סופי סופני: ויטרינה תיפתח באבן גבירול, קצת יותר דרומה

אחרי חודשים של נדידה דרומה, חובבי הוויטרינה יכולים לנשום לרווחה ולהכין את הבטן: במהלך אוגוסט ייפתח הסניף החדש ברחוב אבן גבירול. הווייב והאוכל יהיו זהים לסניף המקורי. ולזה אנחנו קוראים חזרה למקורות

ויטרינה, חוזרת לשורשים. צילום: אינסטגרם ויטרינה
ויטרינה, חוזרת לשורשים. צילום: אינסטגרם ויטרינה
18 ביוני 2017

בסוף ינואר 2017 נסגר סניף הוויטרינה ברחוב אבן גבירול בעקבות הריסת הבניין שבו פעלה המסעדה מאז ינואר 2011. ההמבורגריה אהובת הקהל של נתי מנשה (רוצים הוכחה? כנסו ללינק) אמנם פתחה סניף בלילינבלום, אבל במשך תקופה ארוכה של הריסת המבנה, המשיכו לקוחות לנהור אל מעבר לפיגומי אתר הבנייה, אל תוך האבק והרעש, הכל כדי לנגוס בהמבורגר הבאטלר החביב עליהם, או לשמן את האצבעות בצ'יפס הדקיק. אחרי תקופת סגירה לא קלה והמתנה מלווה בקרקורי בטן, נודע למערכת טיים אאוט כי בימים אלה ממש חותם מנשה על חוזה עם בעל הנכס שבו שכן בעבר פטיסרי ג'ארלד (ולפניו מסעדת אלבה) בפינת הרחובות אבן גבירול והשופטים, כדי לפתוח מחדש את הוויטרינה.

"מאז שסגרנו את אבן גבירול, לילינבלום הפך לבית משוגעים", מודה מנשה. "לקוחות שפעם התעצלו להגיע לדרום העיר התחילו להגיע אלינו. עד היום אני רואה אנשים שעדיין מחפשים אותנו באתר הבנייה באבן גבירול".

https://www.instagram.com/p/BVVI5R2H35E/

הסניף אמור להיפתח בבניין חדש ומפואר. עד כמה האופי של הוויטרינה יישמר בבניין המזוהה עם אהוד ברק?

"קודם כל גם הבניין שפורק מזוהה עם ברק, שרכש שם דירה, כך שכנראה אנחנו מגיעים לכל מקום שהוא נמצא בו. אנחנו נשמור על אותו וייב של המקום המקורי, שהיה בנוי על ביתיות. אמנם בחנות החדשה הכל עשוי זכוכיות כמו אקווריום אבל האלמנט של פסי העץ יישמר בתוך החנות. כרגע רק התחלתי את השיפוץ, ואני אשלים את העיצוב בסוף, כשאסיים להתעסק עם מדפים, מקררים ותשתיות. אני יודע כרגע רק בקווים כללים איך המקום הולך להיראות. זאת פינה טובה, הרבה ברים מסביב, וקרוב יותר לקריה – מה שיהיה נוח לחיילים, שהם הרבה מלקוחות הצהריים שלנו".

המבורגריית ויטרינה המקורית. צילום: אינסטגרם ויטרינה
המבורגריית ויטרינה המקורית. צילום: אינסטגרם ויטרינה

והשאלה החשובה, מתי ויטרינה אבן גבירול תהיה פתוחה שוב?

"בשלהי אוגוסט. וכדי להגיד תודה לקהל שלנו, שהפגין סולידריות והיה נאמן גם באבק הבנייה, אנחנו רוצים לתרום אחוז מסוים מהרווחים בחודש הראשון לילדים בסיכון או לניצולי שואה, כדי לעשות קארמה טובה למקום החדש".

ויטרינה, אבן גבירול 36 תל אביב