נתוני העירייה חושפים: זינוק בתחלואה בתל אביב

פילוח הנדבקים בקורונה בתל אביב, כפי שפורסם בידי עיריית תל אביב-יפו לפני יום כיפור, מציג עלייה יחסית של מאות אחוזים בשבוע האחרון במספר הנדבקים המאומתים בחלק משכונות העיר

התל אביבים מצייתים להנחיות? המספרים ממשיכים לעלות. צומת עזריאלי ביום כיפור (צילום: גטי אימג'ס)
התל אביבים מצייתים להנחיות? המספרים ממשיכים לעלות. צומת עזריאלי ביום כיפור (צילום: גטי אימג'ס)
29 בספטמבר 2020

עיריית תל אביב-יפו חשפה לראשונה, ערב יום כיפור, את נתוני התחלואה בקורונה בעיר על פי שכונות ואת העלייה במספר הנדבקים בקורונה בשבוע האחרון, והמספרים אינם טובים. למרות מספר הנשאים הנמוך בהשוואה יחסית לערים גדולות אחרות בארץ (נדבקים פר 1,000 איש), העלייה במספרם בשבוע האחרון בחלק משכונות העיר אינה מבשרת טובות.

את מצעד הקורונה העירוני מובילה שכונת נווה עופר (157 נשאים מאומתים, 99 מהם בשבוע שעבר), ומיד אחריה שכונת קריית שלום (129, 93 בשבוע החולף), הצפון הישן בחלקו הצפוני (93\56), שכונת התקווה (92\55) ולב העיר (87\51). יש לציין כי העירייה בחרה שלא לדרג את השכונות על פי מספר הנדבקים היחסי לאוכלוסיה, נתון שכנראה היה מטה את התמונה לרעת שכונות דרום העיר.

הדרום אדום? שוק הכרמל בשבוע שעבר, רגע לפני הסגר (צילום: ג'ק גואז\גטי אימג'ס)
הדרום אדום? שוק הכרמל בשבוע שעבר, רגע לפני הסגר (צילום: ג'ק גואז\גטי אימג'ס)

במרבית השכונות בעיר, העלייה היחסית במספר הנדבקים הייתה דרמטית במיוחד בשבוע החולף. כך, למשל, בשכונת תל חיים זינק מספר הנשאים המאומתים כמעט ב-700 אחוז מ-3 ל-20 איש, בנאות אפקה מ-2 ל-15, בשכונת עזרא מ-6 ל-21, בשכונת מכללת יפו מ-7 ל-41 ובשכונת ניר אביב שבפאתי מזרח העיר מ-6 ל-32 (הנתונים המלאים כאן).

במקביל, לפני כניסת החג התברר כי אל שכונת רמת החי"ל נשלחו יותר מ-100 נשאי קורונה מחסידות גור ששוכנו בישיבה המקומית המתפקדת כעת על תקן מלונית קורונה לא מאובטחת, ללא ידיעת העירייה והמשטרה. מספר הנשאים המאומתים בשכונה אינו מופיע ברשימה המעודכנת של העירייה.