סיפורים מהמלחמה הבאה

במלחמה הבאה ימותו המון אנשים שגדלו על האח הגדול של שידורי קשת בתור התופעה התרבותית הכי גדולה של חייהם

סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
5 באפריל 2017

1.

בשבת בבוקר הגיע הרופא הראשי של המחלקה, ואמר, כולם ציחצוח גילוח, כי שרה נתניהו באה לבקר את הפצועים. ציחצחנו, גילחנו, וגם עשינו מגבית לקנות לה שרשרת, עגילים, צמיד, הכל קומפלט סט אחד. באה, אמרה: כל הכבוד לכם על האיברי גוף שהקרבתם! ואז ראתה את המתנה ואמרה: מחר כולכם חוזרים לחזית. אז איציק מכר כליה והשגנו לה גם את החולץ פקקים מזהב. אין, היא מכירה את כל הקטלוג של פדני בעל פה, לא תעבוד עליה (ויש גם דיווח משדה הקרב:)

2.

להם היתה שיטה: קודם זרקו רימון, אחר כך ירו צרור, אחר כך נחו. אז בין צרור לרימון קפצתי על הלפטופ ולחצתי קונטרול־אלט־דליט. לא יודע למה קיבלתי את צל"ש 8200. בסך הכל רציתי לחזור הביתה בחמש (ג. מיחידת הסייבר. ויש גם הקלטה מתחת למים:)

3.

בסוף נגמר הכסף למלחמה, והתקשרו אלינו לצוללת ואמרו מצטערים, אבל שרפנו את כל התקציב על עוד צוללות ועוד צוללות, ועכשיו אין כסף להעלות אתכם חזרה. אז כל אחד מאיתנו לקח אוויר, והחזיק בפה, וככה החזקנו מעמד בלי בעיה עד שטבענו (ויש מצד שני:)

4.

מצד שני, עשו עלינו כתבה יפה ברשות השידור החדשה והעצמאית של ביבי וכחלון, ואמרו שטוב שהשאירו אותנו במצולות, כי אם יעלו את גופותינו כולם יזכרו מי קנה כל כך הרבה צוללות, וזה יפגע במשילות. אין, העיתונאים ברשות השידור אובייקטיבים שחבל על הזמן (ויש תובנה:)

5.

במלחמה הבאה ימותו המון אנשים שגדלו על האח הגדול של שידורי קשת בתור התופעה התרבותית הכי גדולה של חייהם. שזה מעודד. את רשת, אמנם, אבל מעודד (ויש ניתוח צבאי־היסטורי:)

6.

כידוע, הפשלה של גולדה היתה שלא גייסה את המילואים. הפשלה של בגין היתה להאמין שנכנסים רק לארבעים קילומטר. בדיעבד, הפשלה של שר הביטחון אורן חזן היתה לבלבל בין ביטחון עצמי לקריסטל מת' (משרד הביטחון, אגף מורשת קרב. ועכשיו וידוי:)

7.

קוראים לי חגית ולא אכפת לי מהמלחמות שלכם, כי אני מאושפזת בגהה ועל הזין שלי מי מנצח ומי מפסיד, מקסימום הסניטרים הערבים יעשו מרד וישחררו את כולנו. אבל זה מאוד פגע בי שלקחו את דוקטור כרמון למילואים,
כי יום אחד בא אלי איזה רופא צרפתי שלא היכרתי ואמר טוב, הגיע הזמן לחשמל אותך. אמרתי סליחה? אני מתחשמלת רק אצל דוקטור כרמון, שהחשמל שלו זורם לי במקומות שאני לא רוצה להיכנס לפרטים, אבל זה לא האוזניים, אם אתה מבין אותי.
והוא אמר לא, אני לא מבין, אני בקושי מדבר עברית, ואני עייף, והבטיחו לי שאם אני יעשה עליה אף אחד לא יגיד לי "תחזור לצרפת, בגללך דירת שני חדרים עולה עשרה מיליון שקל, בנזונה קרואסון". ככה הם קוראים לי, בנזונה קרואסון, וחושבים שהבנות שלי מסכימות בתחת, אבל אוכלות רק כשר בד"צ (שזה לא נכון! הן אוכלות גם כשר רבנות), ועכשיו אני מכניס לך כך כך הרבה וולטים שלא תזכרי בכלל מה אמרתי. וחישמל אותי.
ושאל, נו?
אמרתי: לך תקנה בעשרה מיליון שקל דירה עם שני חדרים ושלושה כסאות, ותתן כסא אחד לבנות שלך שממילא לא יכולות לשבת.
אז הוא אמר: מה זה, לא עבד החשמל?
אז אמרתי לו, חישמול עושים באהבה או לא עושים בכלל (ויש סיום רומנטי:)

8.

וכשדוקטור כרמון חזר מהמלחמה נפלתי לזרועותיו: חשמל אותי אהובי, אמרתי לו, חשמל לי את המוח עד שלא אשים לב כמה החיים חרא, שזה טריק שמצליח לביבי אז למה לא לך? ועצמתי עיניים,
והוא לחץ על הכפתור,
וחשבתי שאני מתה! אבל אחרי זה קמתי והכל נשאר אותו דבר (שזה בדיוק מה שיקרה אחרי המלחמה הבאה, אז במובן מסויים המדינה זה אני).