משהו לכל הליידיז: 28 סדרות חדשות שלא כדאי שתחמיצו בחודש יולי

"Lady In The Lake" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)
"Lady In The Lake" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)

עלמה הראל האקס-תל אביבית עם סדרת בכורה באפל TV+ בכיכובה של נטלי פורטמן, וכל מה שנגיד אחרי זה די יתגמד. אבל יש עוד 27 סדרות מסקרנות שיתחרו החודש על תשומת הלב (אחרי סינון קפדני), כולל דרמה ישראלית מסקרנת עם יוסף סוויד ושירה האס, כולל גלדיאטורים, כולל חתולים מתפוצצים, כולל הכל

אין מה להתבדח בנושא. חודש יולי כאן. ההנחיות ברורות: להיצמד למזגן, לסגור תריסים, לדאוג לאספקה של מוצרי מזון בסיסיים שתאפשר גם שהות ארוכה מבלי לצאת אל התופת שבחוץ. רק המסך הביתי הגדול יכול לנחם אותנו, והוא הולך לעשות את זה החודש עם גלדיאטורים, מד"ב איכותי, אנימציה לגדולים ולקטנים, להיטים שחוזרים לעונות חדשות ולפחות רגע פטריוטי מרגש אחד: סדרת בכורה לעלמה הראל עם נטלי פורטמן בתפקיד הראשי. נעבור את זה יחד.

>> מה מצחיק כאן: דירוג הקומדיות הטובות ביותר של כאן 11
>> טלוויזיה בום: 20 הסדרות הכי טובות שצריך לראות כרגע

30.6 // "טיפול לילי" // yes

זאת הייתה צריכה להיות דרמה ישראלית שעושה הרבה רעש. היא הייתה אמורה לעלות בסוף 2023, ובמרכזה פסיכולוג ישראלי ערבי (יוסף סוויד) שאשתו היהודיה התאבדה וסובל בעקבות זאת מאינסומניה, ולכן גם פותח קליניקת טיפולים לילית לגלריה של אנשים משונים שמעדיפים לדבר עם פסיכולוג באמצע הלילה. ואז הגיע שבעה באוקטובר והסדרה עברה למקפיא ועכשיו היא מופשרת די בשקט. לצדו של סוויד גם לוסי איוב ורננה רז, ובעיקר שירה האס הנפלאה שכבר זכתה על התפקיד הזה בפרס השחקנית הטובה ביותר של פסטיבל מונטה קרלו לטלוויזיה. דווקא מתאים סדרה ישראלית באמת טובה עכשיו.

1.7 // סטאר טראק: פרודיג'י // Star Trek: Prodigy // נטפליקס

עונה שנייה ללהיט הנוער שהתחיל בניקלודיאון, בוטל ונרכש קומפלט על ידי נטפליקס לאחר קמפיין מעריצים מעורר השראה, שכלל בין היתר גם איסוף כדי לשכירת מטוס שיעוף מעל משרדי רשתות סטרימינג שונות עם פרסומת לרכישת הסדרה. ובכן, זה עבד, ושנה וחצי לאחר סיום העונה הראשונה, העונה החדשה תגיע לנטפליקס ותציג את המשך עלילותיהם של חבורת בני הנוער פורעי החוק שמגיעים מכל רחבי הגלקסיה. בניגוד לרוב תכני סטאר וורס, הפרנצ'ייז המתחרה, זה אשכרה מרגיש מהלב.

3.7 // בלואי: קצרצרים // Bluey Minisodes // דיסני+

סדרת המופת האוסטרלית לכל המשפחה ממשיכה להיות הצלחה קולוסאלית מסביב לעולם, ובדיסני+ מסתכלים על מספרי הצופים המצטברים ומבינים שכדאי להם לשדר כמה שיותר "בלואי". אלא שלאוסטרלים יש קצב משלהם ועונה חדשה של הסדרה אינה באופק. מה עושים? סדרת סרטונים קצרצרים, חכמים, רגישים ומתוקים כמו שרק "בלואי" יודעת להיות, כדי שתוכלו לחרוש עליהם בלופ עד שיגיעו פרקים חדשים.

