נכנסים לאירוע: עיריית ת"א-יפו מגייסת מתנדבים לסיירת סל"ע

מתנדבי סל"ע במפגש השבוע (צילום: באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
מתנדבי סל"ע במפגש השבוע (צילום: באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

על רקע המצב הביטחוני, החרדה שמתלווה אליו והחשש מהקמת מיליציות אזרחיות חמושות, יצאה עיריית תל אביב-יפו במבצע גיוס מתנדבים לאגף סל"ע (הסיירת לביטחון ושיטור עירוני). 150 מתנדבים ומתנדבות ראשונים ישולבו בפעילוית האגף כבר בשבוע הבא

18 באוקטובר 2023

על רקע המלחמה שנכנסה ליומה ה-12 ותחושת החרדה העצומה המתלווה אליה מאז ה-7.10, ועל רקע שמועות על התארגנויות מסוכנות של מיליציות שיטור אזרחיות שעשויות להבעיר את השטח בעיקר באזורי השכונות המעורבות ביפו, יצאה עיריית תל אביב-יפו בהליך גיוס מתנדבים לאגף סל"ע.

אגף סל"ע – סיירת לביטחון ושיטור עירוני – פועל בעיר מאז 2014 על מנת לחזק את תחושת הביטחון בעיר, להגביר נוכחות בשכונות ולסייע לגורמי העירייה והמשטרה בתפעול אירועים חריגים. הסיירת ממונה על פי חוק עזר עירוני ל"שמירה ואבטחה נייחת וניידת במרחב הציבורי ובמתקני הרשות המקומית לרבות לצורך מניעת פעילות חבלנית עוינת", ומוקד 106 פלוס אחראי על הפניות אליה, ומנתב אותן הלאה אל המשטרה או אל הפקחים בשטח.

ראשונים בשטח. סיירי סל"ע סוגרים זירה (צילום: באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
ראשונים בשטח. סיירי סל"ע סוגרים זירה (צילום: באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

לאחר האירועים הביטחוניים שהתרחשו בשנה האחרונה בתל אביב-יפו, בולטת חשיבות הנוכחות של סיירי סל"ע בעיר, ולכן בעירייה מעוניינים לגייס מאות מתנדבים שישמשו כמכפלת כוח. המתנדבים יצוידו בציוד מלא (אפוד קרמי, מכשיר קשר, קסדה ועוד) יגיעו ראשונים לזירות אירועים בעיר ויגבשו תמונת מצב, יסייעו לצוותי האגף בתפעול אירועי חירום, יבצעו פעולות ראשוניות בזירות אירוע (סגירת זירה, הרחקת סקרנים, שמירה על סביבה סטרילית) ועוד.

150 איש כבר הצטרפו. רישום להתנדבות בסל"ע (צילום: באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)
150 איש כבר הצטרפו. רישום להתנדבות בסל"ע (צילום: באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)

השבוע נערך כינוס תדרוך ראשוני ליותר מ-150 תושבים ותושבות אשר הגישו בקשה להתנדבות, והם ישולבו בפעילות האגף החל מהשבוע הבא. היוזמה מגיעה בדיוק בזמן, על רקע כוונתם של גורמים בממשלה לעודד הקמת "כיתות כוננות" חמושות גם בערים המרוחקות מהגבול, כלומר מיליציות חמושות שאינן קשורות למערך הפיקוח והאכיפה העירוני. חבר מועצת עיריית ת"א-יפו, עו"ד אמיר בדראן, פנה אתמול במכתב דחוף לראש העיר רון חולדאי, בדרישה לתגבר את כוחות השיטור והסיור ולמנוע את הקמתן של מיליציות כאלה בעיר.

בינתיים בשטח, מי שדואגים להרגעת הרוחות ברובע הערבי-יהודי של תל אביב-יפו הם חברי המשמר לשותפות ערבית יהודית שהוקם מיד בתחילת המלחמה, ומפעיל כעת גם קו חם אליו ניתן לפנות בכל שעות היממה ובו מוזמן הציבור לדווח על מקרים של אלימות והסתה גזעני ברחוב וברשתות, איומים במקום העבודה או אפליה במרחב הציבורי. קחו שיהיה לכם את הטלפון: 058-7850925. להתנדב למשמר השותפות? אפשר כאן