הספר המושלם לסטלן הגרגרן: פסטו קנאביס כבר ניסיתם?

מאנצ'יז של גלעד מאירי נותן פלומבה לשידוך השמימי בין וויד לאוכל ומציע מתכונים ונשנושים אוונגרדיים (שניצל מלפפונים, סחוג תותים) לסטלנים. פלורנטין האם שומעת?

פירות מאושרים ומועשרים בשוקולד קנאביס (צילום: אסף רונן)
פירות מאושרים ומועשרים בשוקולד קנאביס (צילום: אסף רונן)
17 במרץ 2021

זה היה רק עניין של זמן עד שיגיע ספר שיעשה חיבור רשמי בין קנאביס לאוכל. "מאנצ'יז" אורז את כל מה שמתחשק לאכול תחת השפעה אבל לא בזרם תודעה מסטולי אלא באופן דידקטי ומסודר. אם עד כה דחפתם גראס לשוקולד וקיבלתם עוגיות שרופות וסאחיות, הספר החדש עושה סדר בתהליך כדי שהבישולים הבאים יפיקו את האפקט המקווה.

את המבוא ל"מאנצ'יז" כדאי לקרוא לפני שמתחילים לעשן. היסטוריה של הקשר בין מריחואנה ומזון, עובדות ומיתוסים (הידעתם שמאנצ'יז הוא תופעה פיזית ולא רק בראש?), צריכה נכונה של מאכלים עם קנאביס ואפילו אחסון מאכלי קנאביס בסביבת ילדים מצריכים ריכוז ומובאים בצורה מעניינת. וכאילו כדי להפוך את הנושא למאתגר יותר, הפרק הבא עוסק בדה קרבוקסילציה – תהליך ייבוש וחימום שגראס חייב לעבור כדי להפעיל את אלמנט ה־THC. על אף הכותרת המלחיצה, הוראות הכנה פשוטות מסבירות איך לעבוד כדי לייצר את חומר הגלם שאיתו מתחילים לבשל ולאפות.

בראוניז גראס מושחתים (צילום: אסף רונן)
בראוניז גראס מושחתים (צילום: אסף רונן)

מכאן מתחיל התכלס. החלק הראשון עוסק בבישול עם קנאביס: רכיבי בסיס למאכלי קנאביס כגון חמאת קנאביס ושמן קנאביס; מתוק ומשמח – חטיפי אנרגיה שמחים, גלידת סאנדיי עם רוטב שוקולד שמח ועוד; מלוח ומעיף, למשל שבלולי מוצרלה עם פסטו קנאביס, רוטב צ'ימיצ'ורי עם קנאביס ופרעצלים מעיפים עם מטבל חזרת.

החלק השני מוקדש כולו למאנצ'יז – שילובים מוזרים וטעימים (שניצלי מלפפונים חמוצים ומטבל חזרת חרפרפה, קסדיה עם עוף צלוי ואננס מקורמל לצד סחוג תותים), מטבלים ומוטבלים (ירקות בטמפורה ומטבל ווסאבי, שוקי עוף חריפים עם מטבל חריף עוד יותר) ומתכונים לבישול תחת השפעה כולל כללים שכדאי לזכור (לא לעשות כמה דברים במקביל, להשתמש בטיימר). כל מתכון מלווה בהקדמה קצרה ובאינפוגרפיקה שקל להבין גם מתוך סוטול – צמחוני/בשרי, משך זמן ודרגת קושי.

קייקפופס גראס (צילום: אסף רונן)
קייקפופס גראס (צילום: אסף רונן)

על הספר הלא שגרתי חתום גלעד מאירי, שפרסם בעבר את "בישולי הדרך" ו"פויקה" – ספרי בישול לא שגרתיים עם מתכונים מוזרים כמו בישול דג במכסה מנוע. לאוכל הוא מתייחס לא רק כאמצעי להרגעת המאנצ'יז אלא כחלק מההרפתקה כולה.

"כשאנחנו תחת השפעה, החושים שלנו פועלים בצורה שונה. אנחנו מעריכים דברים בקלות רבה יותר, אנחנו יצירתיים יותר ונותנים דרור לדמיון. לא הייתי רוצה שנגביל את עצמנו למאכלים מעובדים, מתועשים וארוזים מראש. אם יש דבר שדאי להימנע ממנו, הרי הוא אותם רכיבים שלא ניתנים לביטוי ונמצאים בג'אנק פוד".

אז גוד ביי במבה והלו טוסט אגס מקורמל וגבינת מנצ'גו. הדליקו ג'וינט וכיריים ויאללה למטבח.
מאנצ'יז, גלעד מאירי, הוצאה עצמית, 135 ש"ח, להשיג באתר