3.7 // עדיין לא מתים // Not Dead Yet // דיסני+

עונה שנייה לסיטקום החביב של ABC בהובלתה של ג'ינה רודריגז החמודה כעיתונאית זוטרה שממונה על כתיבת הספדי המתים בעיתון, ומתחילה לראות את רוחות הרפאים שלהם. ב-ABC לא היו מרוצים מהרייטינג (קצת יותר משני מיליון צופים לפרק בעונה השנייה) והכריזו על ביטולה של הסדרה, אבל מחכה לכם כאן בינג' משעשע ביותר של 23 פרקים שלגמרי יכול לסגור פינה באיזה סופ"ש חם מדי.

4.7 // The American Barbecue Showdown // נטפליקס

אין דרך יותר אמריקאית לחגוג את 4 ביולי מאשר הדרך של נטפליקס: להיט הריאליטי-אוכל שבו מתחרים זה בזה מיטב הוואנבי-פיט-מאסטרים של דרום ארצות הברית בהכנת נתחים עצומים של בשר בתוך מעשנות וגרילים אימתניים בשלל אתגרים קולינריים תחרותיים. אפשר לראות בזה גם פורטרט של ניוון תרבותי רגע לפני נפילת האימפריה הארה"בית בפרט והדמוקרטיה בכלל, אם מאוד רוצים. לפחות יהיה טעים כל הדרך למטה. יום עצמאות שמח!

8.7 // Psi Cops // יAdult Swim

ריקי ומורטי, מה עשיתם לנו. גל סדרות המד"ב-הקומיות-הפרועות באנימציה למבוגרים מסרב להירגע, והתוספת של ערוץ Adult Swim לז'אנר נראית כאילו נכתבה בידי קנאביס הזייתי. הסדרה עוקבת אחר צמד סוכנים מיוחדים גרועים במיוחד שחוקרים פרשות על טבעיות בסוכנות Psi Cops (ראשי תיבות של Paranormal Spooky Investigations), בשלל עלילות מטומטמות עם חייזרים ורוחות רפאים. חלאס עם הבאנגים.

10.7 // סאני // Sunny // אפל TV+

הנה סדרה שכבר עושה באזז חזק: ראשידה ג'ונס מככבת בדרמה עם טוויסט מד"בי כמו שבאפל TV+ ממש אוהבים, ומגלמת אישה אמריקאית שחיה בטוקיו ומאבדת את בעלה ובנה שניספו בתאונת מטוס מסתורית. לאחר מותם היא מקבלת מחברת הטק היפנית שבה עבד בעלה מתנה חדשנית: רובוט לתמיכה רגשית בשם סאני. משם, כפי שאפשר להניח, דברים יסתבכו מאוד ויגידו כל מיני דברים חכמים על המצב האנושי. צפו לביקורות משתפכות.

10.7 // בית הספר היסודי אבוט // Abbott Elementary // דיסני+

החלק השני בעונה השלישית של הסיטקום הכי מצליח בארצות הברית. בישראל ימשיכו לתהות איך זה שהוא כל כך מצליח שם ובקושי מוכר כאן, אנחנו נמשיך לנסות להסביר שזה עניין של פערים תרבותיים בלתי ניתנים לגישור, אבל יש לכם עוד הזדמנות להתחבר לסדרה החיננית והמאוד-אמריקאית הזאת שמתרחשת כקומדיית מקום עבודה בין כותלי בית ספר ציבורי. לעין ישראלית זה נראה כמעט מד"ב.

11.7 // מסיבת נקניקיות: פודטופיה // Sausage Party: Foodtopia // אמזון פריים

אוקיי, אנחנו לא רוצים להגיד שום דבר גס, ואין שום דרך לדבר על הסדרה הזאת – שהיא כמובן סיקוול לסרטו של סת' רוגאן מ-2016 – בלי להגיד שום דבר גס, אז רק נבקש שתרחיקו ילדים קטנים מהדבר הזה בכל מחיר, למען כל מה שטהור וזך בעולם הזה.

11.7 // ויקינגים: ולהאלה // Vikings: Valhalla // עונה 3

עונה שלישית לספין-אוף המצליח של סדרת "ויקינגים" שמתהדר בגברים מסוקסים, אלימות ברברית והמון דרמה פוליטית שמרגישה כמו משחקי הכס, רק בפחות. האפוס הברוטאלי ימשיך להתעלל בויקינגים, ונשקר לכם אם נגיד שהמשכנו לעקוב עד כה, אבל אנחנו בטוחים שהם עדיין חיות רעות בדרך הכי כיפית שיש.

