סה טו פיצה: הפשיטה הנפוליטנית נמשכת ומגיעה עכשיו ליפו

בקושי הספקנו לבלוס מגש נפוליטני בפלורנטין ובצפון העיר, והנה נפתח לו מקום חדש בשוק הפשפשים. אבל אל דאגה: אין לנו בעיה לאכול את כל הפיצה שבעולם. וזה הדבר האמיתי

בונג'ורנו פרינצ'יפסה, פיצה עוגת גבינה ופירות יער (צילום: גיל אבירם)
בונג'ורנו פרינצ'יפסה, פיצה עוגת גבינה ופירות יער (צילום: גיל אבירם)
3 ביוני 2021

עוד לא הספקנו לסיים להניח את הכתר על ראש הפיצרייה החדשה והמנומרת בפלורנטין וכבר נפתחת מחדש בשוק הפשפשים פיצרייה נוספת, נפוליטנית גם כן. היא נקראת Se Tu (שגיאת הכתיב במקור), ובעליה רון אלימלך מספר לנו ש"תל אביב מלאה בפיצריות נהדרות אך באזור הזה חסרה פיצרייה טובה שמכבדת את חומרי הגלם שלה".  לדבריו, "שוק הפשפשים מתאים לאופי שחיפשנו – קליל ונגיש, לא מסעדה מפוארת אלא מקום שכיף לשבת בו בכל זמן".

אף פעם אין יותר מדי פיצות. סה טו (צילום: גיל אבירם)
אף פעם אין יותר מדי פיצות. סה טו (צילום: גיל אבירם)

סה טו נפתחה בתום הסגר וכעת היא מסיימת הרצה, עניין סביר בתקופה כה לא סבירה. הפיצה מבוססת על בצק מחמצת בהתפחה שנמשכת 48 שעות. הגבינות מגיעות ממחלבות בוטיק (עברי, כפר תבור), הירקות מחקלאים מקומיים והעגבניות מאיטליה. כשהפיצה מוכנה היא נשלחת לטאבון אבן שהובא מאיטליה לאפייה קצרצרה בחום לוהט. התוצאה: שוליים עבים, מרכז דק ופריך וגבינה נמתחת שמעליה תוספות סקסיות – חמאת הבית, מוצרלה טרייה, פטה כבשים, גורגונזולה, אגוזי מלך ועלי תרד; פיצה עם רוטב קארי פיקנטי, מוצרלה טרייה, בטטה, פטריות ובצל ירוק; פיצה עם קרם פולנטה, מוצרלה, פטריות ושמן כמהין ופיצה עם סלמון כבוש מתוצרת בית (56-72 ש"ח).

פיצה קארי כבר טעמתם? סה טו (צילום: גיל אבירם)
פיצה קארי כבר טעמתם? סה טו (צילום: גיל אבירם)

חוץ מפיצות מלוחות מעניינות כשלעצמן כדאי לשים לב למחלקה המתוקה בתפריט, שלוקחת את המאפה המסורתי לכיוון שונה לגמרי: פיצה כנאפה עם קדאיף בחמאה, פיסטוקים גרוסים, שוקולד לבן ומחית פיסטוק; פיצה עוגת גבינה עם שטרויזל עוגיות ורוטב פירות יער (צריך לטעום כדי להבין עד כמה זה עובד), ופיצת פאדג' שוקולד ושוקולד לבן. אם פיצות מתוקות עושות לכם את זה, בסה טו הן מהטובות שפגשנו – מוגזמות, פריכות ולוקחות בהליכה כל קינוח שף (59-67 ש"ח). 

בסמטה הנעימה אפשר לשבת בחוץ, לזלול פיצות ולשתות כוס יין ב־30 ש"ח בממוצע. ברוח הזמנים ניתן גם להזמין משלוח מ־WOLT. ביום ראשון הקרוב (15.8 מ־19:00) יתארח במקום יפתח ישעיהו, מבחיכי הפיציולואים בארץ, שיכין פיצות ספיישל כגון פיצה סגולה – קרם סלק, מוצרלה גבינה מלוחה, אורוגולה וקרם בלסמי; פיצה בצלים עם קרם בצלים שרופים, מוצרלה, סירות בצל סגול, עירית, שמנת חמוצה ופרמזן; ופיצה פרושוטו גבינה כחולה ודבש.
סה טו, רבי חנינא 7, יפו, 03-9790901, ראשון-שבת 17:00 ועד חצות