אין מספיק פופקורן בעולם: מתחמי סינמה סיטי חוזרים

בעוד כשבועיים יפתחו מחדש מתחמי סינמה סיטי הסמוכים לתל אביב, בהמתנה לשוברי הקופות ההוליוודים שהוקפאו עם התפרצות הקורונה. הנזק שנגרם עד כה לתעשיית הקולנוע העולמית: 17 מיליארד דולר

ד"ש מהעולם הישן. סינמה סיטי (צילום: יחסי ציבור)
ד"ש מהעולם הישן. סינמה סיטי (צילום: יחסי ציבור)

אחרי כמעט ארבעה חודשים של חשיכה מוחלטת באולמות בתי הקולנוע, אפשר להתחיל להריח את הפופקורן: ב-9.7 (יום חמישי בעוד שבועיים וחצי) יפתחו מחדש מתחמי סינמה סיטי ברחבי הארץ בהתאם להנחיות משרד הבריאות והתו הסגול, תוך התאמות בצורת ההושבה באולמות ופיזור מועדי ההקרנה, על מנת לאפשר צפייה נטולת התקהלות ומופחתת סיכונים.

מהנהלת סינמה סיטי נמסר כי "אנו עושים מאמצים כבירים על מנת לצבור תוכן איכותי וסרטים חדשים שיוצעו כבר עם פתיחת המתחמים, וכן ליצור רצף השקות של סרטים חדשים ושוברי קופות שיחזירו את הקהל לקולנוע". מאחורי ההצהרה הזו מסתתרת הבעיה האמיתית של בתי הקולנוע בארץ ובעולם: הפגיעה הדרמטית בתעשיית הסרטים ההוליוודית שספגה יותר משלושה חודשי הדממה והפסדים של מיליארדי דולרים.

במהלך חודש יולי צפויים האולפנים הגדולים בארה"ב לשחרר בהדרגה את שוברי הקופות שאופסנו על המדפים בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה, ביניהם "Tenet" המסקרן של כריסטופר נולאן, "מולאן" הלא-מצויר של דיסני, "אהבה בשחקים: מאבריק" עם טום קרוז, "אלמנה שחורה" של מארבל, הסיקוול של "הרפתקאות ביל וטד" עם קיאנו ריבס וכמובן "וונדר וומן 1984" עם גל גדות שצפוי לעלות באמצע אוגוסט.

למרות הרשימה החביבה הזו, החודשים הראשונים לשובם של בתי הקולנוע צפויים להיות שדופים יחסית מבחינת יבול הסרטים החדשים, כשעלייתם של חלק מהסרטים הממתינים להקרנתם, כמו הסרט החדש בפרנצ'ייז ג'יימס בונד, נדחתה לסוף 2020. על פי ההערכות, הפסדי תעשיית הקולנוע הגלובלית כתוצאה מהתפרצות הקורונה עמדו בסוף חודש מאי על 17 מיליארד דולר ויש המעריכים כי גם אחרי שובם של בתי הקולנוע יתקשו האולפנים להתאושש. נחזיק אצבעות.