יוצרי סאות' פארק גורמים לטראמפ להתוודות שהוא בעצם נורא

מאט סטון וטריי פארקר העלו לרשת סדרה חדשה כשבפרק הראשון מתמקד גיבורה, כתב צרכנות מקומי, בתעשיית ה"דיפ-פייק". עולים על האש: הנשיא, צוקרברג, קושנר וגור

לא באמת טראמפ. מתוך הסדרה החדשה
לא באמת טראמפ. מתוך הסדרה החדשה
28 באוקטובר 2020

תקופת הקורונה מתאפיינת עד כה בלא מעט בשורות מאכזבות ובחדשות מדכאות, זה נכון. בצד החיובי של מצבי קיצון כאלה הסאטירה הופכת להיות נחמה לא קטנה. כעת אנחנו מתבשרים באזניה שאחרי שסשה ברון כהן העלה בשבוע שעבר את סרט ההמשך ל"בוראט", גם יוצרי סאות' פארק האגדית מאט סטון וטריי פארקר השיקו השבוע בשקט סדרה חדשה משלהם.

תחת השם "Sassy justice" יוצא גיבור הסדרה, פרד סאסי, כתב צרכנות בערוץ מקומי בעיר שאיין בוויומינג, לחקור בפרק הראשון את סכנות עולם ה"דיפ-פייק" ברשתות. שני היוצרים הפרועים משתמשים בעצמם במהלך הפרק בטכנולוגיה המפוקפקת שבה ניתן לזייף סרטונים של דמויות מוכרות, וכבר בפרק הראשון "מופיעים" בו דונלד טראמפ, מארק צוקרברג, ג'ארד קושנר ואל גור. צפו בפרק המלא: 

"הזמנים משתנים" מספר קריין בפתחו של הפרק, "נוכלים מוצאים דרכים חדשות לנצל אותך הלקוח. כעת עם הטכנולוגיה הנקראת 'דיפ-פייק' אתה יכול להידפק ולאכול שקרים בדרכים שלא היו אפשריות בעבר".

בפרק עצמו, שנמשך כ-15 דקות וזמין ביוטיוב, מדגימים שני היוצרים כיצד זה קורה: מייסד פייסבוק צוקרברג מופיע בו כבעל מכון להשתלת כליות, משל היה בעל מגרש מכוניות יד שנייה שמנסה לדחוף לכם מכונית גרועה בכל מחיר; הכתב עורך ניסוי גרוטסקי במיוחד שבמהלכו נראה סרטון שבו הנשיא טראמפ מודה שהוא אדם נורא (ושהוא מעוניין להתחתן עם הבת שלו).

ואם כבר מדברים על החתן עצמו, ג'ארד קושנר, הוא מופיע בפרק כילד קטן ומעצבן שמתגאה בכך שהוא השליח של הנשיא למזרח התיכון, ובאותה נשימה מגבה טענות דימיוניות של טראמפ שהשואה מעולם לא התרחשה. במלים אחרות, כפי שהייתם מצפים – סטון ופארקר לא מאמינים בפרות קדושות.

עיתוי היציאה של הסדרה הוא כמובן לא מקרי – רגע לפני הבחירות בארה"ב. סביר להניח שזה לא כל כך ישפיע על דפוסי ההצבעה, אבל בטוח יספק כמה רגעים קורעים לפני יום הבחירות שבו נצחק באמת. או שנבכה.