סוכות 2015: המלצות לטיולים ברחבי הארץ

לנפוש במלון צפוני שלא מפסיק לחשוב על הילדים, לקפוץ לביקור בפארק הבילוי והפנאי הכי טרי וחדש בעיר, להביט השמימה ולחזות בקרקס אווירי עוצר נשימה, לפדל במים, להחליק על הקרח ולטעום מטעמים גליליים מסביב לאגם, לעצור להתרעננות במעיין מפתיע ולקנח בארוחה במסעדה שעושה הכי הרבה כבוד לילדים ומשמחת את ההורים. סוכות או לא להיות. תבלו

פסטיבל הכדור הפורח. צילום: אריאלה אפללו
פסטיבל הכדור הפורח. צילום: אריאלה אפללו
21 בספטמבר 2015

חופשה בכפר

מלון כפר גלעדי נמצא על רכס רמים ומשקיף לנוף הגליל, הגולן ולבנון. סמיכותו לאתרי טבע נחשקים (מפל התנור, נחל דן, הבניאס, וכן למוזיאון הצילום בתל חי, צוק מנרה והאינדי פארק) הופכים אותו ליעד נופש משפחתי אטרקטיבי במיוחד. בכלל, נראה שבמלון לקחו את אירוח הילדים צעד אחד קדימה ומציעים להם בדיוק את מה שהם הכי אוהבים – שחייה לילית בבריכה עם הקרנת סרט ופופקורן אל תוך הלילה, טיול עששיות הרפתקני, ירידה לסליקים תת קרקעיים משל היו אינדיאנה ג'ונס, סדנת מאסטר שף עם שף המלון אריק ז'ינו, וכן ארוחת בוקר להם בלבד שתלווה בהקרנת סרטים ומשחקי וידיאו בעודם זוללים את הפנקייקס. ואתם? אתם תוכלו להתפנות, הם כבר יהיו עסוקים עד מעל הראש.

מוזיאון השומר בכפר גלעדי. צילום: יח"צ
מוזיאון השומר בכפר גלעדי. צילום: יח"צ

לחבר'ה בקיבוץ יש הרבה ריספקט לנוסטלגיה ולהיסטוריה של ימי ראשית ההתיישבות בגליל בכלל, ובקיבוץ בפרט. המחווה לימי ה"אנו באנו", החלוצים, המלחמות, "הסוד הכמוס" של הסליקים שמסתתרים מתחת לאדמה (ומסעירים את דמניונם של הילדים) – כל זה מתגלה בסיור המודרך בשבילי המשק, בין בתי האבן הראשונים, בית העם, מוזיאון השומר ושביל הלולים שפעם קרקרו בו תרנגולים והיום הפך לשדרת גלריות, חנות יד שנייה, פאב וקפה־פטיסרי סטפני שבו מוגשים מאפים מעולים וקפה מצוין. ורבותיי, ההיסטוריה לא נגמרת, כי בלילה מתכנסים בחצר תל חי, שומעים את סיפורי הגבורה המרגשים, ובראשם של יוסף טרומפלדור, ובחסות החשכה ולאור עששיות צועדים עד לפסל האריה השואג, וזו בשבילם פסגת ההתרגשות. וגם בשבילנו.

במלון מגוון חדרי אירוח, בבניין המרכזי ובמבנים דו קומתיים הכוללים גם חדרי גן. נוסף על כך הושק לאחרונה אגף של סוויטות מעוצבות עם מקלחוני גשם זוגיים, מיטות גדולות ועוד כאלה בסגנון. בחג יקימו סוכה וברפרטואר התרבותי יתקיימו מופעי קסמים, קרקס להטוטנות, סדנאות יצירה ומִחזור, סיורי חליבה ברפת, מעגלי מתופפים, סנופי דיסקו, חפש את המטמון, קומזיץ וסדנאות זומבה וסלסה.

חצר תל חי בכפר גלעדי. צילום: אריאלה אפללו
חצר תל חי בכפר גלעדי. צילום: אריאלה אפללו

המחיר בחג: מ־900 ש"ח ללילה לזוג, 225 ש"ח לילד

לפרטים: מלון כפר גלעדי

מבלים בעיר

כבר סקרנו את כל מה שיש לעיר הילדים להציע ליקירינו, אך מה רבה הייתה ההפתעה כשסיימנו את הביקור במוזיאון הילדים גילנו מאחוריו את "לה פארק" – מתחם בילוי מקסים שנפתח בחודש שעבר. במרכז הפארק בריכה באורך 100 מטר, שלמרות הפיתוי לקפוץ אליה ראש היא אינה מיועדת לשחייה אלא לשיט בסירות פדלים בלבד. במרכז הבריכה מזרקה ובסופה מפל גדול ששיא האקשן הוא ללכת על הגשרון שעובר מתחת למים, ובעיקר בשעת החשכה, אז מתחלפים האורות במפל ומעצימים את החוויה.

