יבורך הפריקאפ

"סיפורה של שפחה" עונה 3 פרק 8: העבר של לידיה נחשף

הרקע המאכזב של דודה לידיה, הסוף הדרמטי וההתחרפנות של ג'ון: כל מה שקרה ב"סיפורה של שפחה" עונה 3 פרק 8 (זהירות, ספוילרים)

"סיפורה של שפחה" עונה 3
"סיפורה של שפחה" עונה 3
11 ביולי 2019

כל כך התרגשנו לקראת הפרק השמיני של העונה. הטיזר הבטיח דם ואש ותמרות עשן, ועלה החשד שמא דודה לידיה, שהתחילה את העונה אלימה וזועמת מאי פעם, תאבד את זה סופית ותחסל שומר ושפחה סוררת. בסוף קיבלנו פרק סביר עם סוף דרמטי. כלומר, עוד פרק סביר עם סוף דרמטי. אם העונה השנייה סבלה ממחסור בעלילה ומפיתוחי דמויות איטיים ומייגעים, העונה הזו סובלת מבעיה הפוכה – הכל קורה מהר מדי, מוגזם מדי ו"אנחנו סדרה רלוונטית!!!!111" מדי. "סיפורה" כל כך רוצה להפתיע בכל פרק מחדש שהיא משנה את החוקים בכל פרק מחדש.

רק תראו מה קרה בעונה הזו עד כה: ג'ון עוברת לבית חדש, מתגנבת לחדר של האנה, נתפסת, נענשת, מושאלת לווטרפורדים, נוסעת לוושינגטון, מדברת עם לוק בטלפון, אוהבת את ניק, חושדת בניק, צועקת על ניק, מצטרפת למחתרת, קוברת מרת'ה שמתה בגללה, בוחרת נשים שיינצלו ממוות, מעשנת סיגריה וחשה מועצמת, מאבדת שפיות; סרינה שורפת את הבית, מנסה להטביע את עצמה, כועסת על פרד, כועסת על ג'ון, נותנת לג'ון לגשר בינה לבין פרד, מתאהבת בפרד שוב כאילו כלום לא קרה; לידיה נותנת מכות לג'נין, נסיעה לוושינגטון, נסיעה לקנדה, סרטון תעמולה, שפחות עם שפתיים נעולות, שפחות תולות אנשים, המרת'ה של האנה נתלית והיא נמלטת עם ההורים המאמצים שלה ועכשיו של-מת'יו מתחרפנת ויוצא למסע הרג בסופרמרקט. ועוד לא דיברתי על קנדה בכלל. גם פיתול העלילה הבא – העברה של ג'ון מבית לורנס למפקד אחר – כבר מוכנה על אש קטנה. קיווינו שזאת תהיה עונה נטולה סצנות אונס, אז כאילו, בואו לא.

ישיבת מערכת. "סיפורה של שפחה" עונה 3
ישיבת מערכת. "סיפורה של שפחה" עונה 3

מה שהיה אמור להציל אותנו מעוד פרק שרץ מהר מדי בלי מספיק הכנה הוא שובם של הפלאשבקים, שמתמקדים הפעם בסיפור עברה של דודה לידיה. מסתבר שעוד לפני המהפכה חייה של הדודה הוקדשו לעזרה לילדים – היא עזבה משרה טובה ורווחית כדי שתוכל לעזור להם אפילו יותר כמורה בבית ספר יסודי. קשר מורכב נרקם בינה לבין אישה שעשויה מחומרי שפחה קלאסיים – אם צעירה והוללת, לא מסורה מספיק לעניות דעתה של לידיה. היא מנסה לעזור לה להפוך לאמא ראויה יותר והופכת לדמות משמעותית בחייהם של הבן ואמו, עד שהיא מתפלפת ומחליטה למכור את המקרה לרשויות. הילד נלקח מאמו לבית אומנה ובהמשך יאמצו אותו הורים "טובים יותר".

זה היה פלאשבק מעניין, אבל קצת ישיר וברור מדי. כן, לידיה לא יודעת להכיל כאב ותחושת אשמה, אז היא מתמודדת עם זה בכך שהיא נוקמת בנשים צעירות ו"לא מוסריות". היא מתייחסת לאותן נשים במעין דחף אמהי מעוות, מנסה להציל אותן מעצמן ומענישה אותן כשהניסיון נכשל. אוקיי. מה עוד חדש? גם היחסים הלא בריאים שלה עם המיניות שלה או הנטייה להתפוצץ על דברים קטנים כבר מוכרת וידועה לנו, כך שהסיפור הזה הרגיש, יותר מכל, כמו רכילות. סיפור שמסופר בעיקר כדי שנדע סוף סוף במה לידיה עבדה לפני המהפכה. היה מעניין יותר ללמוד איך נוצר תפקיד הדודה, איך הן אותרו וגויסו למשימה, איזה שינויים והקצנות היא עברה בדרך מאישה שפשוט אוהבת ילדים לדודה על מלא. אולי בהמשך? כנראה שלא.

