אתם רוצים להיות חלק ממנה: ניו יורק, ניו יורק

מה יש בניו יורק שהפך אותה לעיר המפורסמת בעולם, מרכז מבקרים בינלאומי שובר שיאים, ולמקום המוכתר ככזה בו חייבים לבקר לפחות פעם אחת בחיים? אספנו לכם כמה הסברים

אתם רוצים להיות חלק ממנה. צילום: שאטרסטוק
אתם רוצים להיות חלק ממנה. צילום: שאטרסטוק
24 ביולי 2017

תוכן שיווקי | אל-על 

בשנת 2012 הכריז ראש עיריית ניו יורק דאז על שיא שנוסף שנשבר ב'תפוח הגדול': מעל 52 מיליון מבקרים וכמות גדולה מאי פעם של תיירים. עיריית ניו יורק עצמה הפכה את המודל התיירותי למנוע לפיתוח כלכלי, מה שמגדיל עוד יותר את מספר האנשים שבוחרים בה כיעד לחופשה ומציב אותה בקטגוריה נפרדת בהשוואה לשאר היעדים התיירותיים ברחבי העולם.

ניו יורק היא ככל הנראה העיר המפורסמת בעולם – עם מעל 40 אלף סרטים, תכניות טלוויזיה וסדרות תיעודיות המצולמות ברחובותיה מדי שנה – ניו יורק היא מרכז מבקרים בינלאומי וההערכות הן שמספר התיירים המגיעים אליה מברזיל וסין, למשל, הוכפל פי 5 מאז 2006.

[tmwdfpad]בשנה, תיירים בניו יורק מבזבזים קרוב ל-37 מיליארד דולר באופן ישיר, עוד 55 מיליארד דולר באופן עקיף ורק המיסים ששולמו למלונות עמדו בשנת 2012 על 500 מיליון דולר. המספרים האלה נובעים בוודאי מכך שכל אחד מרגיש שהוא חייב לבקר בניו יורק לפחות פעם אחת בחייו, אבל למה?

ניו-יורק, ניו-יורק. צילום: שאטרסטוק
ניו-יורק, ניו-יורק. צילום: שאטרסטוק

ההצלחה של ניו יורק: אפשרויות בלתי מוגבלות גם לתיירים

ארצות הברית מכונה "ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות". לכאורה כל אחד יכול להגיע אליה, לפתוח עסק ואולי, אם מזלו מאיר לו פנים, להתעשר. במילים אחרות, הכלכלה בארצות הברית מבוססת על שוק חופשי ומנסה להעניק תנאי פתיחה הוגנים לכולם. אפשר להתווכח בשאלה האם אכן זה מה שקורה בפועל או שמדובר בעוד מקרה של פלוטוקרטיה, אך אין ספק שבניו יורק זה בא לידי ביטוי גם בענף התיירות.

רק בעיר כמו ניו יורק יכול תייר ממוצע להרגיש שהוא כובש את העולם בחופשה של כמה ימים ספורים בלבד. ראשית, טיסות לניו יורק יוצאות כמעט מכל שדה תעופה בינלאומי על בסיס יומי ולרוב לא מצריכות תכנון מוקדם. ניו יורק נגישה מאוד לתיירים בכל הגילאים, קל להתמצא בה ואפילו התחבורה הציבורית בה משוכללת ומדויקת. אתם לא חייבים לדעת אנגלית ברמת שפת אם כדי להסתדר בניו יורק ומיד אחרי הנחיתה מרגישים כאילו הייתם בה בעבר.

שנית, בעיר ענקית כמו ניו יורק יש מבחר עצום של מקומות בילוי ואטרקציות. ניתן להתחיל עם פסל החירות שמהווה את סמלה המובהק של ארצות הברית, להמשיך עם סיור בשדרה החמישית שנמצאת ברובע מנהטן ולהקדיש כמה שעות טובות לשיטוט – מרוקפלר סנטר, כיכר טיימס ובניין האמפייר סטייט. כל אחד מוצא בניו יורק את מבוקשו ואין פלא שמשפחות עם ילדים בוחרות בה שוב ושוב כיעד לחופשה שנתית.

ניו יורק היא עיר ליברלית שמתגאה בשוויון הזדמנויות. האפשרויות הבלתי מוגבלות של ארצות הברית מקבלות ביטוי מעשי ברחובות ניו יורק, בהצגות המועלות בברודווי ובתכניות הטלוויזיה. תיירים מתאהבים בניו יורק כי היא גורמת להם להרגיש בבית, למרות שאין להם שום קשר לתרבות האמריקאית ולהיסטוריה של המקום.

סנטרל-פארק. צילום: שאטרסטוק
סנטרל-פארק. צילום: שאטרסטוק

הרבה יותר מעיר תיירות

מי שמתאמץ למצוא רק אטרקציה אחת שמייצגת טוב יותר מכל דבר אחר את ניו יורק צפוי להתאכזב. בניגוד למקומות אחרים בעולם, ניו יורק היא לא עוד עיר תיירותית מקטלוג. האופי, הקצב והאווירה בניו יורק לא ניתנים לשכפול והם ייחודיים רק לה. אפשר להרגיש את זה מהרגע הראשון בניו יורק וזה צפוי ללוות את התייר עוד הרבה אחרי שהוא חוזר הביתה.

מצד שני, לא צריכים כמובן לוותר על מה שיש לניו יורק להציע לתייר המזדמן. כדאי להקדיש זמן לאטרקציות המפורסמות של ניו יורק ולבדוק באופן אישי מה פשר ההתלהבות. כך לדוגמא ניתן לעשות מסע אל ליבה של סין נוסח אמריקה בשכונת צ'יינה טאון, או להקדיש כמה שעות של תרבות ואמנות לתערוכה במוזיאון המטרופוליטן שמשתרע לאורך 4 בלוקים ונחשב לגדול ביותר בחצי הכדור המערבי. אם נותר בכם כוח, תוכלו אפילו להמשיך למוזיאון גוגנהיים, לעצור במוזיאון מדאם טוסו ולהתרשם מאמנות מודרנית במוזיאון MOMA.

ניו-יורק. צילום: שאטרסטוק
ניו-יורק. צילום: שאטרסטוק

גם ברמה הפרקטית יש סיבות שיכולות להסביר את הפופולריות החד משמעית של ניו יורק. הטמפרטורות באביב ובסתיו מושלמות לטיול רגלי, חודשי החורף צובעים את העיר באדום ולבן לכבוד סנטה קלאוס ובקיץ אפשר לפרוש שמיכה בסנטרל פארק כדי לספוג קצת אווירה מקומית. מבחינה כספית, ניו יורק היא לא יעד יקר כפי שחושבים, ואפשר להסתדר בה גם בהוצאה יומית ממוצעת של 70-120 דולר בלבד. הכי חשוב לתכנן מראש את הביקור ולשמור על ראש פתוח. ניו יורק כבר תעשה עבורכם את העבודה ותמיד תחזרו ממנה מרוצים.