המתחם נמצא עדיין בחיתוליו, ולכן יש בעיית צל, ובקרוב ייפתחו בו גם חנויות ממותגות כך שבזמן שהם ישתעשעו, אתם תהיו עסוקים בשופינג. בינתיים יש גן מוזיקלי, רחבות גדולות לבימבות ואופניים, פעלטון לקטנטנים, משחקיית וידיאו וסימולטורים לגדולים, שדרת פאסט פוד ומסעדה נהדרת בשם סילו, שממוקמת מעל הבריכה והמפל. כל כך נהדרת המסעדה שחזרנו אליה פעמים בתוך שבוע. המטבח הוא איטלקי ים תיכוני עליו מנצח השף רובי פורטנוי. מעבר למנות הגדולות, המצוינות והתמחור היותר מסביר, הם הכי children friendly ולא בכדי, כי הבעלים, ברנרדו בלחוביץ', הוא גם בעליו של קפה גן סיפור, שהוא מקום שמאוד מפרגן לילדים. גם במרפסת של סילו הקדישו להם פינה עם בית עץ, לוח ציור ומשחקים אינטראקטיביים חינוכיים. בזמן שיחכו לפיצה בייגלה שלהם, למשל, הם יישבו על הבר שמסביב לטאבון העצים, יקבלו בצק ויעצבו להם פוקצ'ה בטעמים אישיים. לקינוח יחלקו להם כדור גלידה.

לה פארק, ירושלים 216, פארק פרס, חולון

מסעדת סילו, 03-5733315

פורחים באוויר

הפסטיבל הפורח, שכבר הפך למסורת ססגונית בשמים, יתקיים במרחב האווירי של הגלבוע ובהמשך ירחף גם בשמי הנגב. במסגרת הפסטיבל תוכלו לראות את ההכנות להמראה ואת בלוני הגז שיורקים לשונות אש אדירים לבטן הכדורים שמתנפחים בעזרת האוויר החם, ונישאים לגובה של 20־30 מטר. ביינתן האות ימריא מטס של 15 כדורים פורחים שיקשטו את השמים בשלל צורות וצבעים. בהמשך יתקיים המופע Glow – סוג של קרקס לוליינות ופירוטכניקה רק שהוא מתרחש באוויר. מדובר במופע אש ואקרובטיקה כשצנחנים מקצועיים יקפצו מתוך סלי הכדורים המוארים, שירחפו בשמים ויבצעו פעלולים אוויריים.

עוד בשטח: הופעה של "הפרויקט של רביבו" (בגלבוע), מתנפחים, מתופפים, יצירה, מתקני שעשועים, בריכות שכשוך (ובבשור גם נחל שבו אפשר לשחות ולשוט בסירות), מתחמי פיקניק ולינת קמפינג בשטח.

30.9־29.9. מעיין חרוד בגלבוע, 1.10־2.10, מ־16:00. פארק הבשור (אשכול), צפון הנגב. 139 ש"ח, 399 ש"ח למשפחה. לפרטים: 3639* או באתר. בהרשמה מראש

פסטיבל הכדור הפורח. צילום: אריאלה אפללו
פסטיבל הכדור הפורח. צילום: אריאלה אפללו

מים וטעמים גליליים

אגם המונפורט הוא אחת האטרקציות המרכזיות של הגליל המערבי, שלא בטוח ששמעתם עליה. מדובר באגם שעל גדותיו היכל להחלקה על הקרח, מסלולי קרטינג, מתחמי משחקים וספורט וכן בשיט במימיו. בחג תהייה לכם סיבה טובה להצפין אליו במיוחד – פסטיבל "טעם בגליל" יתקיים לראשונה על גדותיו וירכז את כל הגודיס של האזור בהם מחלבות, יינות ובירות בוטיק. מלבד הקטע הגסטרונומי והפעילות השגרתית סביבו, הפסטיבל יציע שלל אטרקציות במסגרת עמותת פסטיבל בשקל שתפעיל את מתחם הילדים ותציע הפעלות, סדנאות, הצגות של תיאטרון אהל וספרייה ניידת שתלווה במדריכים שיערכו סדנה להכנת ספרים קופצים. עוד בפסטיבל: מתחם נוער, רחבת ברייקדנס, קיר גרפיטי, פאב עם במה אינטימית, מתחם תוכן ותרבות והופעת בכל ערב (18:00).

ואם אתם כבר בסביבה, קבלו המלצה רטובה ואטרקטיבית – ירידה לטבילה מרעננת במעיינות עין זיו ועין טמיר שבנחל כזיב באמצעות מיניבוסים שיעמיד לרשותכם מיזם אוצרות הגליל במטרה להנגיש את הנחל לכו־לם.

פסטיבל טעמים באגם. צילום באדיבות עמותת פסטיבל בשקל
פסטיבל טעמים באגם. צילום באדיבות עמותת פסטיבל בשקל

30.9־1.10, 12:00־18:00. טעם הגליל, אגם מונפורט, מעלות. ללא תשלום

28.9־3.10, 9:00, 17:00. ההסעה לכזיב תצא מהחניון באזור תעשייה. קורן מעלות (יש שילוט), ללא תשלום. לפרטים נוספים

מים בנון

בריכת מים גדולה ומשמחת הפתיעה אותנו על אם הדרך, בדיוק כשחיפשנו מקום לעצור, לנוח ולהתרענן. סמיכותה של הבריכה לכביש, שלא מצריכה הליכה, מימיה הצלולים והאפשרות הנהדרת להשתעשע במים הרדודים, הופכים אותה למאוד פופולרית לילדים ובכלל, גם הודות לעצי הדקל, התאנה והאקליפטוס, המצלים עליה. האתר עבר ניקוי ושיפוץ על ידי הרשות לניקוז נחלים כנרת, שאנשיה הכשירו בריכה מלאכותית שניזונה ממי המעיין. הם הציבו שולחנות וספסלים למנוחה והתרגעות ואתם בתמורה תשמרו על הניקיון.

עין נון, צומת מגדל. הגעה: מכביש 90 או מכביש 65 פונים לכביש 807 המוביל למושבה מגדל. מהכניסה למגדל פונים ימינה (ליד הסופרמרקט) לדרך עפר וממשיכים לפי השילוט.