מארוול ללא הפסקה: אלו סדרות הטלוויזיה שצפויות להצטרף ל-MCU

אליך בהחלט התגעגענו. לוקי. צילום: מתוך פוסטר של עונה 2
אליך בהחלט התגעגענו. לוקי. צילום: מתוך פוסטר של עונה 2

על אף תחושת הסטגנציה הקלה ביקום הסינמטי של מארוול, תהיו בטוחים שלקווין פייגי יש עוד כמה קלפים בשרוול, במיוחד בתחום הסדרות המתפתח בדיסני+. יצאנו לבדוק מה מתכננים לנו באגף גיבורי העל, וחזרנו עם 13 סדרות שעתידות לעלות בשנים הקרובות

23 באוגוסט 2023

אני גרוט: עונה 2 (06.09.2023)

הבן זונה הכי קשוח בגלקסיה חוזר לעונה שנייה, ואם אתם לא זוכרים, מדובר בסדרה קצרצרה בת חמישה פרקים, כל אחד באורך של ארבע דקות, בהן המרצ'נדייז הכי מוצלח של מארוול גרוט עושה דברים נוראיים כמו להרוס את החללית או רצח עם. לא ידוע הרבה על העונה החדשה, אם כי לפי הדיווחים היא תהיה קשורה באופן רופף ליקום הרחב יותר של מארוול. האם נראה מפגש בין קיד גרוט לספיידרמן? באיזה שלב התפתחותי נקבל אותו? האם יש גרוט חדש? כנראה שפשוט נקבל המשך ישיר של העונה הקודמת, או שהסרטונים הקצרצרים יחפפו עם אירועים גדולים יותר ב-MCU. אבל מה שבטוח, זה יהיה כיף אסקפיסטי טהור וחסר מוסר – בדיוק כמו העונה הקודמת. 

לוקי: עונה 2 (06.10.2023)

"לוקי" הייתה אחת ההצלחות הבודדות בעלות קונצנזוס בסדרת הסדרות של מארוול, ולא מעט בזכות טום הידלסטון המוכשר להפליא, אבל גם בזכות קו עלילה שהתחיל טוב, וגם נגמר טוב (עם אמצע קצת מקרטע, אבל נו, אי אפשר לקבל הכל). הרצון לעונה נוספת של לוקי היה מיידי, ובאולפנים של מארוול הבינו את זה עוד לפני שהסדרה שודרה. "לוקי" הציגה לנו את קאנג, ובכלל, הסבירה לראשונה איך המולטיוורס בנוי ומי אחראי עליו. כעת לוקי ניצב בפני איום חדש, כאשר הוא חווה מה שניתן לתאר רק בתור גליצ' במולטיוורס. עכשיו הוא נאלץ לחפש אחר שלוש דמויות מרכזיות: סילבי, הלוא היא וריאנט של לוקי ממין נקבה; רבונה רנסלייר, המנהלת של TVA; וכמובן, את גברת זמן, דמות השעון שהופיעה בעונה הראשונה בתפקיד מאד משני, אך תתפוס מוקד מרכזי יותר בעונה החדשה. גם אוון ווילסון יחזור בתפקיד הבלש הבין מימדי מוביוס, וצפויות לנו כנראה הופעות מפתיעות נוספות. קשה להאמין שמארוול יהרסו חלקה טובה כמו "לוקי", ולכן זה מאד מרגש שהוא חוזר, על אחת כמה וכמה כשהוא אחת הדמויות הבודדות שעוד נשארו לנו מסרטי "הנוקמים" המקוריים. 