מתים לטעום מהצ'ילי של הדודה. "סיפורה של שפחה" עונה 3
מתים לטעום מהצ'ילי של הדודה. "סיפורה של שפחה" עונה 3

כל זה לא ממש התחבר לסיפור הנוסף בפרק – אובדן השליטה של נטלי, המוכרת יותר בשמה החדש של-מת'יו. אחרי שבפרקים הקודמים היא הוכיחה את עצמה כנבלית מרושעת וקרת לב, שאולי יש סדקים באמונתה הטהורה אבל יש עוד כברת דרך עד השבירה המתבקשת. אבל אין זמן, צריך להפתיע כל פרק מחדש, אז יאללה, בואו ניתן לה להתעמת עם לידיה, לעבור חרם על ידי השפחות האחרות ולבסוף לחזות בלידה שקטה. זה מספיק בשביל התמוטטות עצבים, לא? וכל זה אמור להתקשר ללידיה, שהייתה מתה בידיה של השפחה אם השומרים לא היו מחסלים אותה קודם. לא קניתי.

כל זה בטח לא יעזור מי יודע מה למצב הנפשי של ג'ון, שקפץ בפרק הזה משתיים לשמונה בסולם הפסיכופתיות. אחרי ניסיון הבריחה הכושל ג'ון חוותה משבר דכאוני שגרם לה לניתוק מהגוף שלה ומכל מה שקורה סביבה. עכשיו היא בסוג אחר של חירפון – חסרת רחמים ואמפתיה, עם עיניים מלחיצות והתנהגות אנטי-סוציאלית. אחרי שהיא מתעללת קצת בשל-מת'יו ובוהה בתינוק מת, היא חוזרת הביתה ולורנס מבקש ממנה לדבר עם אלינור הבודדה. היא מפספסת את ההזדמנות לגרום לו להיות חייב לה ודופקת לו נאום מטרחן על זה שהוא "מחזיק את אשתו כבת ערובה". זה פיתוח דמות מתבקש – גם אמילי הייתה במצב דומה אחרי המושבות – אבל זה קצת משעמם לטווח ארוך, אז תוך פרק-שניים היא תחזור לשפיות ותבין אחת ולתמיד שהיא חייבת להציל את ילדי גלעד או ווטאבר.

"סיפורה של שפחה" עונה 3
"סיפורה של שפחה" עונה 3

כמה קטנות

  1. ג'נין היא שק האגרוף הרשמי של העונה השלישית. אחרי שדודה לידיה פוצצה אותה במכות בפרק 4, הפעם היא חוטפת מנטלי שמרביצה לה עם פחית שימורים. Leave Janine Alone.

2. רגע רגע רגע. אתם רוצים להגיד לי שלידיה יודעת שג'ון רצתה לחטוף את האנה וכל מה שיש לה לעשות בנידון זה מעגל שיימינג?

Aunt Lydia ????

פורסם על ידי ‏‎George Javashvili‎‏ ב- יום ראשון, 7 ביולי 2019

 

3. גם במציאות הרשויות לוקחות ילדים מאמהות שעושות טעות אחת יותר מדי, לרוב כי אין להן מספיק כסף כדי להיות אמהות מצוינות. עם זאת, שווה לזכור שקצת לפני המהפכה רשויות החוק התחילו לשפוט אמהות בחומרה יתרה. פלאשבק מהעונה הקודמת הציג מקרה שבו עובדת בבית חולים כמעט הזמין על ג'ון משטרה כי היא נתנה להאנה כדור כדי שתוכל לשלוח אותה לגן כרגיל. מה שמעניין הוא שהסדרה לא מכחישה את העובדה שאמהות "פגומה" עלולה להיות מסוכנת לילדים, ובוחרת לנהל את הדיון הזה עם מקרים אפורים יחסית, ולא סתם רגעים שובניסטיים של "את עובדת מלא שעות?!? גוועלד!".

4. פרד וסרינה נעדרו לחלוטין מהפרק, כנראה המפקד ווינסלו מעכב את המשא ומתן כדי שיהיה לו ולקראש שלו עוד זמן איכות.

5. מוקדם יותר השבוע צפינו במערכת בטיזר לפרק הזה וציינו שהשפחה המתה איננה של-מת'יו, כי הידיים שלה בהירות מדי. עכשיו, כשברור שזאת כן היא, אין אלא להסיק שהידיים נצבעו מחדש כדי לחסוך ספוילרים – או שהשתמשו בכפילה לבנה בשביל הנפילה הלא מאד מסובכת הזו:

← "סיפורה של שפחה", ימי חמישי בבוקר ב־HOT VOD וב־22:00 ב־HOT HBO

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"