סופית: בוטלה מלחמת המים שאמורה הייתה להתקיים ביום שישי הקרוב

לאחר שלא הצליחה לגייס את הסכום הדרוש לקיומה, החליטו מארגני מלחמת המים לבטל אותה השנה. במקביל, מתארגנות מספר מלחמות מאולתרות ברחבי העיר

8 ביולי 2015

מלחמת המים של תל אביב הייתה אמורה להתקיים ביום שישי שעבר בפעם ה-12 ברציפות, אך אתמול הכריזו רשמית מארגניה באמצעות סרטון וידיאו על ביטולה עקב חוסר יכולת לעמוד בעלויות ההפקה. בעוד המארגנים כבר מסתכלים הלאה אל הקאמבק ביולי 2016, מספר התארגנויות זריזות כבר קראו בפייסבוק להחזיר את המלחמה למקורותיה ולקיים מלחמות מים קטנות יותר ללא אישורים.

תקציר הפרקים הקודמים: המלחמה החלה את דרכה כהתארגנות ספונטנית ששוחזרה מדי שנה ביום שישי הראשון של יולי. בשנה שעברה היא עזבה את הלוקיישן הקבוע שלה, כיכר רבין, לטובת כיכר הבימה, זאת לאחר שהעירייה רוקנה את המים מהבריכה שבכיכר. השנה התכוונו המארגנים ללמוד את הלקח והשיגו את כל האישורים הדרושים לקיימה ואף תיכננו להוסיף בריכות לשימוש הלוחמים, דבר שהקפיץ משמעותית את עלות ההפקה. בשבוע שעבר התבשרו המארגנים כי הספונסר המרכזי של מלחמת המים מסיר את תמיכתו ממנה. האירוע נדחה בשבוע וקמפיין לגיוס הסכום החסר נפתח באתר מימונה, אך הניסיון לא צלח ומלחמת המים של קיץ 2015 בוטלה סופית.

במקביל, החלו לצוץ בפייסבוק אירועים חדשים של מלחמות מים נוספות, ללא עלויות ואישורים למיניהם. הדס ימיני, החתומה על האירוע "מלחמת מים פיראטית – 2015" המתוכנן לשישי הקרוב בכיכר הבימה, סיפרה: "בחרתי בכיכר הבימה בגלל המים הנמוכים שלא מהווים סכנת טביעה. גם יש יותר מקומות לרוץ, להסתובב, מרפסת שאפשר להשפריץ על אחרים ממנה וכן הלאה. בשנה שעברה מלחמת המים בבימה הייתה מצוינת. למה לא לשחזר את ההצלחה? חשוב לציין שבדומה אליי נפתחו מלחמות פיראטיות דומות בגני יהושוע ובכיכר רבין, המארגנים שלהן ביקשו להתאגד איתי אבל אני חושבת שמבחינה בטיחותית עדיף לפצל את המלחמות הפיראטיות, העיקר שכולם יהנו ויהיו בטוחים".

"אין לי שום קשר למארגנים המקוריים, ואני לא לוקחת אחריות על אף אדם", היא מבהירה. "הזהרתי באיוונט שאם תהיה פגיעה בגוף או בנפש או בדימיון, אין גוף שמארגן, אין אחריות, אין אבטחה. מי שיגיע למלחמת המים יודע שהיא ללא אישורים וללא ארגון מסודר. הרבה אנשים רצו לקיים מלחמת מים פיראטית, אני פשוט פתחתי איוונט בפייסבוק בשביל להפיץ את השמועה".