**החל מרגע זה, כל הטריילרים המוצגים בכתבה הם טריילרים מדומיינים של מעריצי מארוול. אל תבנו על כך שהסדרות יראו כך, אבל שמנו אותם כי כיף לדמיין**

אקס-מן 97' (סתיו 2023)

סדרת ההמשך לאקס-מן משנות התשעים היא לא רק חדשות משמחות בזכות הנוסטלגיה, אלא גם מפני שזוהי הפעם הראשונה בה דיסני מפיקה תוכן של אקס-מן. מאז הסרט הכושל "אקס-מן: הפניקס האפלה" משנת 2019 לא קיבלנו תוכן של אקס-מן, כשאחת הסיבות לכך היא שבאולפנים של מארוול עדיין לא חשפו איך הם הולכים להשתלב ב-MCU. מאז נפוצו המון שמועות על הליהוקים החדשים, על הדרך שבה ייחשפו, ואפילו היה פתח לקיומם של המוטנטים בסדרה "מיס מארוול". אבל החדשות הכי משמחות הן ללא ספק ש-"אקס-מן 97'" ימשיך את סיפורם של פרופסור אקסבייר ותלמידיו, ותנסה לפתור חורים בעלילה שטרם נפתרו, כך לפחות מבטיחים. לפי היוצרים בו דמאיו וג'ייק קסטונה, הסדרה צפויה לשמור על הסגנון ועל העלילה של קודמתה, ואנחנו אפילו נקבל חלק מהמדובבים המקוריים לצד כמה קולות חדשים. נכון לעכשיו אין עוד תאריך רשמי, אך הצפי הוא שנראה את פרופסור אקסבייר בסתיו 2023, ממש אחרי העונה השנייה של לוקי. רצף לא רע של סדרות, אם תשאלו אותי. 

מה אם…? עונה 2 (2023 או 2024)

"מה אם…?", סדרה הגוללת סיפורים שונים באנימציה מרחבי המולטיוורס, הייתה אחת הסדרות היצירתיות ביותר של מארוול, מאחר והשילוב בין אנימציה לבין חופש תנועה מוחלט ברחבי המולטיוורס איפשר לה לספר סיפורים מופרעים ומרתקים. נגיד, ביקור ביקום הזומבים של מארוול, או מציאות בה קילמונגר היה כובש את ווקאנדה, ואפילו גרסה בין מימדית של אולטרון, אחד האויבים הכי חזקים שהוצגו ב-MCU. ממה שידוע כרגע על העונה השנייה, יש כבר כמה פרקים מסקרנים מאד: בתור התחלה, ההיידרה סטומפר יחזור לסיבוב נוסף בפרק מחווה לסרט "קפטן אמריקה: חייל החורף"; פרק אחר יתמקד בשאלה "מה היה קורה אם איירון מן היה נוחת על סאקאאר?", הכוכב בו נתקע הענק הירוק בסרט "ת'ור: ראגנארוק"; וגם סיפור בו הטסרקט נוחת באמריקה לפני ההתיישבות בה, מה שמספק כוח רב לשבטי הילידים האמריקאיים. ידוע גם על פרק בו דמויות מ-"שאנג צ'י" יילחמו באודין ובכוחות האסגארדיים במלחמה בין-מיתולוגית. בקיצור, יש המון סיבות לצפות לעונה השניה של "מה אם…?", ולא רק בזכות האנימציה המטורפת. 

אקו (29.11.2023)

הסדרה "הוקאיי" משנת 2021 הציגה מחדש את קינגפין ליקום של מארוול, אך הוסיפה גם גיבורה חשובה לא פחות – אקו. אין הרבה מידע בכלל על הסדרה כרגע – רק שאלקווה קוקס צפויה לחזור לתפקיד אקו, ילידה-אמריקאית כבדת שמיעה שיכולה לחקות את התנועות של אנשים אחרים באופן מדויק, ובכך גם להילחם בהם. בסדרה אנחנו צפויים לראות גם את צ'ארלי קוקס חוזר לתפקיד דרדוויל לאחר הופעה כיפית ב-"שי-האלק", וכמובן את וינסנט ד'אונפוריו בתפקיד קינגפין. לפי מארוול, נדמה שיש עוד תכניות לד'אונפוריו, אבל ההופעה שלו בתור ווילסון פיסק כל כך אייקונית עד שכבר אי אפשר לחכות שיחזור. בסדרה עצמה אקו תצטרך לחזור לעיר הולדתה בעקבות אירועי "הוקאיי", ולהתחבר מחדש לשורשיה. מאד משמח לקבל פנים חדשות וגיבורה חדשה לגמרי מבית מארוול, במיוחד לאחר ההצלחה של "מון נייט". ולמרות שההופעה שלה ב-"הוקאיי" הייתה קצת מתישה, יש סיכוי לא רע בכלל שהסדרה הזאת תצליח להפתיע לטובה. 

