סמדי בומבה בקאמבק: פותחת מסעדה חדשה באוניברסיטת באר שבע

אחרי שנטשה את דוכן הכריכים בדיזינגוף סנטר, מתפנה סמדי בומבה למיזם הקולינרי הבא שלה - מסעדה שתיפתח בתוך אוניברסיטת באר שבע שבה המנה היקרה ביותר תעלה 33 ש"ח. סמדר וקנין: "אני רוצה שכל הסטודנטים ייכנסו וישאלו: 'מאמא, מה יש לאכול היום?'"

2 בדצמבר 2014

כוכבת העונה הראשונה של "מאסטר שף", סמדר וקנין, המוכרת לצופי ערוץ 2 כסמדי בומבה, היתה צריכה להחליט האם להתעקש למנף את 15 דקות התהילה שלה או להרפות ולהמשיך הלאה בחיים האנונימיים. אחרי שעסקה בשלל הדרכות וסדנאות בישול, בדקה אפשרות לשווק מוצרים קפואים, הוציאה ספר מתכונים, חלטרה בדוגמנות, הצטלמה לעוד כמה תכניות בישול, ופתחה דוכן של כריכים בשם "מרוקו בפיתה" בדיזנגוף סנטר, החליטה וקנין שהנחת סלב פשוט לא שווה את המאמץ.

השבוע היא חלקה אתנו את התלאות שעברה: "העבודה בדיזנגוף סנטר הלכה יפה והיו שם תורים מכאן ועד להודעה חדשה, אבל עיקר העבודה התרכז בסופי השבוע. בימי שישי הייתי מגיעה הביתה מתל אביב וכבר היה חושך. זה פגע לי בבית, השולחן לא היה ערוך לשבת, אז ויתרתי. כולם שאלו מה קורה עם הסנדביץ'. אני מוכנה לתת את כל המאמצים ולקרוע את התחת בשביל שיצא הכי טעים, אבל סופי שבוע זה בשביל המשפחה שלי נטו. שאר הפרויקטים שעשיתי היו כל הזמן בעבודה בשביל אחרים, אבל לא בשבילי, ולא יצא לי מזה הרבה".

וכך, החליטה וקנין, לפתוח ב-1 בינואר מסעדה חדשה שתמוקם בתוך אוניברסיטת באר שבע. בתפריט המסעדה יהיו מנות ביתיות, והמנה היקרה ביותר תעלה 33 ש"ח.

מי שהביאה את השנוי היא נוי וקנין, בתה של סמדי, שלומדת לתואר ראשון בפסיכולוגיה ועבודה סוציאלית. כפי שוקנין האם מתארת את התפתחות האירועים: "בכל סוף שבוע הבת שלי מגיעה הביתה עם עשרה סטודנטים שמתארחים אצלנו, ואני מקבלת אותם בחום ואהבה ואוכל טוב. לכן כשהיתה הזדמנות לפתוח מקום באוניברסיטה הבנתי שזה מה שאני רוצה. להיות המאמא של כל הסטודנטים. כיום הסטודנטים יכולים לקנות המבורגר באוניברסיטה ועוד כל מיני מאכלים מהסוג הזה, אבל אין שם אוכל ביתי של אימא. אני רוצה שכל הסטודנטים יכנסו וישאלו 'מאמא, מה יש לאכול היום?' יהיו שני סירים של תבשילים מתחלפים, ובעונה הזאת בטוח שיהיה מרק, ויהיה סנדביץ' פראנה עם קציצות ברוטב עגבניות, מטבוחה ולימונים כבושים. זאת לא מסעדה שישבו ויאכלו סלטים וכמה מנות, כי סטודנטים קצרים בזמן. אבל הם יאכלו אוכל חם של בית, וכמובן קוסקוס בימי שלישי. זה המקום הנכון בטיימינג הנכון, והיה לי האומץ הנכון.  אני מבטיחה ללבוש בכל יום סינר בצבע אחר, המקום יהיה מעוצב יפה ותהיה מוסיקה מקסימה. אני אקבל את הסטודנטים בחיבוק חם כך שכולם ירגישו בבית. אני לא למדתי באוניברסיטה, אבל זה בדיוק המקום שבו אני רוצה להיות עכשיו".

מטבחה של סמדי בומבה, מתתיהו 70, אוניברסיטת באר שבע (שער 90), ראשון־חמישי 9:00־17:00 (בימי שישי אפשר יהיה לקחת אוכל לשישי שבת)