סדר עכשיו: הטיפים שיעזרו לכם להיות מסודרים יותר

אנשים רבים מתקשים בשמירה על שגרת חיים מסודרת והשגת יעדים ומטרות. איך עושים את זה נכון? סידרנו לכם את הטיפים שיעזרו לכם להרגיש שאתם בשליטה

קצת סדר. צילום: שאטרסטוק
קצת סדר. צילום: שאטרסטוק
23 באוגוסט 2018

תוכן שיווקי

בין אם מדובר במטרות פשוטות, כגון שמירה על אכילה מאוזנת, ובין אם מדובר במטרות גדולות יותר, כגון הצלחה בלימודים אקדמיים- לשמירה על סדר חשיבות רבה בהשגתן. אנשים רבים, אשר לאו דווקא סובלים מהפרעות קשב וריכוז, מתקשים לשמור על סדר בחייהם והדבר משפיע בצורה משמעותית על איכות חייהם והיכולת שלהם להגיע ליעדים שהציבו לעצמם.

ישנן כמה דרכים פשוטות לשמור על סדר וארגון בחיים

ההפך מלשכוח זה לכתוב: אחת הבעיות העיקריות בעמידה בכלל המשימות הניצבות בפנינו ושמירה על סדר וארגון בחיים הינה השכחה. גם אם היה לנו זמן וכוח ללכת לבנק, אולם שכחנו שאנחנו צריכים לעשות זאת, הדבר יגרור לבעיות ובלגאן בשלבים מאוחרים יותר. לאור האמור, ובכדי שלא תשכחו לעשות שום דבר חשוב, נהלו רשימת To Do בה תכתבו את כל המשימות שעליכם להשלים.

השתמשו בפתקים. צילום: שאטרסטוק
השתמשו בפתקים. צילום: שאטרסטוק

נהלו יומן: בדומה לשכחת משימות שונות, אנו נוטים לשכוח גם פגישות ועוגנים שונים בזמן אשר חשובים לנו. נהלו יומן בו תכתבו את כלל הפגישות שלכם, המקומות בהם עליכם להיות וכן תאריכי גמר של תקופות מסוימות כמו למשל תקופת הביטוח על הרכב, התאריך האחרון להגשת מלגה וכדומה. כיום ניתן להוסיף ביומנים דיגיטליים גם אפשרויות לתזכורות מבעוד מועד- נצלו אפשרות זו לשם מעקב תמידי אחר אירועים חשובים במיוחד.

נהלו יומן משימות. צילום: שאטרסטוק
נהלו יומן משימות. צילום: שאטרסטוק

אכלו מסודר: אכילה מסודרת מאפשרת לנו ליצור סדר יום, ומשפיעה בסופו של דבר על ההתנהגות שלנו גם בתחומים אחרים. התחילו בקביעת שעות קבועות לארוחות, ולאחר שתתרגלו לכך המשיכו גם בקביעת תוכן ארוחות מאוזן. אכילה בצורה זו מכניסה אותנו למשמעת מסוימת אשר ניתן להשליך גם על ביצוע משימות אחרות, וכמובן שיש לה גם יתרונות בריאותיים רבים.

אכלו מסודר. צילום: שאטרסטוק
אכלו מסודר. צילום: שאטרסטוק

נקו וסדרו את הבית: סדר בסביבה יוצר סדר במחשבה, ולכן במידה והנכם מעוניינים לאמץ אורח חיים מסודר יותר- התחילו בסביבתכם. וודאו כי כל מקום בו הנכם מבלים זמן רב, מסודר ונקי- הבית, המשרד, הרכב, החדר וכדומה. עם הזמן תמצאו את עצמכם נוטים לסדר את כל מה שסביבכם, ולהתנהג בצורה מסודרת יותר באופן כללי.

הציבו יעדים קצרי טווח: הצבת יעדים קצרי טווח מסייעת לנו להגיע בסופו של דבר ליעדים ארוכי טווח בכמה דרכים. ראשית, הדבר מרגיל אותנו לעמוד ביעדים ויוצר אצל כל אחד תחושת מסוגלות והנאה בשל ההצלחה בהגשמת יעדים פשוטים. שנית, חלוקת מטרות ארוכות טווח לכמה נקודות ציון קצרות טווח מאפשרת לנו לעבוד ביעילות רבה יותר ולהתקדם באופן מתמיד לעבר המטרה הסופית.
פעולות פשוטות אלו יכולות להוביל לשיפור משמעותי בתחום הסדר בחייכם.

ביצוע גם רק אחת מן הפעולות שפורטו עד כה יכולה לסייע באימוץ אורח חיים מסודר יותר, הגעה למטרות ארוכות טווח והגשמת יעדים, כאשר כמובן ההמלצה הינה לשלב בין כמה מן הפעולות ובאופן אופטימלי בין כולן.