סניף חדש ל-Cookeez ועוד חמש חדשות שכדאי לדעת

בר יין מבית מלגו ומלבר, בישול ביתי באיז'ו ובבט, ואוכל הודי בטנג'יר. כל מה שכדאי לדעת כדי להישאר מעודכנים בסצינה הקולינרית

Cookeez. צילום: שי בן אפרים
Cookeez. צילום: שי בן אפרים
27 ביולי 2015

הקובה של השכנה אדום יותר

בחמארה איז'ו ובבט החליטו להגדיר מחדש את המושג בר שכונתי והשיקו את ימי ראשון החדשים בקונספט שכונתי במיוחד. תחת הכותרת "בוא תשף איתנו" הם קוראים לכל השכנים שחושבים שהם יודעים לבשל להצטרף לצוות המטבח בניצוחה של גל בעבור, ולבשל איתה את מיטב מנותיהם. במהלך הערב יגיש כל "שף" שכונתי מנת פתיחה, מנה עיקרית וקינוח (עד 50 ש"ח למנה) – רצוי עם סיפור אישי ומשפחתי דביק מאחורי כל מנה. המנות הטובות ביותר ייכנסו לתפריט המסעדה ובעתיד אף לספר המתכונים השכונתי של איז'ו ובבט. הרשמה בעמוד הפייסבוק של איז'ו ובבט.

לאיז'ו ובבט

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

עפיץ לי

בתקופה הזאת של השנה, כשהשמש יורדת, כיכר הבימה הופכת עם דמדומים למיקום מושלם למסיבה. השפים מוטי טיטמן ואור מיכאלי ממלגו ומלבר הקימו במיוחד לכבוד העונה הזאת בר פופ אפ שצץ תחת כיפת השמים צמוד למסעדה, ופה הם מציעים תפריט יין ומנות קטנות (25־50 ש"ח לכוס יין, 20־30 ש"ח למנות; גבינות יימכרו לפי משקל). הסומליירית אלה סקר מחליפה את תפריט היינות מדי שבוע. בשבוע הראשון תוכלו לטעום יינות מוכרים ונדירים הודות לשיתוף הפעולה עם יקבי רמת הגולן, וכן יינות ים תיכוניים מיוון ומפורטוגל. בהמשך צפויים תפריטי יין מגרמניה ומאיטליה.

תפריט האוכל שבנו צמד השפים לבר היין מורכב ממנות קטנות ומענגות עם מאפיינים מהמטבח של המסעדה: קרפצ'יו דג עם פטריות מוחמצות ושקדים חריפים, סלמון כבוש בסלק וגבינות עם קרם פירות וסלסילת לחמים שנאפים במקום. בן רינג, השותף במקום, הרכיב פלייליסט שיעורר את בלוטת הפאן, בין סמבה של Aragao לאלקטרוני של Joakim. לא תוכלו להזמין מקום, פשוט תזרמו פנימה ותתיישבו. זה עכשיו או לעולם לא, כי תוך ארבעה חודשים הבר הזה ייעלם.

למלבר יין POP UP

פופ אפ יין. צילום: יח"צ

קן העוגייה

עשרה חדשים אחרי הקמת הסניף הראשון של קוקיז בדיזנגוף, משכפלים בעליה את ההצלחה ברחוב אלנבי פינת רוטשילד. שיטת העבודה פה זהה: ניחוח של עוגיות נאפות משולח אל הרחוב כדי ללכוד את העוברים והשבים ולהכניס אותם פנימה. בפנים מציעים לקהל השבוי לבנות קסטה בהרכבה אישית עם שתי עוגיות וגלידה באמצע (18 ש"ח). העוגיות הכי מבוקשות בקוקיז הן עוגיית גבינת שמנת ושוקולד, עוגיית שקדים מלוחים ושוקולד, עוגיית טריקולד, עוגיית דאבל שוקולד ועוגיית שברי אוריאו. טעמי הגלידה הכי פופולריים: שוקולד לבן ופצפוצי שוקולד, גלידת הבצק של קוקיז (גלידת שמנת עם חתיכות מבצק העוגיות של קוקיז), בננה פאדג׳, קרמלח (קרמל מלוח), אוריאו ובאצ'י.

גם פה יציעו אלטרנטיבות טבעוניות כגון גלידת עוגיית שוקולד צ׳יפס (העשויה משמן קוקוס), גלידת חלבה וטעמי הסורבה השונים.

בעלי הרשת, שמרבים להשתתף בטעימות של טעמי עוגיות וגלידות חדשים עם הקונדיטורים, טוענים שהם הצליחו לא להשמין בעשרת החדשים האחרונים. נאמין רק אם נראה הוכחות. למשל, שבשנה האחרונה הם לא שינו חרירים בחגורה.

