או לה לה: שני מקומות חדשים בניחוח צרפתי במרכז העיר

סנדוויצ'יה אלגנטית בברנר וסניף חדש של הגורמה שופ בבוגרשוב יאכילו אתכם בבגטים, גבינות ונקניקים מארץ המקרון

כריך בגורמה שופ. צילום: אנטולי מיכאלו
כריך בגורמה שופ. צילום: אנטולי מיכאלו
17 בינואר 2018

כבר כמה שנים שאנחנו חוזים בפריחת מסעדות ומעדניות שמנשבים אל העיר רוח צרפתית מקורית, אווירה ותרבות מארצו של המקרון (הנשיא, עמנואל מקרון). בנוסף שני בתי אוכל חדשים מביאים את המעדנים הצרפתיים ארוזים בבגט ללב העיר:

  1. 1. בגט עם ברט

איי סנדוויץ' היא סנדוויצ'יה שיק-אלגנטית שנחלקת לשני אזורי ויטרינה המעוצבים בקווים מינימליסטיים: האחד בשרי והשני חלבי, ובשניהם זקורים סמלי אוצר התרבות הצרפתית: בגטים ממולאים רצועות עוף ורוקט או גבינות וירקות, וכן סלטים שאפשר לקחת בטייק אאוט (כ- 25 ש"ח לכריך). שי בן גיגי, שלאביו בתי קפה בפריז, פתח את המקום להרצה ממש בימים אלה והוא ניצב פה בחולצה לבנה מעומלנת, סינר גברי כהה וברט. בתום תקופת ההרצה המקום יספק גם קפה אספרסו או הפוך ומשקאות קלים. הלוקיישן בברנר בין חנות בגדי המעצבות למה שהיה בר הפראנץ' 57, הוא מסתור חבוי היטב וכמעט שאנן אוף אלנבי-שוק הכרמל, ולכן אנחנו מהמרים שהספסל בחזית יהפוך לנקודה החביבה על מי שרוצים לשבת לקפה ולכריך גורמה בפרופיל נמוך.  

A סנדביץ'. ברנר 2, תל אביב, ראשון-שישי 15:00-09:00, 054-8173670

כריכי הבגט הכי טובים בתל אביב 

גורמה שופ. צילום: אנטולי מיכאלו
גורמה שופ. צילום: אנטולי מיכאלו

2. סניף חדש לגורמה שופ ברחוב הכי צרפתי בעיר

מיכאל רפאל עלה לארץ מצרפת ב- 1995, וב- 2003 פתח סניף ראשון לגורמה שופ שלו במתחם בזל. כנראה שהוא נקט בצעד הזה באותם ימים פשוט מגעגועים לאוכל הצרפתי שהוא רכיב בזהות שלו. בהמשך עבר לאבן גבירול ופתח את מעדניית גורמה שופ עצומת המימדים, עם למעלה ממאה סוגי גבינות מצרפת, מאיטליה ומישראל. לאחרונה רפאל פתח בבוגרשוב סניף נוסף של הגורמה שופ, עם ויטרינה ענקית של גבינות (גבינת עזים חצי קשה, פקורינו, תום, ברי, ואפילו גבינה עם כמהין ושאר גבינות משובחות 49.90-10.90 ש"ח ל- 100 גרם), ויטרינה ענקית של נתחי בשר של דליקטס ארטיזנל כשר ונקניקים מלבקוביץ' (13.90-29.90 ש"ח ל- 100 גרם), וויטרינה פחות גדולה של דגים מעושנים וכבושים, וכמובן מדפים מתפקעים משמנים, ריבות, פסטות ושאר גודיז אירופאיים מאוד. בנוסף רפאל הקים פה בר ישיבה קטן עם הפנים לרחוב בוגרשוב, ועליו ניצבת סלסלה של בגטים. כאן נוצרת דילמה מטורפת האם להזמין כריך עם מעדני הויטרינה (39-34 ש"ח) או לבחור בפלטות גבינות או פלטות נקניקים שנבחרים על ידכם ומתומחרים לפי משקל. מה שבטוח, לא לצאת בלי ללגום גביע של יין לליווי התקרובת. (מ- 29 ש"ח לכוס).   

גורמה שופ, בוגרשוב 37 תל אביב. ראשון-חמישי 20:00-09:30 שישי 14:30-09:30, 077-5054022