סצנת הסקס הגרועה בהיסטוריה: "איידול" נשחטת בביקורות בארה"ב

כמו שני ילדים במעיל גשם. "איידול" (צילום: יחסי ציבור/HBO)
כמו שני ילדים במעיל גשם. "איידול" (צילום: יחסי ציבור/HBO)

הפרק השני של "איידול", הסדרה שכל העולם חיכה לה לפני רגע, כלל סצנת סקס בין דה וויקנד ולילי-רוז דפ שגרמה לצופים בארצות הברית להריץ את הפרק קדימה, לכבות את הטלוויזיה ולהקיא יותר מקצת בפה. התגובות קשות, אבל לנו היא הוציאה את החשק לסקס לנצח וסופסוף נוכל להתרכז בדברים אחרים

13 ביוני 2023

עד השבוע שעבר זו עדיין הייתה "אחת הסדרות שהכי מצפים להן השנה", אבל הציפייה הסתיימה בשבוע שעבר כשעלה הפרק הראשון והתברר שהשמועות מפסטיבל קאן על כך שבארי לוינסון ודה וויקנד יצרו יחדיו את אחת הסדרות המיזוגניות והמבחילות בתולדות הטלוויזיה התגלו כמדויקות למדי. אחרי הפרק השני ששודר אתמול בארה"ב, ספק אם נותרו מי שיטענו אחרת, בעקבות סצנת סקס ארוכה ומרכזית שכבר הוכתרה בתואר "סצינת הסקס הגרועה בהיסטוריה".

הסדרה עוסקת, כזכור, בכוכבנית פופ צעירה ולוהטת (לילי רוז-דפ, בתם של ונסה פאראדי וג'וני דפ) שמסתבכת עם מפיק מוזיקלי שהופך אותה לשפחת המין שלו ומתנהל כמנהיג כת. עשר הדקות האחרונות של הפרק הוקדשו למפגש המיני הראשון בינה ובינו (בגילומו של דה וויקנד עצמו), ובמגזין GQ קבעו כי "הסצנה היא הוכחה לכך שלוינסון וטספאיי הם שני ילדים בתוך מעיל גשם" וכי היא מכילה "דיבור מלוכלך שיישמע מוכר לכל מי שנכנס לצ'אט אנונימי בגיל 14". נשמע נורא? זה עוד כלום לעומת מה שהולך שם בפועל.

בתקשורת האמריקאית דווח כי צופי HBO הריצו את הסצנה קדימה בהמוניהם כי הייתה קשה מדי לצפייה, והתגובות הקשות התחרו בביקורות הקטלניות. "אנחנו אמורים להאמין שג'וסלין, מישהי שבפרק הקודם נקראה 'גרב זרע אנושית', עומדת לקבל את הסקס הכי מעיף מוח של החיים שלה – מסוג הסקס שיגרום לה לזרוק את כל הקריירה שלה לפח. דמותו של טדרוס היא מפלצת מיניות כה חד פעמית שהיא מסנוורת מתשוקה את ג'וסלין עם משפטים מבריקים כמו 'תתקעי את האצבע שלך בגרון ותיחנקי עליה, תרטיבי את הגרון שלך בשבילי'". מרגישים את הגאג-ריפלקס? כי זה לא נגמר.

ב"רולינג סטון" כבר העניקו לסדרה את התואר "פורנו עינויים", והבק-לאש נגדה בעיצומו. בסצינת הסקס עצמה לא רואים יותר מדי, וטוב שכך, כי הקולות והצלילים גרועים מספיק. כך או כך, יתכן שלוינסון וטספיי בכל זאת הצליחו לעשות כאן משהו – להוציא את החשק מסקס לכולנו. סופסוף אפשר להתרכז בדברים אחרים.