איפה אתם בסונגקראן? החג הכי חשוב בתאילנד נוחת בקאב קם

תמיד יש מקום לעוד חג. סונגקראן בקאב קם (צילום יהונתן בן חיים)
תמיד יש מקום לעוד חג. סונגקראן בקאב קם (צילום יהונתן בן חיים)

פסח? רמדאן? בתאילנד בימים האלה בכלל מציינים את ראש השנה, ובקאב קם הנהדרת המשמעות היא שלושה ימים של תפריט מיוחד שיצרו הטבחים התאילנדים של המסעדה עם מנות כפריות מהבית. בקיצור, שיהיה לכם סונגקראן כרים וכשר

9 באפריל 2023

פסח והרמדאן שקורים בו זמנית קורעים אותנו בין מצות לכנאפה, כשהנפש בכלל כמהה לארנבי חג פסחא באביב אירופאי. אם כל זה לא מספיק, קבלו עוד חג שקורה בימים אלה – סונגקראן, שבו מציינים בתאילנד מעבר מהשנה הקודמת לשנה החדשה. בקאב קם, האחות הקטנה של בית תאילנדי, לא נותנים לתאריך החשוב לחלוף ללא התייחסות. שלושה ימי חגיגות מוקדשים לצוות המסעדה, שיגיש תפריט מהכפר ומהבית בתאילנד הרחוקה.

מהכפר ומהבית. קאב קם (צילום יהונתן בן חיים)
מהכפר ומהבית. קאב קם (צילום יהונתן בן חיים)

סונגקראן או "חג המים" – ותכף תבינו למה – הוא החג החשוב ביותר בתאילנד ואירוע חשוב בלוח השנה הבודהיסטי. בתאריך זה מציינים את תחילת השנה התאילנדית בבילוי עם המשפחה ובשפריצים של מים על עוברים ושבים בדליים, אקדחי מים ושאר אביזרי עזר. למה מים? בדיוק כמו אצלנו, כדי למרק את חטאי השנה הקודמת וכסמל לפרנסה טובה והצלחה. בקאב קם יוגש כמחווה לחג ול"שבת ארוחת טבחים", המוגשת בכל יום שבת, תפריט שיצרו הטבחים התאילנדים של המסעדה, מנות מהכפר ומהבית מחומרי גלם מיוחדים בטעמים וחריפות מוגזמת, בדיוק כמו במקור. לדוגמה: פאק אדונג פאד קאי – כליות חזיר בווק עם ביצה טרופה ושום ועלי חרדל שנכבשים במקום (46 ש"ח), מו סום טאם טואה – נתחי ברוסט כבושים ופריכים לצד סלט לוביה חריף במיוחד (72 ש"ח), טום צ׳ט קדוק אוןמרק צח עם צלעות חזיר רכות, ביטר מלון ועלי חרדל כבושים (58 ש"ח), נאה פאד צ'ה – אוסובוקו בבישול ארוך, קראצ'אי, חציל תאי, בזיל תאי ופלפל שחור צעיר (46 ש"ח) ועוד.

קאב קם (צילום יהונתן בן חיים)
קאב קם (צילום יהונתן בן חיים)

לכיבוי השריפה שמתפשטת בגרון וכמיטב מסורת תאילנד והקאב קם יוגשו ליד האוכל באקטים של קוקטיילים מיוחדים בווייב טרופי, עם הרבה קוקוס, ליצ'י ורום. באגף האווירה, בכל ערב יעלה לעמדה אחד מהדיג'יי רזידנטס של קאב קם במוזיקה לא תאילנדית, תודה לאל. ואחר כך אפשר לנוח מחגיגות עד יום העצמאות.
לינקולן 11, חמישי-שבת (13-15.4), מ-17:30