סוזי סורפרייז: יוסי מזרחי יוצא מהאולפן ונכנס לעולם האופנה

לאחר שנה וחצי מתחת לרדאר פותח סוזי את שעריו לקהל הרחב. יוסי מזרחי, האיש והזקן שמאחורי חלל האמנות הכי מסקרן בעיר, מספר על סדרת אירועי האופנה והמוזיקה שתושק במקום בסוף השבוע הקרוב ואיך כל זה קשור לחתונה שלו ושל נינט טייב. כן, גם היא תהיה שם

יוסי מזרחי (צילום: נמרוד סונדרס)
יוסי מזרחי (צילום: נמרוד סונדרס)
11 במאי 2016

"סוזי היא הבת של השכן, היא החברה הכי טובה שלך והיא הפילגש שלך כי כל היום אתה נמצא אצלה. לכל אחד יש את הסוזי שלו", מתאר יוסי מזרחי בעיניים נוצצות. אתם יכולים להירגע, המוזיקאי העסוק שחולק חיים ותינוקת עם נינט טייב לא מנהל רומן סוער עם אף אחת. עם זאת, אין ספק שמדובר במישהי דומיננטית מאוד בחייו בשנה וחצי האחרונות. בדצמבר 2014 חלשו מזרחי והצייר אמיר (סמי) גבריאל על כ־200 מ"ר בקומה השלישית והנטושה בבית רומנו. השניים שיפצו את המקום והפיחו בו רוח חיים עם הפיכתו למעין "רחם יצירתי" או "אינקובטור" לאמנים, לדבריהם. לאינקובטור הזה נדרשה האנשה, וכך נבחר השם סוזי. "אנחנו שני שותפים גברים, אז אמרנו שלא נקרא למקום 'סחבק'. הרגשנו שצריך נוכחות נשית".

יוסי מזרחי (צילום: נמרוד סונדרס)
יוסי מזרחי (צילום: נמרוד סונדרס)

כעת אנשי הסוזי "יוצאים מהפקעת", מתפייט מזרחי, ומציגים תוכנית אמנותית חדשה ופתוחה לקהל הרחב. במסגרת זו מושק סאונד דיזיין, ליין חדש שמפגיש בין אופנה ומוזיקה. בסוף השבוע הזה יתרחש המפגש הראשון בחסות מותג הג'ינס Lee, ובהופעת אורח חד פעמית של תשעה מותגי מעצבים בועטים, בהם פיו פיו, אלה לוי, שירן כדר מילר, אוה על קנרש, יעל קאילה שגיא וברק להב, שגם שוכר סטודיו במקום על בסיס קבוע. את הזווית המוזיקלית יעניקו נגה ארז וסיון טלמור, אף הן רזידנטיות קבועות, ואליהן יצטרף מזרחי. את עמדת הדי.ג׳יי יאיישו סתיו וקסלר וישי חוג׳סטה מליין העצב, וכמובן – נינט טייב. הפאן האמיתי, לפי החישוב של מזרחי, יתחיל אי שם באמצע היום: “זה הפנינג שיתחיל כאירוע מכירה ובטח לקראת הצהריים יקבל טוויסט אלכוהולי כשאנשים יתחילו לנדוד במסדרונות וימצאו את עצמם נכנסים לחדרים ומתחילים להתקשקש עם המעצבים באחד על אחד״.

ההחלטה להנגיש את סוזי לעולם שבחוץ היא סיכומו של מסע גיבוש זהות שהחל לפני שנה בדיוק, עם התרחבות החלל מכ־200 מ"ר לכ־600 מ"ר. כיום המקום מכיל 20 חללי סטודיו המשמשים מעצבים ואמנים מכל התחומים – מצורפים, דרך מעצבים גרפיים ועד מקעקעים – כולל האולפן של מזרחי והסטודיו של גבריאל. לאורך התקופה התקיימו הופעות ומסיבות מחתרתיות לקהל של 100 איש ודרומה, אך להייפ כידוע חיים משל עצמו, והשמועה על הסצנה המתלהטת מעל המסעדה של אייל שני החלה להתגלגל ברחובות העיר. השיא היה בספטמבר האחרון, עם השקתו של הפרויקט המוזיקלי "אפריקה" בניצוחו של גלעד כהנא באירוע רב תחומי ועתיר משתתפים שמשך מאות אנשים למתחם.