12.7 // חתולים מתפוצצים // Exploding Kittens // נטפליקס

הנה עבורכם סיפור אופטימי: לפני אי אלו שנים באינטרנט, קומיקס רשת קטן החליטו שהם רוצים להרים קמפיין קיקסטארטר כדי להוציא לפועל את הרעיון הדבילי שלהם למשחק קלפים שנקרא "חתולים מתפוצצים". הם חשבו שיגייסו 10 אלף דולר, בסוף יצאו עם 9 מיליון. מאז המשחק עצמו הפך להיות להיט, ועכשיו הוא מגיע לנטפליקס (ולא רק לנטפליקס גיימס) כסדרת אנימציה למבוגרים במסגרתה אלוהים יורד לבלות זמן עם האנושות, בתור חתול. כמובן שגם השטן מגיע בתור חתול, ויש מלחמת חורמה בין טוב לרע בחמידות מגרגרת. מי שזוכר את הקומיקס המקורי יודע שזה הולך להיות מצחיק וחכם ודבילי להחריד בקטע הכי טוב. רק אל תיפלו על חתול מתפוצץ.

12.7 // אני // Me // אפל TV+

נמאס לכם מדרמות מד"ב איכותיות של אפל TV+? אוקיי, אז קבלו דרמת מד"ב איכותית לנוער של אפל TV+. מישהו שם מאוד מאוד אוהב מד"ב. "אני" היא דרמת התבגרות שבמרכזה נער בן 12 שמתמודד עם החיים בחטיבת ביניים ובמשפחה חדשה של הורים בסיבוב שני, ועכשיו גם עם כוח על שמאפשר לו להחליף צורה ולהיראות כמו כל אדם שהוא נתקל בו. השאלה "מי אני" כנראה הולכת להישאל.

14.7 // השליט של אושן פארק // The Emperor Of Ocean Park //יMGM+

פורסט וויטקר האגדי בדרמת מתח ומסתורין שבה הוא משחק שופט פדרלי מת? למה לא, למה לא, תביאו. הסדרה מבוססת על ספרו רב המכר של סטיבן אל. קרטר מ-2002, שהפך מאז לטרילוגיית רבי מכר, כך שיש מצב ליחסים ארוכי טווח עם "השליט של אושן פארק". הסדרה מזגזגת בין עולמות הפוליטיקה, המשפט, האוניברסיטאות העשירות והחופים של מרתה'ז ויניארד, ובין ההווה לעבר, ויוצאת לדרך כשעיתונאית חובבת קונספירציות מתחילה לחקור השערה לפיה השופט לא נפטר מהתקף לב. ומה אתם יודעים.

15.7 // היט מאנקי // Hit Monkey //י Hulu

הסדרה הכי אלימה ומדממת של מארוול חוזרת לעונה שנייה (בקרוב גם בדיסני+ ישראל), עם הקוף האכזר שבמרכזה ומסע הנקמה שלו באנשים שהרגו את השבט שלו ואת המתנקש האמריקאי שמת לצידו. בעונה הראשונה ראינו את רוח הרפאים של המתנקש מלמדת את היט מאנקי להילחם ולהשתמש בנשק, ואת הקוף הופך לאחד המתנקשים הכי מסוכנים ביפן. כן, יש למארוול סדרה על קוף מתנקש שמתקשר עם רוח רפאים. מה יותר כיף מלראות קוף מתנקש בכל צמרת הפשע של יפן? בואו נקל עליכם, התשובה היא כלום.

15.7 // האמת // כאן 11

דרמת המתח החדשה של דפנה לוין ("בטיפול", "אופוריה") מתרחשת בתל אביב, ומתחילה ביום שבו אמור להינתן גזר דין במשפט שהסעיר את המדינה במשך עשור סביב תעלומת רצח של נערה בבית הספר (כל דימיון למציאות אינו לגמרי מקרי כנראה). באותו יום בדיוק מתרחש רצח נוסף בעל סממנים דומים, וכופה על חוקרת הנוער (מור דימרי בתפקיד ראשי ראשון) לחזור אל המקרה ואל הטראומות האישיות שלה. נשמע איכותי.

17.7 // הדוב // The Bear

אחת הסדרות הטובות ביותר של העשור חוזרת לעונה שלישית ב-FX ומגיעה לדיסני+ באיחור קל של שלושה שבועות, אז תיזהרו מהספוילרים ותכינו משהו טעים לנשנש, כי זאת גם הסדרה שאנחנו הכי מחכים לה בקיץ הזה ועוד נחפור עליה הרבה. כך או כך, זה מבטיח שיקרה לנו לפחות דבר טוב אחד החודש. זה לא מעט במצבנו.

