שיא רייטינג חדש: 123.4 מיליון אמריקאים צפו במשחק הסופרבול

טיילור סוויפט וטראוויס קלסי חוגגים את ניצחונו בסופרבול (צילום: מייקל אוונס/גטי אימג'ס)
טיילור סוויפט וטראוויס קלסי חוגגים את ניצחונו בסופרבול (צילום: מייקל אוונס/גטי אימג'ס)

משדר הגמר של ה-NFL שבר את כל שיאי הצפייה בתולדות הטלוויזיה האמריקאית וניפץ את השיא הקודם ביותר משמונה מיליון צופים. לשיא תרם כנראה הרומן הלוהט בין טיילור סוויפט ושחקן הפוטבול טרוויס קלסי שהוליד תיאוריית קונספירציה של תומכי טראמפ והטרלה מרהיבה של הנשיא ביידן

13 בפברואר 2024

סיפור האהבה של ארצות הברית ומשחק הפוטבול מגיע לשיאים חדשים: יותר מ-123 מיליון צופים התיישבו מול שידור משחק הסופרבול בין קבוצת קנזס סיטי צ'יפס וקבוצת סן פרנסיסקו פורטיניינרס, הלוא הוא גמר ליגת ה-NFL, והפכו אותו למשדר הנצפה ביותר בתולדות הטלוויזיה האמריקאית. כך נופץ בקלילות השיא הקודם, שהושג במשחק הסופרבול של 2023 ובו צפו 115.1 מיליון צופים.

>> פורנו, סלבז ו-AI: הסיוט של טיילור סוויפט וכל הוליווד התגשם

המשדר של רשת CBS עצמו משך 112 מיליון צופים, הקהל הגדול ביותר בהיסטוריה לרשת שידור יחידה, כשיתר הצופים מתפזרים בין שירות הסטרימינג פראמאונט+ (שם שודרה הפרסומת המדוברת של מטה החטופים), כשלטענת החברה מדובר במספר שיא של צופים בסטרימינג בסופרבול, אם כי לא הוצגו נתונים מדויקים שתומכים בכך.

האטרקציות הבידוריות הגדולות של הסופרבול – מופע המחצית הגדול ורצף הפרסומות המושקעות – עשו כנראה את שלהן, כשכוכב ההיפ-הופ אשר הבעיר את הבמה יחד עם נבחרת איי-ליסט של כוכבי ראפ ואר'אנ'בי כמו אלישיה קיז, ליל ג'ון ולודאקריס, בעוד בפרסומות כיכבו ביונסה עם הודעתה על אלבום חדש וריאן גוסלינג בוכה לצלילי טיילור סוויפט. והשואו שכולם חיכו לו: סוויפט וחבורת כוכבות הפופ שלה, כולל לנה דל ריי, אייס ספייס ובלייק לייבלי שהתייצבו באצטדיון כדי לצפות בבן זוגה של סוויפט, טרוויס קלסי, זוכה בגביע המוזהב.

הרומן בין סוויפט וקלסי הצית את התקשורת האמריקאית בחודשים האחרונים, והביא איתו גדודים של סוויפטיות שלא התעניינו במשחק קודם לכן, כשעל פי סקרים שנערכו כ-20 אחוז מצופי הסופרבול תמכו בקבוצה מקנזס סיטי בגלל סיפור האהבה בין סוויפט וקלסי. תשומת הלב התקשורתית הזאת הכעיסה אוהדי NFL רבים, ובעיקר את תומכי דונלד טראמפ שפיתחו תיאוריית קונספירציה מופלאה לפיה הרומן כולו הוא קמפיין הנדסת תודעה של הדמוקרטים, במסגרתו הוחלט לתת לקנזס את הניצחון כדי שהצמד יתנשק על כר הדשא בסיום המשחק ויכריז מול רבבות מיליוני הצופים על תמיכתו בג'ו ביידן.

בסופו של דבר קנזס אכן ניצחה וזוג האוהבים אכן התנשק על כר הדשא, אך לא ניצל את ההזדמנות כדי לקדם את בחירתו של ביידן בקדנציה נוספת. צוות התקשורת של ביידן, לעומת זאת, לא החמיץ את ההזדמנות להטריל את תומכי טראמפ ופרסם ברגע הנשיקה ציוץ קצר לפיו הכל הולך לפי התוכנית של ביידן, אליו צורפה תמונתו של "דארק ברנדון", הלוא היא הדמות המאיימת והדמונית שהטראמפיסטים ניסו להדביק לביידן ותומכיו של ביידן אימצו בשמחה כסמל ליכולותו להביס ולהטריף את הימין הקיצוני בארצות הברית. כזה כיף מזמן לא היה.