יאללה, דפדפו: ספרי הילדים הכי טובים שיצאו פה לאחרונה

אמהות שוקעות, אבות פגומים - נמאס לכם להקריא לילדים את אותו סיפור שבע פעמים ביום? הרשימה הזאת בשבילכם: 8 ספרי הילדים החדשים הכי טובים

עטיפת ספר "קטנות גדולות: רוזה פארקס"
עטיפת ספר "קטנות גדולות: רוזה פארקס"
11 בינואר 2018

לפני השינה, אחרי הארוחה, בצהריים, בלילה, מתחת לשמיכה, על הספה בסלון, באמצע השבוע, בסוף השבוע, כשמחשיך מוקדם ואפילו אם יעירו אותנו בשבת בשש בבוקר – כל זמן הוא זמן טוב לספר. מה יצא לאחרונה למדפי הספרים? אלו בחירות המערכת.

ממה מכינים שלולית?

אם ילדים הם התסריטאים הטובים ביותר בעולם, אנחנו מצפים מהילד של עידו רוזנבלום (בתוספת הגנטיקה המושלמת של יונית) שיהיה עם פוטנציאל על חלל בתחום. לרגע היה נדמה לנו שהאיורים הסוריאליסטיים מובנים לנו יותר מאשר לקטנים, ובתוספת השאלות הפסיכדליות בנושאים טריוויאליים לכאורה, הספר הזה הוא הטריפ הכי טוב שלקחנו עם הילדים השבוע.

← מאת: עידו רוזנבלום, איורים: יובל רוביצ'ק, הוצאת ידיעות ספרים, לגיל 7־3, 68 ש"ח

עטיפת הספר "ממה מכינים שלולית?"
עטיפת הספר "ממה מכינים שלולית?"

עוד

כמה פעמים הייתם צריכים להסביר לילדים שעכשיו לא קונים גלידה וגם לא משחק, שלא לדבר על טאבלט? "עוד" הוא ספר שמלמד את ההורים לסרב בגישה פשוטה ומחויכת, ואת הילדים – כמה עומס של מתנות הוא דבר מיותר.

← מאת: דודי גרין, איורים: איריס גת, הוצאת אביתר ספרים, לגיל 9־3, 68 ש"ח

עמוד מתוך הספר "עוד"
עמוד מתוך הספר "עוד"

קטנות גדולות

הביוגרפיות של הנשים הגדולות בהיסטוריה מוגשות בסיפורים מחורזים לצד איורים פשוט גאוניים. אמיליה ארהרט, הטייסת הטרנס אטלנטית הראשונה; רוזה פארקס ששינתה את העולם בלי לקום מהכיסא; ואמילין פנקהרסט שלחמה למען זכות הצבעה לנשים בארצות הברית. ממש לא רק לפמיניסטיות.

← תרגום: יהודה אטלס, עטרה אופק ואבירמה גולן, הוצאת צלטנר, לגיל 4־8 וגם לראשית קריאה, 68 ש"ח

עטיפת הספר "קטנות גדולות: אמיליה ארהרט"
עטיפת הספר "קטנות גדולות: אמיליה ארהרט"

פו, הדב הכי טוב בעולם

בן 90 ועדיין צעיר פוחז, מסתובב עם החברים, מחפש דבש ושעשועים. לא מדובר בביוגרפיה של יו הפנר, אלא בארבעה סיפורים חדשים וקסומים שנכתבו לכבוד 90 שנה לסיפורים האלמותיים מאת א"א מילן. ארבעה סופרי ילדים כתבו הרפתקאות חדשות לחבורה העליזה של כריסטופר רובין, חזרזיר, איה החמור וכמובן פו.

← תרגום: עטרה אופק, הוצאת דני ספרים, לגיל ראשית קריאה, 88 ש"ח

עטיפת הספר "פו, הדב הכי טוב בעולם"
עטיפת הספר "פו, הדב הכי טוב בעולם"

פגישה על ענן

עוד לפני הווטסאפ, כשאבא היה יוצא למילואים היינו מחבקות אותו ליד הדלת ומתחננות שיישאר. מהדורה חדשה לקובץ סיפורים שגדלנו עליהם מאת דבורה עומר, שמוכיחה שגם אחרי כל השנים (הספר המקורי יצא ב־ 1975) המילים נותרות רלוונטיות – ודייט עם אבא על ענן תמיד יהיה דייט קסום.

← מאת: דבורה עומר, איורים: בינה גבירץ, הוצאת שרברק ודני ספרים, לגיל ראשית קריאה, 78 ש"ח

עטיפת הספר "פגישה על ענן"
עטיפת הספר "פגישה על ענן"

סיפור קצר על מותר ואסור

הספר הזה יותר חינוכי ממה שפאנקיסטים כמונו היינו רוצים, אבל אפילו אנחנו השתכנעו להיות יותר צייתנים למערכת. מפגש מקרי עם קיפודה חייכנית מלמד את נטע שהחיים מלאים שאלות ועניין, ושלעתים יש מקום לסרב בנימוס.

← מאת: בלינדה בן עטר קוטלר, איורים: איגור קוביאר, הוצאת אוריון, לגיל 12־9, 45 ש"ח

רחוב בלי שם

אם אין לרחוב שם, איך אפשר לחפש אותו במפה ולאן שולחים דואר? ספר חדש מאת סופרת הילדים האהובה שלומית כהן־אסיף מעלה סוגיות חברתיות וערכיות של הצבעה חשאית או גלויה, דמוקרטיה והחלטות הרוב, והכל בחרוזים. עשה לנו חשק לכתוב כבר עכשיו מכתב לחולדאי על רחוב 3460 ביפו.

← מאת: שלומית כהן־אסיף, איורים: ענת פרי טל, הוצאת הקיבוץ המאוחד – ספריית פועלים, לגיל ראשית קריאה, 69 ש"ח

השאלות של מדעני העתיד

למה לדגים יש קשקשים? למה האקלים העולמי מתחמם ומתקרר? למה אנחנו נופלים לחור שחור במרכז הגלקסיה? השאלות החשובות ביותר ביקום מקבלות מענה מטובי המוחות של מכון ויצמן, ומה שהכי אהבנו זאת הפסקה בתחתית כל סיפור שכותרתה "מה המדענים עדיין אינם יודעים".

← הוצאת ידיעות ספרים ומכון ויצמן למדע, 128 ש"ח, לגיל 5 ומעלה