אולם אכזר: ב"סוקה" קובעים חתונות אף שהמקום תחת צו סגירה

אולם השמחות סוקה פועל תחת צו סגירה במשך חצי השנה האחרונה, בלי ידיעת הזוגות. ההנהלה: "מאז ינואר לא נקבעו שמחות, אישור יתקבל בקרוב"

אולם סוקה בתל אביב (צילום: שלומי יוסף)
אולם סוקה בתל אביב (צילום: שלומי יוסף)

 

אולם האירועים סוקה בדרום העיר פעיל כבר שנתיים ומציע לציבור לערוך בו שמחות בהבטחה ל"חוויית אירוע חדשה בתחום". הבעיה: בחצי השנה האחרונה, מאז ביקורת משטרתית שמצאה בו ליקויים, הוא פועל תחת צו סגירה, ולטענת העירייה ממשיך לקבל הזמנות מזוגות שסוגרים בו אירוע בלי שהם יודעים שלא בטוח שיתקיים. "זוגות שיזמינו את המקום לחתונתם, או שעומדים להתחתן שם, צריכים לדעת", אומרת עו"ד שלי וייל, המשנה ליועץ המשפטי בעירייה. בית המשפט אישר אמנם את דחיית הצו כדי לאפשר לעסק להתארגן לסגירה, אך לפני כשבועיים, כשהבין שהעסק המשיך לקבוע אירועים, דחה את בקשת העיכוב.

עדי, שהתחתנה במקום לפני כמה שבועות, מספרת שכשסגרה את האולם ידעה אמנם שאין לו רישיון, אך סיפרה שמנהליו כן הציגו אישורים של מרבית הרשויות, והבטיחו שזה "רק עניין של בירוקרטיה". לגבי צו הסגירה לא יידעו אותה: "כשהגענו הם כבר ידעו על הצו ושיקרו לנו בפנים", סיפרה. קרובת משפחה שלה הייתה אמורה להתחתן במקום בשבוע שעבר, ושבוע לפני האירוע (!), קיבלה הודעה שבשל הצו הוא לא יתקיים.

החתונה בוטלה שבוע לפני, בשל צו הסגירה על המקום. אולם סוקה בתל אביב (צילום: שלומי יוסף)
החתונה בוטלה שבוע לפני, בשל צו הסגירה על המקום. אולם סוקה בתל אביב (צילום: שלומי יוסף)

בסוקה מספרים כי האירוע שבגינו הוצא הצו היה חד פעמי ולא אופייני למקום, וכי מאז הם פועלים להשלים את הליכי הרישוי. בין השאר הם השיגו אישורים מהמשטרה, מהשירותי הכבאות וממחלקת רישוי עסקים בעירייה, שלא מצאו מניעה בהפעלת האולם. להערכת המקום הרישיון נמצא בהישג יד, וברגע שתיפתר התקלה הבירוקרטית, תוך ימים ספורים, הוא יחזור לפעילות. עוד נמסגר בתגובה: "מאז החלטת בית המשפט בינואר לא קבע אף אירוע באולם השמחות". לדברי המקום, "אירועים באולם השמחות נערכו וייערכו בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ומעולם לא הייתה כל סכנה לקיומם. כך, אגב, סבורות גם כל הרשויות האמונות על בטיחות ובריאות הציבור".