איירון הארט (2024)

האמת? זאת סדרה שגורמת לי להרים גבה. אני לא מת על הנסיון של מארוול להחליף כל דמות גיבור גברית בדמות נשית מקבילה. שלא תבינו לא נכון, טוב שמארוול מוסיפים נשים לקאסט, אבל אני מעדיף שיתנו מקום לדמויות הנשיות הקיימות, או לחילופין, שיציגו גיבורות חדשות. איירון הארט היא הממשיכה הרוחנית של איירון מן: נערה גאונה שמפתחת שריון בסגנון של איירון מן. את רירי וויליאמס פגשנו כבר בסרט "הפנתר השחור 2: ווקאנדה לנצח", ודומיניק ת'ורן חוזרת לגלם אותה שוב, והפעם לא בתפקיד משני שקל לשכוח. האם זה יהיה טוב? אני באמת מקווה שכן, אבל כדי שזה יקרה זה צריך להיות סיפור חדש, ולא שחזור של סרט שכבר ראינו. רירי וויליאמס היא דמות עם אופי חזק ובולט בקומיקס, וחשוב שבסדרה הייחודיות שלה תבלוט. עדיין לא ידוע מי יהיו הנבלים, אבל ידוע שאנתוני ראמוס יגלם את הברדס, הסיידקיק של רירי שמסוגל לתעל דרך הברדס שלו קסם שחור. זאת תהיה גם נקודה מעניינת עבור ה-MCU, מכיוון שנחשפים עוד קוסמים ביקום. האם זה אומר שבקרוב נראה גם ד"ר דום? נחכה ונראה. 

אגתה: מעגל הכאוס (2023-2024)

אני יודע ש"וונדה ויז'ן" היא סדרה מוצלחת, פופולרית ואהובה (אפילו במערכת טיים אאוט יש לנו ויכוח פנימי), והיא באמת התחילה מאד טוב, אבל אי אפשר לסלוח לסיום הנורא ולתוצאה המאכזבת. אבל בזכות עדר המעריצים שנורא אהב את הסדרה, וספציפית את הופעתה של אגת'ה, השחקנית קתרין האן חוזרת לתפקיד המכשפה שאיבדה את זיכרונה. עד כה שמרו אותה בשקט ביקום של מארוול, אבל נדמה שדברים עומדים לפרוץ את מחסום הזיכרון שהציבה וונדה מקסימוף. ג'ו לוק ואוברי פלאזה לוהקו כבר לתפקידים שעדיין לא פורסמו, אבל למען האמת, בכל הקשור לקו העלילה הזה כבר אין לי שום ציפיות. אני אראה אותה, כי מה לעשות, אני מושקע הרבה יותר מדי שנים ביקום של מארוול, אבל בחייאת דיסני, בואו נמשיך הלאה. אולי אחרים יאהבו. 

