יבורך הפריקאפ

"סיפורה של שפחה" עונה 3 פרק 6: הזהות האמיתית של ניק

החבורה יוצאת לטיול בוושינגטון הבירה, רמזים הומוארוטיים מתבלים את העונה וניק הורס הזדמנות אמיתית. "סיפורה של שפחה" עונה 3 פרק 6

"סיפורה של שפחה" עונה 3 (צילום: באדיבות HOT)
"סיפורה של שפחה" עונה 3 (צילום: באדיבות HOT)
27 ביוני 2019

לחגור חגורות!
הלוואי שזה יהיה טיול רגיל הפעם
עם לידיה? מה פתאום!

במסגרת התוכנית החדשה והמעיקה של הזוג ווטרפורד, ג'ון יוצאת לטיול שנתי בוושינגטון הבירה – שאם לסמוך על כרוז הרכבת, שינתה את שמה לקולומביה במסגרת הסדר החדש. אם מישהו מהצופים הצליח לפספס איכשהו את הסתירה בין גלעד הטוטליטרית והדתית לבין ארה"ב וערך החירות המקודש שלה, הגיע פרק 6 כדי להבהיר את זה עם פטיש חמש קילו, או כדור הרס, שזה כנראה מה שהגלעדים השתמשו בו כדי לרסק את הפסל של לינקולן. שלא נדבר על המנופים שהיה צריך כדי לתלות עוד פס שיהפוך את אנדרטת וושינגטון לצלב. גלעד היא אומה מאוד אקולוגית, עד שזה מגיע להשלטת סדר ומשמעת, ואז חוגגים שם על כלי רכב גדולים ומפחידים שכנראה נצבעים בכל שבוע כדי להיראות נקיים וללא רבב. טוב, נראה אתכם שוברים פסל עתיק עם חמאת קקאו אורגנית.

בקיצור, ג'ון ולידיה מתחילות את הסיור בבירה במה שנראה כמו שיא גינס ביחס דרגנועים לכמות אוכלוסיה. בגיהנום המדרגות הנעות הזה ג'ון נחשפת לראשונה לשטות החדשה של גלעד: כיסוי בד בסגנון נינג'ה שמגיע עד מתחת לאף. מה שמסתתר מתחתיו (לפחות בחלק מהמקרים) הוא אפילו יותר נורא – מעין פירסינג שתופר את פיהן של השפחות ומכונה על ידי סרינה "טבעת". לא ברור אם הזוועה הזו היא אביזר ניסיוני שנמצא בסוג של פיילוט בעיר הבירה, או שמא כל מפקד יכול לבחור להשתמש בו על שפחתו אם ירצה, אבל רק בבירה באמת רוצים. זה נשמע פחות סביר, כי במקרה עבר של התחצפות מצד שפחה הלכו על השיטה המסורתית ופשוט כרתו לה את הלשון, אבל לידיה כן זרקה משהו על זה שבבירה מקפידים יותר על כללים, אז אולי הם פשוט יותר קיצוניים מהחפיפניקים האלה בבוסטון.

"סיפורה של שפחה" עונה 3 (צילום: באדיבות HOT)
"סיפורה של שפחה" עונה 3 (צילום: באדיבות HOT)
"סיפורה של שפחה" עונה 3 (צילום: באדיבות HOT)
"סיפורה של שפחה" עונה 3 (צילום: באדיבות HOT)

מתחנת הרכבת ממשיכים הווטרפורדים + ג'ון + ריטה לביתם המקודש של ג'ורג' ואוליביה ווינסלו, כנראה הזוג הבכיר ביותר שראינו בסדרה עד היום. יש להם בית גדול ומפואר, וכמות שערורייתית של ילדים – שישה זאטוטים במגוון גילאים וצבעי עור, שכנראה נולדו לשפחות הרבות שעברו בבית הזה. האם למפקד בכיר יש זכות לקחת יותר משפחה אחת באותו זמן? אולי, הרי גם ליעקב היו ילדים משתי שפחות שונות. לדעתי מצאנו את הפתרון למשבר ניקול – פשוט תתנו ילד אחד לסרינה, לא יפה לנקר ככה עיניים. בילדים מטפלות מספר מרת'ות, שבהתחשב בנסיבות הן די בנות מזל, כי עדיף להיות גננת מלנקות את הנעליים של המפקד לורנס.

ג'ורג' ווינסלו הוא כנראה הומו. בגלעד אין הומואים, רק סוטים שדינם לתלייה, אבל הוא מיומן ביותר בהעברת מסרים ברורים אבל לא ברורים מדי. כאלה שאפילו טמבל כמו פרד יכול להבין אבל מבין גם שאסור לו לדבר עליהם עם אף אחד, שלא יחשבו חלילה שהוא בעצמו סוטה שרואה מה שהוא רוצה לראות. יכול להיות שגם אוליביה רוצה מסרינה קצת יותר מידידות, אבל היחסים בין נשים בגלעד הן גם ככה קצת יותר לבביים ופיזיים אז זה פחות חד משמעי. סרינה עצמה דווקא נראית מאוד חד משמעית בימים אלה. היא זורקת מבטים מאוהבים לפרד (הוא החזיק בובה חמודה אז זה ממש בסדר שהוא כרת לי אצבע!), נחושה להשיג את ניקול בחזרה, מתרגלת פאסיב־אגרסיב ורבה עם ג'ון בצרחות. ממש כמו בימים הטובים של עונה 1.

