9.1 מיליארד השמעות: אתם לא מכירים את אמן השנה בספוטיפיי

ספוטיפיי חוגגת עם באד באני. סיכום 2021 (צילום: יחסי ציבור)
ספוטיפיי חוגגת עם באד באני. סיכום 2021 (צילום: יחסי ציבור)

ענקית הסטרימינג משחחרת את סיכום השנה שלה: בישראל זה שוב עומר אדם ושוב עדן בן זקן, אבל בגזרה העולמית סיכום 2021 של ספוטיפיי מספק כמה הפתעות גדולות שמסמלות את שינוי מרכז הכובד בפופ העולמי מארצות הברית אל העולם הלטיני

ספוטיפיי, ענקית הסטרימינג של עולם המוזיקה, מפרסמת היום את סיכום השנה המצופה שלה חושפת את השירים, האמנים והפודקאסטים המושמעים ביותר בישראל ובעולם. בגזרה הישראלית לא נרשמו הפתעות מרעישות: הזמר הכי מושמע בישראל ב-2021 הוא עומר אדם, שהחזיק בתואר גם בשנה שעברה. במקום השני עדן חסון, אחריו אייל גולן, רביד פלוטניק וג'סטין ביבר. הזמרת הכי מושמעת השנה היא עדן בן זקן, אחריה, נועה קירל במקום השני, בילי אייליש במקום השלישי, אריאנה גרנדה במקום הרביעי וטיילור סוויפט במקום החמישי.

השיר המושמע ביותר בישראל השנה הוא הלהיט "בית משוגעים" של רן דנקר. אחריו, במקום השני "שקיעות אדומות" של עדן חסון. למקום השלישי בישראל הגיע שיר נוסף של עדן חסון – "גדל לי קצת זקן", ובמקומות הרביעי והחמישי "רסיסים" ו-"רוצה שלום" (בהתאמה), שניהם של רביב כנר.

השיר המושמע ביותר השנה. רן דנקר (צילום: יחסי ציבור)
השיר המושמע ביותר השנה. רן דנקר (צילום: יחסי ציבור)

בגזרה הגלובלית המצב קצת יותר דינמי ומעניין: עם למעלה מ-9.1 מיליארד השמעות השנה, הראפר הפורטוריקני Bad Bunny הוא האמן המושמע ביותר של 2021. באני האקסצנטרי הוא להיט היסטרי בקרב מאזינים צעירים ובעיקר ברחבי העולם הלטיני כולו, ואל הפסגה המרשימה הזאת הוא מגיע כשהוא רחוק מלהיות שם מוכר בעולם כולו. כעת זה עשוי להשתנות את התגובה שלו לחדשות המשמחות ניתן למצוא כאן. למקום השני הגיעה טיילור סוויפט, להקת הבנים הקוריאנית BTS במקום השלישי, Drake במקום הרביעי וג׳סטין ביבר במקום החמישי.

השליטה הלטינית נמשכת גם בשיר המושמע ביותר לשנת 2021, הלוא הוא "Drivers License" של אוליביה רודריגו עם יותר מ-1.1 מיליארד השמעות. במקום השני MONTERO (Call Me By Your Name) של Lil Nas X, אחריו STAY (with Justin Bieber) של The Kid LAROI, ובמקום הרביעי והחמישי בהתאמה good 4 u״ של אוליביה רודריגו ו-"Levitating (feat. DaBaby)" של דואה ליפה.

רק במקום השני. טיילור סוויפט (צילום מתוך "מיס אמריקנה")
רק במקום השני. טיילור סוויפט (צילום מתוך "מיס אמריקנה")

במקביל משגרת ספוטיפיי אל משתמשיה באפליקציה את ספוטיפיי Wrapped, חוויית שימוש אישית שתכלול את כל מה שאהבנו בסיכום של השנה שעברה, לצד חוויות חדשות ומפתיעות שיחברו את המעריצים אחד עם השנייה, וגם עם היוצרים האהובים עליהם, כולל סטוריז עתירי נתונים, סרטונים אוטומטיים ותודה אישית מהכוכבים הגדולים ביותר בעולם – 170 אמנים ויוצרים מובילים שמודים אישית למאזינים על כך שהם חלק מסיכום השנה האישי שלהם. הסרטונים יופיעו אצל משתמשים שיש להם שיר של אחד האמנים בסיכום השנה האישי שלהם.