סעודה סובבת יין: מנות משגעות והרבה יין משובח

השף-קונדיטורית מיה הופמן והשף יונתן גלעדי חברו ליקב תבור לארוחה יחידה במינה, בה לכל מנה מצוות יין מיוחד לה. שרון בן דוד יצאה לארוחת EatWith מחוייכת במיוחד

6 באפריל 2017

[tmwdfpad]ביום רביעי בערב מתחילים להריח את סוף השבוע וההפתעות שהוא מביא איתו. לכן אפשר להבין את החיוך על פני כל מי שנכנס בפתח דלתם של מיה ויונתן – שף ושף־קונדיטורית שהם גם בני זוג. הלוקיישן מרשים כשלעצמו: דירת סטודיו יפהפייה באזור השוק היווני ביפו, מעל סמטה קטנה ושקטה בקרבת שוק הפשפשים. מהמטבח הפתוח עולים ניחוחות מפתים והשולחן ערוך בכלי חרסינה רומנטיים ובנרות. כדי לשבור את הקרח עוד לפני שהוא נוצר מקבל כל אורח כוס יין אדמה סוביניון בלאן 2016 צונן ופירותי, המשקה המושלם להפיג בו את החמסין המפתיע.

יונתן ומיה. צילום: פרדי מולי
יונתן ומיה. צילום: פרדי מולי

האיש שאוחז בבקבוק הוא דיוויד מונטיפיורי מיקב תבור. בשלב ההכנות הוא ישב עם מיה ויונתן על התפריט והצמיד לכל מנה יין תואם. כעת הוא כאן כדי ללוות את המסע, למזוג יין ללא הגבלה ("לא חייבים לסיים את הכוס, ואם היין מוצא חן בעיניכם תמיד אפשר לבקש עוד") ולהעמיק עם מי שמתעניין על כל שאלה שקשורה במשקה האציל.

דיוויד מונטיפיורי מיקב תבור. צילום: פרדי מולי
דיוויד מונטיפיורי מיקב תבור. צילום: פרדי מולי

כשבא אחרון האורחים – מיה מזמינה את כולם לשבת לשולחן ויונתן מציג את המנה הראשונה: קרפצ'ו דג ים עם קרם שום שחור, איולי ליים, ג'ל תפוח ירוק ופלפל אדום. "כשהדייג אמר שמחכה לי מוסר ים טרי קפצתי על המציאה. זה דג שכמעט נכחד מהים התיכון והוא טעים יותר מלוקוס".

השף יונתן גלעדי. צילום: פרדי מולי
השף יונתן גלעדי. צילום: פרדי מולי

עוד סוביניון בלאן נמזג לכוסות ודיוויד מסביר שבחר בו בגלל הארומות הפירותיות־פרחוניות המאוזנות שמתאימות לחמצמצות של הדג. האורחים מתרכזים בטעמים וברקע נשמעים המהומי שביעות רצון. כשיונתן מפנה את הצלחות הריקות מיה עורכת סבב היכרויות: כל אורח מציג את עצמו ואומר מהי החיה האהובה עליו. מפה לשם השיחה עוסקת בפוביות. האווירה מתחממת וסודות אפלים פורצים החוצה. אחת האורחות מתוודה שיש לה פוביה מתרנגולות, ואורחת אחרת מספרת שפעם ראתה לטאה ומרוב פחד החליקה ונקעה את הרגל. אורח בקצה השולחן מודה שהוא פוחד מגמלי שלמה ובאופן כללי לא סומך על גמלים.

ארוחת ה-EatWith של מיה ויהונתן. צילום: פרדי מולי
ארוחת ה-EatWith של מיה ויהונתן. צילום: פרדי מולי

עוד יין נמזג, הצחוק כבר משוחרר יותר, והקסם שמאפיין את הארוחות של EatWith מתחולל שוב. המנות הבאות הן סלט חסה רענן עם שרימפס חלוט, קממבר ברולה וקשיו מקורמל ("אני מוכנה לגור בתוך הקשיו הזה", אומרת מישהי), שאחריו מוגש Air Bread – שני כיסנים קטנטנים במילוי מסקרפונה כמהין ופרמזן. יונתן מספר על השראה ממסעדה בברצלונה, ודיוויד מוזג אדמה רוזה ברברה מכרם אקולוגי בכפר תבור.

טורטליני קרבונרה במילוי כבד אווז מביא את הארוחה לשיאים חדשים ומזכיר את פסטה 40 החלמונים של יועזר בר יין הסמוך, מוסד אהוב שיונתן זכה לעבוד בו. יין סופה מחוספס ועז טעם מלווה את המנה, והיא מצדה מרככת והופכת את היין לנעים יותר לשתייה. כשהצלחות מתרוקנות מיה מכריזה על הפסקה קצרה. היא מצטרפת לכמה מהאורחים שיוצאים למרפסת לעשן, ואחרים מפתחים שיחה עם אנשים שהיו בקצה השני של השולחן. חברויות נרקמות וחוויות מוחלפות, רובן על אוכל בארץ ובחו"ל ועל התנסויות קולינריות מומלצות. כשהאורחים חוזרים לשולחן בכוסות כבר מנמנם יין מרסלאן מכרם רבדים, Single Vineyard מסדרה חדשה עם ארומות נפלאות. היין משתלב בחזה ברווז רך כחמאה שמוגש על ניוקי פריזאי ופטריות בציר ברווז, מנה שממלאה את הפה בשילוב מרתק של טעמים ומרקמים.

השף קונדיטורית מיה הופמן. צילום: פרדי מולי
השף קונדיטורית מיה הופמן. צילום: פרדי מולי

את הפרק העיקרי של הארוחה (בעצם תלוי את מי שואלים, כפי שתכף יובהר) חותם ביס מושלם: קוקי סן ז'ק ברוטב קרם פרש, שרימפס ושאלוט מלווה ביין שחר – ריזלינג שמחזיר את הלבנים לתמונה ומרגיע את תחושת הכובד שהיינות האדומים שקדמו לו יצרו. כעת יונתן מפנה את הצלחות לכיור ואת הבמה למיה, שאת הכישרון שלה פגש כל מי שאכל בפאסטל וקלארו.

ארוחת ה-EatWith של מיה ויונתן. צילום: פרדי מולי
ארוחת ה-EatWith של מיה ויונתן. צילום: פרדי מולי

סורבה קוקוס וג'ינג'ר קליל אך עוצמתי מוגש בקערית מצדפת אויסטר ומנקה את החך לקראת הקינוח: מונט בלאן באינטרפרטציה אישית. מיה מספרת שמדובר בקינוח צרפתי קלאסי שהיא פירקה אותו לגורמים, הרכיבה מחדש והוסיפה עוד כמה דברים לשדרוג – קציפת ערמונים, מוס שוקולד מריר, קרמבל קינמון, ג'לי ויסקי ודבש, פילטים של קלמנטינות ומרנג לימון תפוז. צלחות יפהפה מוסיף לעונג הרב חושי וחותם את הארוחה בטעם מתוק וסקרנות לעוד. האורחים משתרעים על הספות ומרגישים כמו בבית, ומיה ויונתן שולחים זה לזו חיוכים של סיפוק ושמחה. עוד אירוע מוצלח הסתיים, ועכשיו הם כבר עם הפנים לארוחה הבאה.