"אנשים טיפסו כאן על הקירות מרוב התלהבות, ונוצרו סצנות של ממש בין המסדרונות", משחזר מזרחי את הניצוץ שהפך לאחר מכן לטריגר. "הייתה בזה המון תמימות וראשוניות, בלי תקציב, בלי לתכנן ובלי לחשוב יותר מדי, אך עם המון אמנים מוכשרים. זה היה מדהים".

יוסי מזרחי (צילום: נמרוד סונדרס)
יוסי מזרחי (צילום: נמרוד סונדרס)

כלים חד פעמיים

הסאונד דיזיין, שאמור להתקיים פעמיים־שלוש בשנה בצמוד לחילופי העונות ולמועדי השקות קולקציות חדשות, הוא רק אחד מתוך שלושה ליינים חדשים שצפויים לצמוח הקיץ בסוזי ויעסקו בחיבור בין מוזיקה וזירות אמנותיות אחרות, והמכנה המשותף לכולם הוא הערך המוסף.

"הרצון הוא לתת מענה כיפי ויצירתי לדברים שלא קיימים וליצור חיבורים בין תחומים שונים. כשעבדנו על גיבוש השפה והזהות שלנו, הבנו שזאת בעצם הנשמה של הסוזי. אנחנו תופסים כיום את המקום כבית תוכן, ואני מאמין שדברים גדולים ייצאו מכאן".

"אפשר לומר שהולך להיות לנו קיץ גדוש", ממשיך מזרחי. "מי שיגיע לפה יחווה חוויית אופנה מאוד שונה, אם הוא רק ייתן לעצמו ללכת לאיבוד במסדרונות ולצלול לתוך העולמות האישיים שהמעצבים האלה ייצרו לעצמם למשך שמונה שעות. יש משהו מאוד מיוחד בחד פעמיות הזאת, בלחוות משהו שפשוט נקרה בדרכך, על רקע מוזיקה מדהימה ואלכוהול. מבחינתנו, זוהי כל הנקודה".

מזרחי – מכור אמיתי לאופנה ולמפגשים חד פעמיים לדבריו – מגבה את ההתרגשות בפיסת מידע אישית: "זה כמו שאתה מגלה פתאום חנות קטנה מגניבה בחו"ל ופוגש במקרה איזה מעצב מסקרן. החנויות הכי שוות באירופה הן כאלה. כך, לצורך העניין, מצאתי את החליפה לחתונה שלי. נכנסתי לחנות וינטג' אקראית בפריז, ופשוט עמד שם איזה אספן. הבחנתי בז'קט מעניין תלוי על הקיר, וכששאלתי אותו מה זה, הוא גילה לי שמדובר במשהו שהוא עיצב. אלה הדברים בעיניי שעושים לך חשק לקנות פריט".

3 מותגי מעצבים שווים בסוזי סאונד דיזיין

רוק ורול

מותג הטי־שירטס של צלמת האופנה והמוזיקה אורית פניני מציג קולקציה חדשה. כמיטב המסורת, גם האסופה הזאת מבוססת על רגעים רוקנרוליים פוטוגניים שילכו מצוין עם סקיני וסניקרס, 179 ש"ח.

מותג הטי־שירטס של צלמת האופנה והמוזיקה אורית פניני (צילום: יח"צ)
מותג הטי־שירטס של צלמת האופנה והמוזיקה אורית פניני (צילום: יח"צ)

אלינה גלייזר

בוגרת המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר סומנה על ידי המגזין ״ווג״, שבחר בה להתחרות על תואר המעצב המבטיח לפני שנתיים. טבעות חדי הקרן המתכתיות בעיצובה מעידות שהיא גם מקיימת, 520 ש"ח.

אלינה גלייזר (צילום: אלינה גלייזר)
אלינה גלייזר (צילום: אלינה גלייזר)

 

מוי קולקשן

מותג האופנה הטרי של אילנה בוכגנדלר מבוסס על קווים נקיים, נגיעות ספורטיביות וקריצה שובבה לרוסיה. אנחנו אמנם לא דוברים את השפה, אבל יודעים לזהות פצצת סטייל כשהיא פוגעת בנו, 947 ש"ח.

מוי קולקשן (צילום: דניאל ז'קונט)
מוי קולקשן (צילום: דניאל ז'קונט)


סוזי סאונד דיזיין, 249־1,499 ש"ח, שישי 10:30־18:00, דרך יפו 9 תל אביב