17.7 // התיבה // The Ark //יSyfy

עונה שנייה לסדרת הדגל של ערוץ המד"ב האמריקאי, שידע פעם לייצר סדרות טובות מאוד והידרדר עם השנים להפקות ריאליטי. מדובר בסדרת מד"ב קלאסית שמתרחשת 100 שנים בעתיד, על קבוצת מדענים שמתעוררת בחללית בין דורית אחרי שאסון הרג את כל הצוות הפיקודי והצוות הטכני, וצריכה להסתדר בכוחות עצמה כדי להגיע אל כוכב הלכת מאפשר החיים שאליו נמלטו מכדור הארץ הגווע. אם אתם מחפשים סדרת פיל גוד – זאת לא הסדרה כנראה.

17.7 // סימון ביילס צומחת מהקרקע // Simon Biles: Rising

המשחקים האולימפיים מתקרבים במהירות שיא לפריז, וכל הזרקורים יופנו למי שללא ספק תהיה הסיפור הכי מסקרן באולימפיאדה הקרובה – המתעמלת הגדולה אי פעם סימון ביילס, שבאופן מפורסם פרשה משחקי טוקיו 2020 בשל אתגרים נפשיים, ופחות או יותר הפילה פצצה שהכניסה את עולם הספורט לשיח הבריאות הנפשית. כעת היא עומדת לחזור לדרוש את מקומה בטופ, וזה בדיוק החומרים מהם דוקו-ספורט של נטפליקס בנויים מהם. סדרת הדוקו הזו תתעד את מאבקיה של סימון לשוב למזרון ולכושר בזמן לאולימפיאדה, והנה לכם דוקו שמתחיל בנטפליקס ונגמר ברגעי שיר בלב אירוע הספורט הגדול בעולם.

18.7 // קוברה קאי // Cobra Kai // עונה 6 (חלק 1)

הקרב בין 40 השנים בין ג'וני לורנס לדניאל לרוסו מתקרב לסיומו עם העונה השישית והאחרונה של קוברה קאי, להיט הקראטה של נטפליקס שהקים לתחייה את הפרנצ'ייז. טוב, לפחות עד הספין-אוף הבא. ותהיו בטוחים שנטפליקס הולכים לסחוט את הלימון הזה עד תום, כי העונה הזו תהיה מחולקת ללא פחות משלושה (!) חלקים, אשר כל אחד מורכב מ-5 פרקים. הראשון יעלה החודש, השני בנובמבר והשלישי – אי שם ב-2025, אם העולם עוד יעמוד. יאללה, תנו את מכת המוות ונגלה איך שני הפרנמיז האלה מסיימים. לפחות עד הסיקוול הבא.

18.7 // אתם העומדים למות // Those About To Die // פיקוק

בשירות הסטרימינג של NBC אוהבים בדרך כלל סדרות קטנות וכיפיות, שום דבר מורכב או מאיים מדי, אבל הנה גם הם מנסים לייצר סאגה היסטורית מושקעת וסקסית בנוסח "משחקי הכס", רק בלי החלק של הפנטזיה. רוברט רודאט, התסריטאי של "להציל את טוראי ראיין", חובר כאן לבמאים רונלד אמריך ("היום השלישי") ומרקו קרוזפינטנר ("פרויקט לזארוס"), כדי לייצר עולם של גלדיאטורים ברומא הקיסרית, עם אנתוני הופקינס בתפקיד הקיסר הזקן והנרקב ועם איוון רהאון ("רמזי בולטון מ"משחקי הכס") כדי שתגידו, היי, זה ההוא מ"משחקי הכס".

19.7 // ליידי באגם // Lady In The Lake // אפל TV+

רגע של גאווה תל אביבית: עלמה הראל, שהייתה פעם ה-VJ של אלנבי 58 ומנערות האיט של תל אביב, עשתה דרך ארוכה בייבי והנה סדרת הבכורה שלה באפל TV+ עם לא פחות מנטלי פורטמן בתפקיד טלוויזיוני ראשון. הסדרה מבוססת על ספרה של לורה ליפמן מ-2019 הנושא את אותו שם, ועוסקת בעקרת בית בבולטימור של שנות ה-60, שעוזבת את בעלה כדי להיות עיתונאית חוקרת ומפתחת אובססיה לשני מקרי רצח בלתי מפוענחים בקהילה השחורה.

