אין על המסורת: שוברים צום עם כריכים מושחתים במלגו ומלבר

החטאים כבר מאחורינו. סנדוויצ'ים במלגו ומלבר (צילום בר כהן)
החטאים כבר מאחורינו. סנדוויצ'ים במלגו ומלבר (צילום בר כהן)

שף מוטי טיטמן ממלגו ומלבר מחזיר את המסורת: ארוחת סנדוויצ'ים מושחתים במוצאי יום כיפור, כדי להתחיל את הדף החלק שקיבלתם מאלוהים עם כמה חטאים טעימים במיוחד. על הדרך, הוא מספר לנו גם טיפה על המסעדה הבאה שלו

28 בספטמבר 2022

כשם שלכל שבת יש מוצאי שבת, כך לכל כיפור יש מוצאי חג, וגם ארוחה מתחלת (מה, לא ידעתם שככה קוראים לזה?). אם כן, מלגו ומלבר במוצאי כיפור זו כבר מסורת – ערב סנדוויצ'ים מושחתים בווייב של מזללה, ומבלי לוותר על האיכות המפורסמת.

פרוע ומשוחרר לערב אחד בשנה. מוטי טיטמן (צילום: בר כהן)
פרוע ומשוחרר לערב אחד בשנה. מוטי טיטמן (צילום: בר כהן)

זו השנה החמישית ברציפות בה מתקיים פופ אפ אפטר־כיפור במלגו ומלבר. לערב אחד מניח שף מוטי טיטמן בצד את התפריט המורכב ומתפנה להגיש את פרשנותו האישית לאוכל רחוב עסיסי, מפתה וסקסי. "חשוב לי כשף להראות ורסטיליות ושליטה בדברים נוספים שאני מייצר במלגו. זה ערב אחד בשנה ששובר את כל המוסכמות, והוא הכי קליל וזמין טוב ללקוחות ולהתפתחות האישית שלי, בפרט להתאווררות לא מחייבת בצאת כיפור", הוא מסביר את הרציונל שמאחורי המסורת.

פרס לסוף הצום. מלגו ומלבר (צילום בר כהן)
פרס לסוף הצום. מלגו ומלבר (צילום בר כהן)

התפריט מתחיל במנות פתיחה קטנות (סלט עלים וגאודה עזים; צ'יפס גרטן ואיולי חלפיניו), נמשך בקוקטיילים ומסתיים באגף חדש הבנוי על קינוחי נוסטלגיה משודרגים – למשל קוקילידה במילוי גלידת רום וקסטה במילוי גלידת וניל וגלידת קקאו 70 אחוז "שמחזירה אותנו לילדות". אבל ביניהם, תמצאו סנדוויצ'ים מוגזמים ברמה שתודו לאלוהים שספירת הקלוריות לכל השנה נמחקה עם תקיעת השופר: קריספי צ'יקן וקריספי פיש בלחמניית בריוש; קרואסון פולד פורק עם רוטב ברביקיו וקימצ'י מתוצרת בית; כרוב מלפוף בחמאה חומה עם יוגורט יווני, סחוג חמציץ וסלסת עגבניות וזעתר (צמחוני); ונקניקיית צ'וריסו חזיר וגבינה בלחמנייה עם איולי שום קונפי וסלסת מנגו ירוק (55-65 ש"ח).

משוחרר ופרוע. אפרה־כיפור במלגו ומלבר (צילום בר כהן)
משוחרר ופרוע. אפרה־כיפור במלגו ומלבר (צילום בר כהן)

הנקניקייה היא היהלום שבכתר של טיטמן נכון לעכשיו. מזה שנה וחצי שהוא שוקד על פיתוחה, מעין המשך טבעי לפיצה המוגשת בג'ונז. "מאז הקורונה עולם הסטריט פוד מקבל יותר ויותר נפח. הכיוון הוא משהו פשוט שעשוי בצורה הטובה ביותר, ובמיוחד בהום מייד", הוא מספר. "הנקניקייה נולדה כאוכל רחוב שהתפתח עם השנים, וכיום היא מוגשת במסעדות שף כמו בניו יורק ובפריז. כשמחליטים מאילו חלקים להכין אותה ובאיזו גרסה, מה שהיה מוגדר כפשוט הופך בייצור ביתי למאכל ברמה הגבוהה ביותר".

קוקילידה נוסטלגית (צילום בר כהן)
קוקילידה נוסטלגית (צילום בר כהן)

בקרוב מתעתד טיטמן לפתוח מסעדה חדשה במגדל עזריאלי שרונה, לצד מסעדת a המצליחה של יובל בן־נריה ומסעדה כשרה של ארז קומרובסקי. האם אוכל הרחוב הוא הצהרת כוונות? על פי פרסומים בתקשורת מדובר בביסטרו, אך טיטמן מגלה שהנקניקייה כבר בפנים. "לקחת משהו שכולם מכירים ואוהבים, לשדרג אותו ולעשות ממנו יצירה אישית – זה משהו שיהיה קיים במסעדה החדשה. היא תשקף את העולמות שאני מתעסק בהם כיום, אוכל יצירתי עם הטאץ' שלנו ושמירה על ייצור עצמי – מהנקניק שנתלה למשך חודשים, פסטה חלמונים בתערובת נכונה של סמולינה ודיוק בכל פרט ופרט. אני שואף לתפריט קטן ומדויק כמו המנות עצמן". ועד שזה יקרה, נתנחם בסנדוויץ' בשדרות רוטשילד ונחלום על שאנז אליזה.
שדרות רוטשילד 142, תל אביב, רביעי (5.10) מ־20:30