"סיפורה של שפחה" עונה 3 (צילום: באדיבות HOT)
"סיפורה של שפחה" עונה 3 (צילום: באדיבות HOT)
"סיפורה של שפחה" עונה 3 (צילום: באדיבות HOT)
"סיפורה של שפחה" עונה 3 (צילום: באדיבות HOT)

ג'ון, מסיבות ברורות, היא פקעת עצבים. היא מתחצפת, מדברת בפתיחות עם המגשרים השווייצרים, משכנעת את ניק לחשוף מידע עבורם ובשום שלב לא חוששת שמישהו יוריד לה את הראש או יתפור לה את הפה בגלל כל המניפולציות האלה. הניסיונות שלה להחזיר את סרינה לצד שלה דווקא היו די מחוכמים – היא לא אמרה מילה על עצמה, לא ניסתה לערער על הרגשות האמהיים של סרינה כלפי הילדה, לא התחשבנה איתה על הבטחות עבר, רק הזכירה לה שהיא גרה במקום ששונא בנות ויחנך את הבת שלה להכין תה ולסתום. אבל הגבול של סרינה ברור והוא זה שמכשיל כל ניסיון לשתף איתה פעולה. היא יכולה להבין שניקול תהיה בטוחה יותר במקום אחר, אבל ממש לא מסוגלת להפנים שניקול היא פשוט לא הבת שלה, לא בגלל הביולוגיה אלא בגלל שהיא פשוט חטפה אותה מאם אחרת. וזה לא שחינכו את סרינה לכך שזה המצב הטבעי של הדברים, היא הרי לקחה חלק אקטיבי בשינוי וראתה אותו קורה בעצמה. בקיצור, כמו שג'ון אמרה: "עשית את כל זה רק כדי שיהיה לך מישהו". מה הפלא שאנשי גלעד כל כך שונאים את לינקולן.

ובינתיים, בקע נוסף מתגלה ביחסים בין ניק וג'ון כשהשווייצרים חושפים בפניה שלאהוב עם הגבות המרשימות יש עבר אפל. סרינה משלימה לה את הפאזל וחושפת שניק השתתף במסעות הצלב שקדמו להקמת האומה. מה זה אומר? האינסטינקט הראשוני הוא שמדובר בסוג של טרוריסט או חייל גרילה אכזרי, שנשלח לחסל אנשי דת או פוליטיקאים או להט"בים או כל הנ"ל. מצד שני, השווייצרים החליטו שאי אפשר לסמוך עליו, אז אולי בעצם הוא היה סוג של מרגל שהסתנן לגופים אמריקאיים כדי לגרום נזק מבפנים. זה היה פרק כל כך In Your Face שכנראה שאני נותנת להם פה אקסטרה קרדיט, אבל זה יכול להיות די מעניין.

כמה קטנות

  1. שלושה מונומנטים אמריקאיים משמעותיים מופיעים בפרק: אנדרטת לינקולן (שהושחתה), אנדרטת וושינגטון (האוביליסק שהפך לצלב) ובריכת ההשתקפויות הגדולה. זאת בעצם מראה ענקית, אז אין סיבה להיפטר ממנה ברגע שהחלפתם את הדברים המשתקפים בה. האנדרטה נמצאת בקצה אחד של השדרה המרכזית של עיר הבירה, שנקראת גם המול, כשבצד השני נמצא בניין הקפיטול. בשדרה הזו נערכות השבעות של נשיאים אמריקאיים. ליד האנדרטה, ששימשה את ווטרפורד לחגיגת תפילות חרישית בכפייה, נשא מרטין לות'ר קינג את נאום "יש לי חלום", מוקף במפגינים שצעדו עמו בשאיפה לשיוויון ולחירות.

    "סיפורה של שפחה" עונה 3
    "סיפורה של שפחה" עונה 3
  2. . הפרק חשף את הדגל הקריפי של גלעד, שכולל נשר עם עלה של זית, שמש ורקע אדום-שפחתי. שון שופילד, חבר בצוות המעצבים של הסדרה, הסביר בראיון ל-Refinery29 את עיצובו של הדגל: "השמש מתקשרת לישועה דתית, ענף הזית מסמל שלום. הנשר הוא מחווה לנשר הקירח, הציפור הלאומית של ארצות הברית. האדום מהדהד אלימות". הדמיון לאסתטיקה נאצית הוא לא מקרי, בטח כשגם הרייך השלישי היה קטע עם נשרים.

    דגלה של גלעד (מתוך "סיפורה של שפחה")
    דגלה של גלעד (מתוך "סיפורה של שפחה")
  3. יאללה יאללה דודה לידיה, תבכי כמה שאת רוצה שאת לא רוצה שישתיקו את כל השפחות, את עוקרת איברים חופשי, למה דווקא פה עובר הגבול שלך?