גם פרנץ' טוסט, גם גרילד צ'יז, מה יותר אירופה מזה

טוסט מונטה קריסטו, קח אותנו מכאן. סטריט שף (צילום: יחסי ציבור)
טוסט מונטה קריסטו, קח אותנו מכאן. סטריט שף (צילום: יחסי ציבור)

הגעגועים אל ויטרינות אירופאיות של מאפים נוצצים הובילו את מבקר אוכל הרחוב שלנו אל "סטריט שף", שם מצא שילובים חכמים בין קלאסיקות עסיסיות וטראש נוטף גבינה. וזה תמיד משמח (אותו)

8 במרץ 2021

אני כבר לא זוכר את טעמם של המאפים נוצצים האלה שיש בכל רחבי אירופה. אתם יודעים איזה, יש כזה בכל עיר תיירותית על היבשת – הם תמיד קורצים לכם מעבר לוויטרינה של ספק מאפייה קטנה ספק בית קפה מסחרי, זוהרים באור האירופאי העדין בעזרת כיסוי מי סוכר או שומן חזיר או קסם טהור. אפילו לא משנה מה בדיוק המאפה – זה יכול להיות דייניש נוצץ, קרואסון עם בייקון או אפילו כריך עמוס גבינה ונקניק, אבל זה יהיה הדבר הראשון שתנגסו בו בכל הטיול, ולמרות שברור לכם שזה ישב בויטרינה קצת זמן, זה פשוט מושלם. אני כבר לא זוכר את טעמם, אבל אני לא יכול לשכוח את ההרגשה שלהם.

הזכרון הנעים הזה זינק לראשי בפעם הראשונה שהצצתי מעבר לוויטרינות של "סטריט שף", מקום חדש שנפתח בראשית אבן גבירול, ששידר לי גרסה מעט שונה של אותו וייב אירופאי. הלוק אמנם רחוק מאותם בתי קפה תיירותיים והחזיר לא בתפריט (למרות שאל תצפו לכשרות כאן), אבל התפריט בהחלט מזכיר את המישמש המופלא של הויטרינה האירופאית – אסופה של "כריכי גרילד צ'יז" (דרך מפונפנת להגיד טוסט), כריכים עמוסים, כיסוני בצק ואפילו פאי בשרי אישי. בקיצור, תפריט על טהרת בצק, גבינה, בשר וטיול באירופה הקלאסית.

אם כי חייבים להודות, המנות בהחלט לא קלאסיות רק חומרי הגלם. מה שהשף לירוי קפוזה עושה עם המעט שהשאיל מהניכר מאפיין מאוד אוכל ישראלי – ערבוב טכניקות ומנות קלאסיות עם אריזה מודרנית. כך, למשל, כריכי הגרילד צ'יז שלו מצליחים בו זמנית להיות גרסה מפונפנת לטוסט וגם מנה חדשה. כך מנת הפיליצ'יז (52 ש"ח) הוא אמנם טוסט ענק מקסטן מחמצת שנצלה בחמאה על הפלאנצ'ה, אבל גם טייק יפה מאוד על מנת הפילי צ'יזסטייק – ראגו האסאדו מספק מילוי בשרי עסיסי במיוחד, מיקס של מוצרלה וגאודה הולנדית מספק שכבה עבה של גבינה מותכת והאיולי חזרת (מצוין) והשום קונפי (תמיד רעיון נהדר) נותנים לו קיק של טעם נוסף. 

הסליידרס של סטריט שף (צילום: יחסי ציבור)
הסליידרס של סטריט שף (צילום: יחסי ציבור)

כריך המונטה קריסטו (52 ש"ח) לוקח את ההרפתקנות צעד אחד קדימה ומערבב בין קרוק מדאם לפרנץ' טוסט – המילוי הוא כתף בקר מעושן, איולי דיז'ון, מוצרלה וגאודה, אבל הלחם שעוטף אותו הוא פרנץ' טוסט מתקתק עם אבקת סוכר, ואפילו יש רוטב מייפל מצוין לציפוי. מאז מנת הפנקייק פולד פורק של טראק דה לוקס לא פגשתי מנה שמשתמשת בניגוד הנפלא של מתוק-מלוח באופן כל כך חכם וטראשי כאחד. גם הטוסט השלישי, "סליידרס" (35 ש"ח), הוא בעצם גרסה אחרת לטוסט, שמורכב מארבעה ביסים (עצומים) של לחמנייה אוורירית במיוחד במילוי קרם עגבניות ותערובת גבינות, סוג של לחם שום משודרג בטעם. מנת חלוקה קטנה ומושלמת כראשונה.

הצ'יפס של סטריט שף (צילום: יחסי ציבור)
הצ'יפס של סטריט שף (צילום: יחסי ציבור)

הסדקים היחידים בחזיון האוכל הנפלא של "סטריט שף" הופיעו רק במנות הקטנות יותר שלהם, וביננו גם לא היה כל כך משמעותי. הצ'יפס המשוגע (צ'יפס עם גבינה מותחת ושבבי בייקון טלה. שם שלהם, לא שלי. 26 ש"ח) הגיע טיפה קריר ובעיקר ספוגי מאוד, מה שהיה די צפוי בהתחשב באופי המנה, אבל עדיין היה טעים וכמות התוספות היתה נאה. פאי הציידים (30 ש"ח) עצמו היה מצוין, עם תערובת בשרים וגבינת דחוסים יפה בתוך בצק סאבלה, אבל יחד איתו הגיע אחד הסלטונים הכי סתמיים בתולדות הסלטון הסתמי. 

הפנצרוטי של סטריט שף (צילום: יחסי ציבור)
הפנצרוטי של סטריט שף (צילום: יחסי ציבור)

הקינוח דווקא החזיר לי את אווירת האירופה. הפנצרוטי (בצק איטלקי מטוגן עם מילוי משתנה) הוא קינוח נהדר לאקלים הישראלי, סוג של סמבוסק-סופגנייה עם מילוי שנע בין טעמים מתוקים כמו קראמבל תפוחים וגלידת וניל (17 ש"ח) או בננות מקורמלות ונוטלה (15 ש"ח) ועד למילויים מלוחים כמו מוצרלה וראגו אסאדו (22 ש"ח) או גבינה כחולה ותרד (22). הקינוח שאני לקחתי, כמובן זה עם הבננות והנוטלה, היה מתוק ברמה שעוברת את גבול הטעם הטוב אבל לא מעליבה אותו. מניח שעם מילויים אחרים הטעם יהיה מאוזן יותר, כי הכיסוי בהחלט היה מצוין. זה לא ממש אירופה ולא ממש ישראל, אבל "סטריט שף" הוא קפסולה לעולם ביניים יוצא דופן בנוף המקומי, וזה תמיד משמח. 

סטריט שף, אבן גבירול 24, א'-ה' 10:00-23:00 ו' 10:00-15:00, 054-8266260, משלוחים בוולט