סאטלה אלגנט: ליין האקססוריז שמבטיח חוויית קנאביס אסתטית

גריינד בצורת צדף זהוב, מחזיק ליפסטיק למגולגלת וקלאץ' סופח ריח: היזמיות התל אביביות גיל אלמוג ואינה ברודר הרגישו שצריך לשנות את השיח סביב עישון קנאביס בקרב נשים וכעת הן מגייסות כסף להשקת המותג MISSWEED

ניירות גלגול ורודים וצדף במקום גריינד. המוצרים של MISSWEED ׁ
ניירות גלגול ורודים וצדף במקום גריינד. המוצרים של MISSWEED ׁ

גיל אלמוג ("תכתבי גם בורנשטיין, בשביל בעלי"), 34, ואינה ברודר, 32, שתי יזמות תל אביביות בתחום הקנאביס, מצויות בעיצומו של מסע עסקי מרגש, מפחיד ומלא הפתעות. בשנה וחצי האחרונות הן עומלות על השקת MISSWEED, מותג אביזרי הוויד החדש שלהן אשר מותאם לצרכנית הנשית הממוצעת. "במרץ היינו קרובות לחתימה עם משקיע בקנדה ואז הודיעו על הסגר", מספרת אינה. "לא תכננו לצאת בקמפיין גיוס המונים, רצינו ללכת לפי המסלול הרגיל ולצאת לשוק האמריקאי ואז קרתה הקורונה והיינו צריכות לעשות חישוב מסלול מחדש. אמרנו שנצא למשקיעות האמיתיות שלנו – הלקוחות. זה היה או להיות או לחדול, ובחרנו לצאת לדרך ולהוציא את המיזם לפועל כי אנחנו מאמינות במהות שלו."

המהות היא ליין מוצרי אקססוריז מיוחדים עבור נשים שאוהבות את "הפרח הנכון", להגדרתן. המוצרים, ביניהם גריינד בצורת צדף, קופסת סומק שהופכת למשפך למילוי הסיגריה ותיק קלאץ' אופנתי העשוי מחומר סופח-ריח. כל המוצרים מעוצבים בקפידה בצבעי ורוד ושחור, עם ירידה מדוקדקת לפרטים לא רק ברמה האסתטית אלא גם בפן הפרקטי. "הצדף לא רק יפה", מסבירה אינה. "ידיים של נשים הן קטנות יותר פיזיולוגית והמבנה העגול של הגריינד פחות נוח להן, אז בנינו את הצדף עם נקודות אחיזה נוחות יותר." 

 

מי קהל היעד שלכן? 
אינה: "כל מי שצורכת קנאביס, בגדול. הגילאים העיקריים הם 25-45, אבל נשים מבוגרות ממש התחברו אלינו גם, זה היה מפתיע."

גיל: "יש גם נשים שמשתמשות בפרח מסיבות רפואיות, כלומר הפרח הוא תרופה. למה אשה שלוקחת את התרופה צריכה לסבול מאיך שהאביזרים נראים? זו יכולה להיות מתנה נהדרת עבורה. אני אומרת מתנה כי זה ספציפית קהל שאנחנו לא רוצות להרוויח עליו כסף."

יש לכן גם דיי ג'וב בנוסף?
אינה: "לא. זה מה שאנחנו עושות בחיים, 24/7, כבר שנה וחצי. אנחנו לא בהגדרה של שכירות או עצמאיות, אז יצא שלא קיבלנו תמיכה של אף גורם בתקופה הזאת. אנחנו בהישרדות."

"אנחנו צרכניות וויד, אנחנו מבינות את הצורך". אינה ברודר וגיל אלמוג (צילום: ג'ייד הדס סקורי)
"אנחנו צרכניות וויד, אנחנו מבינות את הצורך". אינה ברודר וגיל אלמוג (צילום: ג'ייד הדס סקורי)

"המוצרים מנרמלים את הפעולה, עוזרים לאשה לא להתבייש בזה"

גיל מכירה מקרוב את צרכניות הוויד מעבודתה בהידרושופ כמנהלת סניפים של הרשת. במהלך חופשת הלידה שלה, באה לבקר אותה אינה, חברתה מתקופת הלימודים והשתיים הבינו שיש פוטנציאל לא ממומש בתחום הקנאביס עבור הקהל הנשי והקימו יחד את המיזם.

