סופה של עגבנייה: ה־McTomato של מושיק רוט הוצא ממקדונלד'ס ישראל

ההמבורגר, שהיה אמור להיות התשובה הצמחונית של רשת ההמבורגרים, הוצא ממנה לאחר חצי שנה בעקבות חוסר התאמה לשוק המקומי. רוט: "בקרוב אשיק המבורגר ברוקולי־אספרגוס בסטארבקס ובאיקאה"

המבורגר עגבנייה של מושיק רוט
המבורגר עגבנייה של מושיק רוט
4 בפברואר 2016

ליגליזציית סמים, אופניים ככלי רכב מרכזי והמבורגר עגבנייה מולקולרי – מה שטוב לאזרחי אמסטרדם לאו דווקא מתאים לישראלים. ביולי 2015 מקדונלד'ס ישראל השיקה בקול תרועה רמה את McTomato – תפריט צמחוני המושתת על מנת הדגל של השף מושיק רוט. רוט, שלו מסעדה מכוכבת מישלן באמסטרדם, הצליח ליצור בעזרת טכניקה מולקולרית המבורגר עם קציצת עגבנייה שלא מכילה בשר כלל. המבורגר העגבנייה, שהפך בשנים האחרונות למנה המפורסמת ביותר במסעדתו, קיבל אפילו משאית אוכל ובכך הונגש לכלל הציבור ההולנדי שלא יכול להרשות לעצמו לבקר במסעדת מישלן.

בישראל, רוט יצר תפריט פיילוט שהושק בחמישה סניפי מקדונלד'ס וכלל המבורגר עגבנייה על גחלים, קריספי בורגר עגבנייה ונאגטס עגבנייה. "חבל שהפיילוט לא הצליח בארץ", הוא מספר ממושבו באמסטרדם. "אולי בעתיד נצליח בשיתוף פעולה אחר. המבורגר העגבנייה מצליח מאוד בהודו, בסינגפור, במלזיה, בהולנד ובקרוב גם בבריטניה ובארה"ב. כמו כן, הוא נמכר ב־Subway Seven Eleven".

מושיק רוט. צילום: טל גבעוני
מושיק רוט. צילום: טל גבעוני

בעת השקת הפיילוט נזהרו רוט ומקדונלד'ס להגדיר את ההמבורגר כצמחוני/טבעוני לחלוטין מפני שקציצת העגבנייה עברה דרך הגריל והתנור המשמשים להכנת המבורגרים רגילים. בנוסף, הבלילה הורכבה בין היתר גם מחלבון מפוסטר. "בפיתוחים החדשים שאני עובד עליהם המנות מאה אחוז טבעוניות. בניתי חלבון צמחי מעולה שהוא תחליף מושלם לביצים". בקרוב, מספר רוט, "יושק המבורגר ברוקולי־אספרגוס שאני עובד עליו לסטארבקס ארה"ב ובסניפי איקאה בהולנד ובגרמניה".

מתוך חשבון האינסטגרם של מושיק רוט
מתוך חשבון האינסטגרם של מושיק רוט

ממקדונלד'ס נמסר בתגובה: "מושיק רוט הוא איש נהדר ושף מוצלח ביותר. הפיילוט המשותף עימו היה בחמישה סניפים. המוצר הספציפי הזה לדאבוננו לא התאים. אנו ממשיכים למכור את מוצרי העגבנייה במסעדה בקניון איילון ונשמח כמובן להמשיך איתו שיתוף פעולה בניסיון לקלוע לטעם המקומי".