19.7 // בטי המכוערת: הסיפור נמשך // Betty la Fea, The Story Continues // אמזון פריים

לא יודעים אם באמת צריך את זה, אבל הטלנובלה המצליחה של ראשית האלף שנמכרה לגרסאות מצליחות בכל העולם (כולל "אסתי המכוערת" בישראל ו"בטי" בארה"ב) חוזרת עם סוג של סיקוול באווירת המקור הלטיני. אוקיי אז כנראה שבאמת צריך את זה.

21.7 // רכבת הקרח // Snowpiercer //יAMC+

הסדרה הפוסט-אפוקליפטית שמבוססת על סרטו המצליח של בונג ג'ון-הו מ-2013, חוזרת לעונה רביעית ואחרונה כדי לסגור יפה את הסיפור על שארית המין האנושי שמנסה לשרוד בתוך רכבת בת 1,001 קרונות שבנה מיליארדר אקסצנטרי, רכבת שלעולם אינה מפסיקה לנסוע בתוך עולם שקפא אחרי אסון אקולוגי. האם יצליחו להגיע השורדים לחוף מבטחים? האם נצליח להבין משהו מהעלילה הסופר-מסועפת על שלל דמויותיה? לא בטוח בכלל אבל אם כבר הגענו עד הלום אז נשתדל.

23.7 // הקללה // The Curse //יHOT

כבר דיברנו עליה המון כשעלתה בארה"ב ועוד נדבר עליה בסיכומי השנה ובעתיד, אבל הנה היא מגיעה גם ל-HOT וזאת עוד הזדמנות להתרות בכם לא להחמיץ אותה. יהיה בוחן פתע.

24.7 // שודדי הזמן // Time Bandits // אפל TV+

הימור מדהים של אפל TV+: טרי גיליאם, יחד עם טאיקה וואיטיטי וג'מיין קלמנט, מחזירים לחיים את סרטו הכושל אך נהדר של גיליאם, "שודדי הזמן", והפעם כסדרת טלוויזיה. כמו שמי שראה את המקור יודע, סיפורנו עוסק בילד חביב שחבורה של שודדי זמן פורצת לילה אחד מתוך ארון חדרו, וסוחפת אותו לשלל הרפתקאות בזמן ובמרחב. זה הולך להיות החופש הגדול הכי טוב אבר.

24.7 // וויל טרנט // Will Trent // דיסני+

דרמ, vpag המשטרתית המצוינת של ABC חוזרת לעונה שנייה וכבר חודשה לעונה שלישית, כך שאפשר להתחיל לבנות יחסים עם דמות המיוחדת של וויל טרנט, סוכן מיוחד במשרד החקירות של מדינת ג'ורג'יה שננטש בינקותו ונמצא אי שם על הקשת הנוירולוגית. גם אנחנו שלא עפים על סדרות procedural חייבים להודות שיש בה משהו.

25.7 // דקאמרון // The Decameron // נטפליקס

מוכנים למשהו יוצא דופן? מבוססת באופן חופשי על קובץ הסיפורים הקצרים האייקוני בעל אותו השם של המחבר האיטלקי ג'ובאני בוקאצ'ו, שנכתב אי אז במאה ה-14, הסדרה הזו של נטפליקס תזרוק כמה מאצולת איטליה של התקופה לבידוד מוחלט במטרה להתחבא מהמגיפה השחורה (מוכר לכם איכשהו מהשנים האחרונות?) בבילוי שמתחיל משמח והופך כאוטי יותר ויותר. נטפליקס מבטיחים קומדיה שחורה עם אווירת אופרת סבון, והטריילים מפתיח הרבה סקס, סמים ורוקנרולינג מהמאה ה-14. מה רע?

29.7 // פיוצ'ראמה // Futurama

כן, היא הרחק מעבר לשיאה, כן, לא בטוח שהיו חייבים להחזיר אותה מהמתים, אבל דאם איט, לא אכפת לנו. "פיוצ'ראמה" חוזרת לעונה 12 במספר, ואפשר כבר להכתיר אותה בתור "הסדרה של מאט גרונינג שלא הפסיקה להיות טובה". לא כל כך משנה איך יראו המשך עלילותיהם של פריי, לילה, בנדר, זוידברג וד"ר פרנסוורת', אנחנו קהל שבוי עוד מתחילת האלף והם יכולים לעשות בנו כרצונם.