טעמנו את חטיף הפרימיום החדש שעלול להחזיר את הסגר

עם ריח שמסוגל להרוג את ההורים ביעילות שכמעט משתווה לזו של המגפה, סניידר׳ס פרמזן ושום החדש הוא החטיף הראוי ביותר לימים האלו, בקטע טוב

סניידרס שום פרמזן: שלמות בימי קורונה ץ צילום: יחצ
סניידרס שום פרמזן: שלמות בימי קורונה ץ צילום: יחצ
21 באפריל 2020

מאז שהוגבלנו לתחומי ביתנו, פלוס מינוס, קניות הפכו לחלק חשוב בשבוע שלי. באם זו חדוות היציאה מהבית או האור שמביא איתו השליח מהסופר, קניית מצרכים הפכה מפעולה יומיומית, לפעמים אפילו מטירחה, לרגע של חופש קטן בין כל המדפים, אמיתיים או וירטואליים. כמו בכל בילוי, גם את הקניות בסופר אפשר לחגוג במתינות או למצות את כל הכיף, ואין מקום שזה מתבטא בו יותר ממדף החטיפים. מאז החל ההסגר אני פועל במנטליות כלא – הולך לחטיף הכי יקר, ונותן לו אגרוף. כלומר, קונה לו את הצורה והולך לטחון אותו לבד בבית עם החרדות.

בממלכת החטיפים היקרים, סניידר'ס הוא השליט, או לפחות איזה אריסטוקרט בכיר. שברי הבייגלה הפריכים להפליא שעשויים ממחמצת שאור עם שפע חומרי טעם וריח שאפשר לתאר רק כאמריקה בכבודה ובעצמה תמיד יהיו אופציה נהדרת. השקית הענקית ממלאת כל חור בלב, המחיר לא יקר מדי (בטח ביחס לגודל) והטעם ממכר תמיד. אחרי ששוב הבטחתם לעצמכם שאתם לוקחים רק כמה ביסים, וסיימתם את השקית, אמנם תשנאו את עצמכם טיפה, אבל גם תמיד תשמחו שסניידר'ס היה איתכם ברגעים הקשים. אין חטיף יותר ראוי לימים שכאלה.

ואכן, בתזמון נהדר, טעם חדש של סניידר'ס הגיע לארץ, ועל פניו הוא כל מה שיכולנו לבקש ועוד קצת: מהדורה מיוחדת בטעם פרמזן-שום. זה מפתיע מכמה סיבות: לא רק שהגיע טעם חדש של סניידר'ס דווקא בימים שאנחנו צריכים אותו יותר מתמיד, הוא גם מהחטיפים הנדירים בטעם גבינה בישראל שאשכרה מכילים איזה שריד גבינתי עתיק. כלומר, הוא חלבי. בשילוב עם טעמי שום והקראנצ' הנודע לשמצה של שברי הבייגלה, הציפיות שלי לא יכלו להיות גבוהות יותר.

המהדורה הזו של סניידר'ס היא ללא ספק אחד מהחטיפים הריחניים ביותר שנתקלתי בהם, מה שלא בהכרח עומד לטובתו. ריח של פרמזן מיובש ואבקת שום, גם אם איכותית, הוא לא מי יודע מה מזמין, בלשון המעטה. הייתי משווה אותו לריח שעלה בזיכרון אפי עם פתיחת השקית, אבל זו בכל זאת ביקורת אוכל ואין שום סיבה שתקיאו מדימוי שכולל פריט נפוץ בסל הכביסה שלכם. עם זאת, הריח לא באמת מפריע לחטיף, בעיקר כי הוא מסוג הסירחונות שמעוררים תאבון, ומרמזים דווקא לטעם איכותי, לא בשונה ממשפחת הגבינות הכחולות למשל.

הרתיעה הראשונית הזו התפוגגה כליל כבר עם הביס הראשון – טעם שומי מובהק עולה מחתיכות הבייגלה שמתהדרות בצבעי חום-צהוב נהדרים וניקוד ירקרק תואם. אחריו מתגנב טעם לוואי פרמזני עדין, וגם אם השילוב ביניהם לא מיידי, הוא בהחלט דומיננטי. כאלה הם טעמי סניידר'ס –  שפע אבקה וטעם חזק באקסטרים. אין כאן אמצע, אם אתם לא מחסידי השום לא תיקחו עוד ביס אחד, ואם יש בכם מעט חיבה לטעמו אתם הולכים לחסל את השקית עד הפירור האחרון.

בשנים האחרונות אפשר לראות בישראל מגמה של בייגלה בטעמים. החטיפים הפריכים מתכסים אבקני טעם שונים ומנסים להפוך את הטעם המוכר של השמיניות מהילדות למשהו מורכב יותר. לפעמים הם הופכים לעיגולים, לפעמים משתטחים לדיסקית, אבל אף פעם לא קולעים בול. סניידר'ס, לעומת זאת, הם בליגה של הגדולים. לכל אחד יש טעם שהוא יכול לבחור, וכל טעם קולע בדיוק לקהל היעד שלו. הסניידר'ס פרמזן-שום הוא תוספת נהדרת למאגר של הבייגלה היוקרתי, ועם קצת מזל הוא ישאר הרבה אחרי שהקורונה תעלם. רק תוודאו שאתם לא אוכלים את זה לפני שתנשקו את ההורים שלכם שוב. הריח לא מסוכן כמו הקורונה, אבל זה עדיין לא הולך להיות נעים.