הערב: לילה של סייבר, הנדסת תודעה ואלכוהול בתל אביב

וודו בר (צילום: דין אהרוני רולנד)
וודו בר (צילום: דין אהרוני רולנד)

אירועי "סייבר על הבר" יפתחו הערב (שני, 18:30) במסגרת שבוע הסייבר של אוניברסיטת תל אביב ואתם יודעים מה זה אומר: הרצאות במיטב הברים על הנדסת תודעה, בינה מלאכותית, לוחמת סייבר בחלל ושאר עניינים מלחיצים שדורשים לגימה של כמה בירות וצ'ייסרים

תל אביב, כידוע, היא העיר של חיי הלילה. תל אביב, כידוע, היא גם העיר של ההייטק הישראלי. מה יותר מתבקש מלחבר את חיי הלילה עם ההייטק הישראלי ולערבב קצת סייבר עם צ'ייסר, לשקשק ולנער היטב ולמזוג לכוס גבוהה עם קרח? כלום לא יותר מתבקש. ואכן, הערב ייפתחו בעיר אירועי "סייבר על הבר", סדרת הרצאות אקטואליות בברים נבחרים בעיר שיערכו כחלק משבוע הסייבר (שנערך מהיום ועד יום רביעי בשיתוף אוניברסיטת תל אביב ורשות הסייבר הלאומית), כדי שתוכלו לשתות בזמן שאתם מקריפים את עצמכם עם דיסטופיות טכנולוגיות עכשוויות.

סייבר? לא, אני סתם ברמן עם קפוצ'ון. סייבר על הבר (צילום: שאטרסטוק)
סייבר? לא, אני סתם ברמן עם קפוצ'ון. סייבר על הבר (צילום: שאטרסטוק)

כך, למשל, בג'וני בוי (פרישמן 39) תוכלו לשמוע הערב הרצאה בנושא "סייבר, הנדסת תודעה והשפעות פוליטיות" (18:30) בהנחיית דניאל כהן, חוקר בכיר במרכז סייבר בינתחומי ע"ש בלווטניק, אוניברסיטת תל אביב: איך החיבור בין סייבר, השפעה, רשתות חברתיות ובינה מלאכותית משנים את כללי המשחק הפוליטיים ואיך קמפיין דיסאינפורמציה מוצלח יכול, למשל, לשכנע אזרחים בעמדות הנוגדות את העובדות? בואו לשמוע. ההרצאה תסקור את האיומים, הזדמנויות והמגמות העכשוויות בתחום, ותעניק כלים להתמודדות עם אירועי סייבר ומבצעי השפעה.

כשעיר חיי הלילה פוגשת את עיר ההייטק. שבוע הסייבר (אילוסטרציה: שאטרסטוק)
כשעיר חיי הלילה פוגשת את עיר ההייטק. שבוע הסייבר (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

לא מאוד רחוק משם ובאותו הזמן, תתקיים בוודו בר (שד' בן ציון 1) הרצאה בנושא "סייבר ומירוץ החימוש בחלל: איך זה קשור אלינו?" בהנחיית עומרי וקסלר, אנליסט מודיעין סייבר וחוקר במרכז למחקר סייבר בינתחומי ע"ש בלווטניק ובסדנת יובל נאמן, אוניברסיטת תל אביב. רבים מדמיינים את הפעילות האנושית בחלל כנחיתה על מאדים או תמונות המתקבלות מגלקסיות אחרות על ידי טלסקופים עוצמתיים, מבלי להבין שכיום כל חיי היומיום שלנו, הביטחון הלאומי והכלכלה תלויים בחלל. במקביל לכך, מתנהל כיום מירוץ חימוש בחלל המסכן את סדר היום ואף את התשתיות והשירותים החיוניים לנו ביותר. מדוע זה קורה? כיצד באה לידי ביטוי ההתחמשות של מדינות בחלל? כיצד זה קשור להגנת סייבר והשפעה? מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם הסיכונים? למה אתם שואלים אותנו? לכו להרצאה נו.

לא להתפתות לעסקאות בשטח. פסל הסוס הטרויאני באוניברסיטת תל אביב (צילום: שאטרסטוק)
לא להתפתות לעסקאות בשטח. פסל הסוס הטרויאני באוניברסיטת תל אביב (צילום: שאטרסטוק)

במסגרת אירועי סייבר על הבר יתקיים ביום רביעי (28.6 החל מ-18:00), פאנל משקיעים בבר הרציף (רחוב הגליל 6) בהשתתפות עדי לביא, מנהלת קשרי ממשל בקרן מימון ההמונים OurCrowd; יניב גולן, שותף קרן ההון סיכון Lool Ventures; ח'ייר עבדל ראזק, מנהלת תכנון ברשות החדשנות של ישראל; ונגה קאפ, מייסדת משותפת ושותפה מנהלת של קרן ההשקעות Equity Partners. המשתתפים יספרו על סוגים שונים של השקעות, השקעות בזמן האטה של השוק וחשוב מכל – איך להבין מי המשקיע הנכון עבורכם. במהלך הערב תשמעו את כל מה שאתם צריכים לדעת על השקעות seed/pre-seed, ולאחר הפאנל יתאפשר זמן שיח ומפגש ישיר עם המשקיעים. בתחילת האירוע מוזמן הקהל להנות מפיצות ובירות.

אירועי סייבר על הבר הם יוזמה של "תל אביב טק", מיזם של עיריית תל אביב-יפו המופעל על ידי מנהלת עיר עולם ותיירות שמטרתה חיזוק הקשר בין תעשיית הטק התל אביבית לעיר ולתושביה. מרגישים מחוזקים? לא? קחו עוד צ'ייסר. פרטים נוספים על שבוע הסייבר של תל אביב כאן.