצילומים. גולשים חשבו שמדובר – רחמנא לצלן – בפלומת שפם. היא מיהרה להסביר שמדובר בלא יותר מפיגמנטציה שהופכת בולטת יותר עם השמש. דווקא בתכנית בה המתמודדים נחשפים עירום ועריה במובן המנטלי, ונדחקים לקצה הגבולות הפיזיים שלהם לטובת הרייטינג, מה ששיגע את הצופים הוא האם יש לאלכסה שפם.

זה לא שפם. אלכסה דול בהישרדות VIP. צילום: אוהד קב
זה לא שפם. אלכסה דול בהישרדות VIP. צילום: אוהד קב
מהעולם הישן. אלכסה דול. צילום מסך מהישרדות VIP
מהעולם הישן. אלכסה דול. צילום מסך מהישרדות VIP

את המנצחת האמתית קסרי, לעומת זאת, לא הייתם תופסים ברגע חשוף שכזה. היא פייטרית. ובדיוק כמו שנלחמה במני ובג'ובאני, היא נלחמת בגוף שלה. בשיער, בקמטים, בגבות, בתווי הפנים המחוקים, באצבעות החיוורות. אי אפשר לדמיין בכלל איך תיראה עליה פלומת שיער. אישה חזקה כמו קסרי לא יכולה להיכנע לאיבוד שליטה שכזה.

איך הפך שיער הגוף לאיום כל כך גדול כיום? בשעה שאנטי אייג'ינג והזרקות הם נושאים שעדיין מעוררים דיון, נושא הסרת השיער מובן מאליו והגיוני. התרגלנו לחשוב שבעוד שקמטים הם בלתי נמנעים, שיער גוף הוא אלמנט של בחירה. הוא מופיע על הגוף שלנו הרבה לפני שהחלטנו להתעצב כנשים חזקות.

חופשת לידה? נעמה קסרי. צילום: מיכה לובטון
חופשת לידה? נעמה קסרי. צילום: מיכה לובטון

בגמר קיבלנו את ההוכחה המושלמת לשליטה של קסרי בגוף שלה. היא הגיעה אחרי לידה, חנוטה באאוטפיט לא ברור וכתר לראשה. למרות התואר 'חזקה' שהוצמד לשמה של קסרי בלי הפסקה, אין לה גרם של אומץ להתמודד עם הגוף שלה כמו שהוא. היא גם לא רוצה. רגליה החלקות והלק ששרד ארבעה חודשים על אי בודד, חושפים שכמו כולנו גם קסרי מתמודדת במשחק הישרדות שחשבנו ששייך לזמנים קדומים יותר, בקרב אל מול נשיות. אך מי מנצח בו ומי מפסיד?