בוט הביתה

מה קרה כשנתנו לרובוט לחפש לנו דירה

שוק הדירות כבר מזמן נהיה לא אנושי, אז אולי שרובוט יחפש לנו דירה? הבוט "דורון" התגלה כמנומס אבל לא מאוד מועיל

10 ביולי 2019

הפסימיסטים הכרוניים של התקופה מרבים לגרוס שממש תכף ישתלטו רובוטים על העולם וכולנו נהיה מיותרים. קשה להאשים אותם, שכן היום כל חברה גדולה שמכבדת את עצמה מחזיקה בוט במרתף שתפקידו לענות על דרישותיהם של לקוחות נודניקים, ולענייננו, כבר תקופה שפועל בתל אביב בוט חינמי המתמחה בתחום הדיור. הבוט נקרא דורון (בשורוק, מסיבה כלשהי), והוא מתיימר לעשות את הבלתי אפשרי, כלומר לאתר לכם דירה בתל אביב שתענה על כל צורכיכם.

כל שעליכם לעשות הוא למצוא את דורון בפייסבוק (איור של גבר חביב ומזוקן) ולסמן – אני רוצה להתחיל. תוך כשנייה וחצי תיפתח תיבת צ'אט במסנג'ר שבה יבקש מכם ד' להגדיר בצורה הספציפית ביותר את בית חלומותיכם. או אז יתחיל דורון להציף אתכם בעשרות דירות ביום שסרק בקבוצות הפייסבוק השונות, ביד 2 ואצל מתווכים. הדירות יופיעו בתוך ממשק פנימי של השירות, המציג אינפורמציה רלוונטית כגון גובה המחיר ביחס לדירות דומות, תיאור הדירה, היכן פורסמה ומתי וסימון על מפה. בראש העמוד תוכלו לסמן אחת משתי אופציות – "רוצה לראות" או "לא מעוניין". הניסוחים של דורון משעשעים ביותר וניכר שהושקע מאמץ רב בניסוח שרלוונטי לזמן (עוד מעט סופשבוע, מצאתי דירה חדשה) כדי שחלילה לא תרגישו שאתם משוחחים עם תוכנה. לאחר כמה ימים ייקח אתכם דורון לשיחת יחסינו לאן, או כפי שהוא קורא לה בשפתו הסחית – "חיתוך מצב" (זה כל כך דורוני מצדו), ובמהלכה יצהיר כי הוא מרגיש שאתם חברים כבר שנים ויסכם את מספר הדירות ששלח לכם וכמה מתוכן פתחתם. הוא ישאל בהתחשבות איך אתם מרגישים ואם יש משהו שברצונכם לשנות. ביקשתי דירות שאינן ממוקמות בפרויקטים ושנייה אחר כך זכיתי בעוד 13 דירות, ובכן, בפרויקטים. אם תסמנו "רוצה לראות" על אחת הדירות, יפציר בכם דורון לכתוב משפט ש"ישכנע את בעלי הדירה לתת לך עדיפות" ויתזכר בנימוס שעליכם ליצור קשר עם מפרסם המודעה.

קשה לומר אם המילה שדורון זרק עליי תרמה במשהו לדעתו של המתווך שפגשתי או אם הוא אכן סורק את לוחות החיפוש בצורה יסודית ומחפש טוב יותר מבן אנוש. ייאמר לזכותו שכאשר נשאל באופן ישיר אם הוא רובוט, השיב, לאחר המתנה לא טיפוסית של 13 דקות, "אני היברידי :)".