אינה: "אנחנו צרכניות של וויד ומכירות צרכניות של וויד ואנחנו מרגישות שכל עולמות האקססוריז של התחום הזה מדברים בשפה מאוד גברית, בין אם זה במסרים השיווקיים או באתרי האי-קומרס. יש מקום לטון נשי כי יש הרבה מאד צרכניות. אנחנו יודעות שרק בחו"ל יש 13 מיליון נשים שהודו בצריכה של וויד. בישראל רק השוק הרפואי מוסדר אבל המספרים גבוהים, ועדיין יש איזו בושה סביב העניין".

גיל: "הרבה פעמים השימוש מלווה בתיוג "סטלניות, לא רציניות". זה או להיות חולה וזה בסדר שאתה מעשן קנאביס או להיות מאד סטלן וזרוק, אבל יש באמצע. יש נשים שמתפקדות, עובדות, מנהלות זוגיות וחיי משפחה ורוצות להירגע בסוף היום. ההתוויה הזאת של רפואי היא רק למחלות מאד ספציפיות, אבל לחץ זו אחת המחלות המודרניות הקשות ביותר. זו חלק מהתרומה שלנו לפרח הירוק, לנרמל את הפעולה."

לנרמל באיזה מובן?
גיל: "ברגע שהמוצרים שלנו אסתטיים, הם הופכים את השימוש בהם ליותר לגיטימי והם גם עוזרים לאשה עצמה פחות להתבייש בזה. יש שיפוטיות יתר כלפי נשים בכלל ואם את אמא אז במיוחד, יש שיח שלם של רגשות אשם. זה משהו שבאנו לפרק. המוצרים האלה מאפשרים דיסקרטיות, לבחור מה את רוצה שאנשים ידעו עליך. בגדול את מסתובבת עם תיק איפור, ומי שצריך לדעת יודע." 

כן, אבל יש במוצרים הללו גם איזה ריחוק מהאקט עצמו. הארנק סופח הריח, לא לגעת בפרח עם הידיים. אלה דברים שהם חלק אורגני מהשימוש.
אינה: "עשינו קבוצות מיקוד בארץ ובחו"ל ושאלנו המון שאלות כדי להביא מוצר שנשים באמת צריכות. להרבה מאוד נשים לא נוח עם המוצרים הקיימים, הם גורמים לתחושת לכלוך."

גיל: "אנחנו לא אומרות שנשים לא יודעות לגלגל, אבל הרבה מהצרכניות אמרו שהן שפחות אוהבות את האקט של הגלגול, יש בו משהו נרקוטי, לגעת בוויד עצמו עם הידיים ועם הלשון עם הנייר. מצאנו דרך פרקטית להעביר את החומר מהגריינד לנייר הגלגול מבלי לגעת בו פיזית, יש פה חדשנות ברמת המוצר. אגב, תוך כדי המחקר שעשינו היו גם נשים שענו בדיוק את מה שאמרת – שטוב להן עם המספריים, נגיד. זה בסדר גמור, זה לא הקהל שלנו."

 

איך השקה של מוצרי מותרות שכאלה מסתדרת עם המשבר הכלכלי של תקופת הקורונה?
אינה: "אם את רגע צוללת לתוך הערכה, זה בכלל לא יקר, במיוחד ביחס למה שיש למוצרים האלה להציע. כל המוצרים מאוד איכותיים, בחרנו מפעלים מסוימים לעבוד איתם. כדי להביא מוצר טוב לשוק יש מחירי מינימום שהיה צריך לקבוע. נגיד ערכת און דה גו – יש בה תיק איכותי סופח ריח, את יכולה להסתובב איתו בלי קשר בערב, יש גם מצית, גריינד, ניירות גלגול שווים. הכל בחצי מחיר עכשיו בגלל הקמפיין."

זה בטח אתגר לשווק מוצרי קנאביס בישראל.
אינה: "המון שאלו אם זה אלה בכלל מוצרי אסתטיקה. מצד אחד, זו הייתה אחת המטרות שלנו, לתת את הויז'ן האסתטי הזה ולשנות את השפה. אנחנו לא אוהבות את המילים קססה, גנג'ה ולכן שינינו את השמות. מצד שני, בגלל שקוראים לזה "ליפסטיק" ו"סומק" – לא לכולן נופל האסימון ברגע הראשון. זה אולי קצת מתוחכם מדי ואנחנו צריכות ללמוד מזה."

מה השאיפות שלכן להמשך?
אינה: "אמן אמן שאנחנו מסיימות את הקמפיין בהצלחה באוגוסט, מזמינות את הסחורה שלנו ומחלקות אותה כבר בנובמבר לכל הלקוחות בישראל. אחר כך יש תכנון להשיק את המוצרים גם בחו"ל, החלום הוא תקופת הכריסמס בצפון אמריקה."

לקמפיין

לאינסטגרם של MISSWEED