דרדוויל: נולד מחדש (אביב 2024)

אחרי הכישלון המהדהד של בן אפלק כדרדוויל, צ'ארלי קוקס עטה את מסיכת השד האדום והפך לגרסה המוצלחת יותר. כן, אתם זוכרים נכון, הייתה תקופה מוזרה כזאת שנטפליקס הפיקו סדרות של מארוול ו-"דרדוויל" של צ'ארלי קוקס נתנה טון בוגר יותר מסרטי המארוול שאנחנו מכירים. לאחר סיום הסדרה מעריצים רצו עוד, ומארוול הבטיחו שצ'ארלי קוקס עוד יחזור. למרות שלקח להם קצת זמן, בסוף הם קיימו את הבטחתם עם הופעה רשמית ראשונה ב-MCU (ב-"ספיידרמן: אין דרך הביתה") ואז בתפקיד קצת יותר משמעותי ב-"שי האלק". הצופים שמחו עוד יותר כשגילו שהוא חוזר באופן קבוע ליקום הקולנועי של מארוול עם סדרה משלו – "דרדוויל: נולד מחדש". אולפני מארוול הבטיחו שהם ישמרו על הטון שקבעה הסדרה בנטפליקס, וכדי להבטיח את זה החזירו גם את פרנק קאסל (בגילומו של ג'ון ברנטל), וכמובן הנבל הנפלא ווילסון פיסק. אין הרבה מידע על העלילה של "נולד מחדש", חוץ מסיפור הקומיקס בעל אותו השם. העלילה של הרומן הגרפי שומרת על הטון האפל של "דרדוויל", במהלכה הגיבור העיוור נלחם בווילסון פיסק שמנסה לתמרן את מאט מרדוק באמצעות הרגשות שלו לקרן פייג'. עדיין לא ידוע אם דבורה אן וול תחזור לתפקיד קרן פייג', או שאולי ג'ניפר וולטרס תופיע שוב, אבל אנחנו כן יודעים שנקבל המון מהסדרה שחורגת מהמבנה המסורתי של עשרה פרקים לעונה, ומבטיחה שמונה עשר פרקים. 

ספיידרמן: שנה ראשונה (2024)

אחת הסיבות שטום הולנד קיבל המון אהבה כשהכריזו עליו בתור הספיידרמן של ה-MCU היא שלא היה מדובר שוב באוריג'ן סטורי. לא היינו צריכים לחזות שוב בעכביש שעוקץ את פיטר פארקר, לא היינו צריכים לספוג את המוות של הדוד בן שוב, או לראות את פארקר לומד להשתמש בכוחותיו. אז אחרי שלושה סרטים, אנחנו סוף סוף מקבל את מה שאיש לא ביקש: סיפור המקור של ספיידרמן ב-MCU, והפעם, כסדרת אנימציה. הסדרה היא בעצם פריקוול להופעתו בסרט "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" (2016), ולא ידוע עדיין אם טום הולנד ידובב את הדמות או לא. צ'ארלי קוקס ידובב את דרדוויל, לכן זה הגיוני שהולנד ימשיך לגלם גם כאן את ספיידי, אבל האנימציה מאפשרת לעקוף את זה. אנחנו יודעים גם שאחד הנבלים שספיידרמן יצטרך להתמודד איתם הוא וויזרד, אותו ידובב פול פ. תומפקינס שאולי זכור לכם בתור הקול של מיסטר פינאטבאטר ב"בוג'אק הורסמן". לפי ההבטחה, האנימציה בסדרה אמורה לתת המון כבוד לסגנון האנימציה הישן, ועם ההישגים בסרטי הספיידרוורס, מעניין מאד לאיזה כיוון זה ילך. 

ויז'ן קווסט 

"וונדהויז'ן" לא תזכה לקבל עונה שנייה, אבל כן תקבל סדרת המשך שתתמקד בויז'ן, לאחר שנשאר בחיים. באמת שלא היה צורך להחזיר את ויז'ן לחיים, אבל מארוול תמיד התקשו להיפרד מדמויות אהובות שמכניסות כסף, ולכן בעל כורחנו נאלץ לקבל סיפור חדש עבור הגיבור. אין הרבה פרטים על הקאסט, מלבד שובו של פול בטאני וקו עלילה מעורפל למדי: ויז'ן מנסה להשיב לעצמו את הזיכרון ואת האנושיות. אני לא חושב שיקרה כאן משהו מעניין מדי, אבל עם מארוול תמיד צריך לשמור סיכוי להיות מופתע. 