ל-Cookeez

שוברים ת'כלים

בירת היינקן יוצאת בשיתוף פעולה עם חלל העבודה Craft&Bloom בתל אביב, שבמסגרתו יוצעו שתי סדנאות ייחודיות: האחת לחיתוך ומחזור בקבוקים משומשים והשנייה לעיצוב מנשא לבירות מעץ ממוחזר. בראשונה (28.7) ילמדו המשתתפים איך להפוך בקבוקי בירה ישנים למוצרים שימושיים ומעוצבים כמו עציצים, כוסות, אגרטלים וגופי תאורה. המשתתפים בסדנה ילמדו טכניקות שונות לחיתוך זכוכית. מומלץ להגיע לסדנה עם נעליים סגורות (100 ש"ח לאדם). בסדנה השנייה (9.9) יוצגו טכניקות ויינתנו כלים בסיסיים לבניית מנשא לבירה מעץ ממוחזר, לדוגמה מארגז כלים ישן או מארגזים אחרים. החלקים הנדרשים ליצירת המנשאים יסופקו למשתתפים במקום, מה שיאפשר להם להתמקד בעיצוב בלבד (100 ש"ח).

מתחם Craft&Bloom, נחום גולדמן 3, 19:00־21:00

גוד קארמה

מאז הגיחה לאשרם בפונה לא יצא לכם לעבור בהודו? קבלו את הודו בלב תל אביב. הלל שור ממסעדת בומביי, שגדל על אוכל של אימא שעלתה לארץ מהודו, מכין מגשי טאלי מסורתיים טבעוניים או בשריים נטולי גלוטן, ומגיש אותם בערבי שלישי מסאללה. זה קורה בבר טנג'יר (14 ש"ח למנה בודדת, עד 79 ש"ח לצלחת של שבע מנות מהמבחר). אנשי טנג'יר מצדם תרמו, מלבד החלל ההזוי והמשועשע שלהם, גם קוקטיילים מיוחדים, למשל הצ'אטני מנגו – קוקטייל על בסיס ברבן (וויסקי אמריקאי) מעורבב עם מיץ מנגו, מיץ לימון, סירופ ג'ינג'ר, חלב קוקוס ותערובת תבלינים שכוללת פלפל שאטה, פולי קפה וזרעי כוסברה. כמיטב המסורת של קבוצת טנג'יר, ביגי זי, JAVA ודיזי פרישדון – הקוקטיילים נמזגים ללא הגבלה. בשביל שהקארמה תתפוס ראש טוב על הבר, במקום מתנגן פסקול של סרט בוליוודי, מתובל בעוד להיטים מהמזרח, צוות הטנג'יר מחלק לקהל טיקות, ולאורך כל הערב בוערת קטורת. נמסטה בייבי, הלילה הולך להיות חריף.

לטנג'יר

מכה בתופין

"הכי אני אוהבת להכין עוגות חתונה עירומות", מכריזה דלית קפלן כבר בתחילת השיחה. היא הקימה מותג שנקרא "תופין" ותחת השם המתוק הזה היא מציעה מתוקים ומלוחים בהזמנה הביתה לאירוח ולאירועים (מינימום הזמנה 400 ש"ח). קפלן התחילה את דרכה בעולם הפטיסרי בקונדיטוריה של אלי אולי (המסעדה של אנטוניו מנסה הזכורה לטוב ברחוב ברנר). מאז יצאה ללימודים, השתלמויות וסטאז' בפריז ובלונדון. בארץ היא עבדה בקונדיטוריה מתוקה, בקינוחים של גיליז וכמה שנים בטורקיז, עד שהקימה את הקייטרינג "הילולה" עם שותפה שחלשה על תחום הבישול. עכשיו היא לבד עם הפטיסרי. עוגות החתונה והעוגות המפוארות שהיא מכינה נטולות בצק סוכר וציפויים והן מקבלות מגע של חומרים טבעיים: קרם, פירות טריים ופרחים.

בין הכנת הכיבוד להרמות כוסית לחברות ולהשקות ויצירת סנט אונורה (180 ש"ח לעוגה גדולה), עוגיות מקרון (4.5 ש"ח ליחידה) או קרם מסקרפונה בכוס (7־15 ש"ח לקינוחים בכוס) – קפלן מספקת גם תקרובת לאירועים קטנים ומוקפדים.

תופין – דלית קפלן, 3282374־052

צילום: אנטולי מיכאלו
צילום: אנטולי מיכאלו