שת"פ לכאורה: סטטיק ובן אל היו מסתדרים גם בלי עומר אדם

עטיפת המיני אלבום החדש של סטטיק ובן אל ועומר אדם
עטיפת המיני אלבום החדש של סטטיק ובן אל ועומר אדם

המיני אלבום החדש של השלושה הפתיע מבחינת העיתוי אבל מכל בחינה אחרת - הוא הכי רחוק מהפתעה עם אותם טריקים ושטיקים מוזיקליים שכבר קצת נמאס מהם. הקהל משווע למשהו חדש

 הבוקר (א׳) הושק במפתיע מיני-אלבום חדש של סטטיק ובן אל יחד עם עומר אדם שנקרא ״לכאורה״. ״לכאורה״ כולל שלושה שירים חדשים של השלישיה, כולם בהפקתו של ג׳ורדי. שיתוף הפעולה הזה היה כמעט בלתי נמנע. גם עומר אדם וגם סטטיק ובן אל הפכו בשנים האחרונות למעצמות פופ, שהצליחו להוכיח המשכיות למרות תקופות של עליות ומורדות.

השנה האחרונה הייתה מורכבת עבור עומר אדם והגיעה לשיא שלילי אם יציאת השיר ״קאקדילה״, שספג מטח של ביקורות זועמות שלא הצליחו להוציא אף מילה של חרטה מצד הזמר. סטטיק ובן אל לעומת זאת הגיעו לשיא חדש בקריירה כאשר ״אפס מאמץ״ שלהם הפך לאחד מהלהיטים הגדולים שידעה המדינה בשנים האחרונות לצד הניסיונות הלא מאוד מוצלחים לפרוץ מעבר לים.

כשמדובר באמנים כל כך מצליחים ומשמעותיים שיתוף הפעולה שלהם צפוי לייצר להיט בומבסטי ומרהיב. התחושה כעת היא שלהיט אחד מדהים ויוצא דופן לא הצליח להיווצר, ולכן קיבלנו שלושה שירים לא רעים במקומו. השיר הראשון ״אל תדליק אותי סתם״ והשיר השלישי והאחרון ״לכאורה״ דומים מאוד זה לזה. שניהם משלבים מוזיקת דאנס אלקטרונית והיפ הופ עם קצת סאונדים ים תיכוניים, ובעיקר מאוד לא מחדשים.

שני השירים הללו הם שירי סטטיק ובן-אל קלאסיים וכאלו שלא מחדשים דבר. כאשר משווים אותם לשיר כמו ״סלסולים״ שהוציא הצמד לפני כמעט 6 שנים, ניתן לראות שמעט מאוד השתנה מאז ועד היום. ההפקות נהיו יותר מהודקות, כישורי הראפ של סטטיק הלכו והשתבחו אך הנוסחה כמעט ולא השתנתה. מה שעוד משותף לשני השירים זו העובדה שעומר אדם פשוט מיותר בהם. בשניהם הוא נבלע תחת הפקה בומבסטית שאינה מתאימה לו, ואם השירים היו יוצאים בלעדיו כנראה שהם לא היו פחות טובים. 

השיר האמצעי ״אהבתי לך״ הוא הבולט מבין השלושה. כמו מעין גרסה ישראלית לקלאסיקות האייטיז Just the Two of Us, ״אהבתי לך״ הוא שיר דיסקו רגוע, נעים ומתקתק. בשיר הזה השירה של עומר מקבלת מקום ראוי בפרונט בעוד שדווקא תפקידו של בן-אל הופך למעט מיותר. למרות זאת השיר הזה הוא בהחלט הטוב ביותר ואולי היחיד מתוך מיני האלבום עם פוטנציאל להפוך ללהיט משמעותי.

אם יש משהו שסטטיק, בן-אל וג׳ורדי היו צריכים ללמוד מההצלחה הפנומנלית של ״אפס מאמץ״ היא שהקהל מאס בנוסחה קבועה. הדרופים, הביטים של הטראפ והאלמנטים הים תיכוניים שמגיעים מדי פעם כאילו כדי לצאת ידי חובה – כל אלו כבר מוצו. הקהל צמא יותר מאי פעם למוזיקת פופ טובה, אך הסטנדרט עלה. הוא מצפה לחידושים ולהרפתקנות.

שיתוף הפעולה של עומר אדם עם סטטיק ובן אל הוליד שלושה שירים לא רעים אך לא הביא בשורה של ממש. עומר אדם בעיקר עובר בתור גלגל שלישי כשסטטיק ובן אל נצמדים לרוטינה הקבועה שלהם במקום למצוא את נקודת האמצע המוזיקלית ביניהם ובינו.