ממלכת ווקאנדה

ריאן קוגלר ומארוול ממשיכים את שיתוף הפעולה שלהם, והפעם יוצרים סדרה חדשה על ווקאנדה. מלבד העובדה שדנאי גורירה תשחק שוב את אוקויה, אנחנו לא יודעים הרבה על הסדרה. יש המון כיוונים שאפשר ללכת איתם: הם יכולים להמשיך להתמקד בפנתר השחור, או יכולים להתמקד באוקויה, הגנרלית. באופן אישי הייתי שמח לראות סדרה בסגנון "משחקי הכס" שמתקיימת בווקאנדה, אבל קשה בשלב הזה לדעת מה יהיה עם הפרויקט הזה בסוף.

מארוול זומבים

יקום הזומבים של מארוול הוא אחד היקומים המעניינים והמוזרים ביותר במולטיוורס. הוא הופיע לראשונה על המסך בסדרה "מה אם…?", והתקבל באהבה מאד גדולה על ידי המעריצים. חלקם עוד זוכרים את הגרסה המוזרה מהקומיקס, שגם הביאה לנו את גרסת הראש המדבר של דדפול. ידוע כרגע רק שרנדל פארק יחזור לתפקיד ג'ימי וו, אך גם שתופיע דמות חדשה – סוחר המוות, שיגולם על ידי אנדי לה (אנדיל'ה, אם תרצו). בסיפור המקורי דמויות מאקס-מן היו מאד מעורבות, אך לא ידוע אם הן יצוצו גם בסדרה. הכיף בפרק הזומבים של "מה אם…?" היה שמאחר ולא מדובר בבני אדם, האנימטורים של מארוול יכלו ללכת ממש רחוק מבחינת אלימות, כי הגבלת הגיל קצת יותר עדינה כלפי כל יצור שהוא לא אנושי. כך הם אפשרו הרבה יותר ממה שמארוול בדרך כלל מאפשרת. באופן אישי אני מאד מתרגש מהסדרה הזאת, מאחר ובתור נער עקבתי באדיקות אחר קו העלילה של יקום הזומבים – ואם הם ימשיכו את הקו שהתחילו ב-"מה אם…?", יהיה לסדרה פוטנציאל ממש גבוה להפוך למשהו ממש טוב. 

וונדרמן

זאת סדרה שרבים ממעריצי הקומיקס חיכו לה, במיוחד לאחר ששמעו על הליהוק. בתפקיד וונדר מן, האלטר אגו של סיימון וויליאמס, ישחק יאיא עבדול מאטין השני (שאולי מוכר לכם מאקוומן), בן קינגסלי יחזור לתפקיד טרבור סלאטרי (שראינו ב-"איירון מן 3" וב-"שאנג צ'י"), ובתפקיד הנבל ובהופעה ראשונה, אנחנו פוגשים את גרים ריפר, האלטר אגו של אריק וויליאמס, אחיו של וונדר מן (בגילומו של דמטריוס גרוס). כמובן שבהתאם לשאר היקום של מארוול, סיפור המקור של וונדר מן יקבל התאמה מסוימת לקולנוע. סיימון וויליאמס הוא שחקן הוליוודי שמקבל כוחות על, והופך להיות וונדר מן. זה כל מה שידוע לנו על הסדרה, אבל כן יודעים גם שבקומיקס יש שני קשרים רומנטים משמעותיים שוונדרמן מפתח: אחד עם קפטן מארוול, השני הוא עם וונדה מקסימוף. נסו לדמיין את משולש האהבה הזה. לא ידוע מתי הסדרה תצא, במיוחד עם שביתת התסריטאים של הוליווד, אבל אין ספק שיש למה לחכות.