בואו נעוף על זה: נחנך הסקייט פארק הגדול ביותר בתל אביב

הסקייט פארק החדש בגני יהושע (צילום: רפי דלויה)
הסקייט פארק החדש בגני יהושע (צילום: רפי דלויה)

תרבות הסקייטרים בתל אביב מקבלת דחיפה משמעותית: הסקייט-פארק הכי מקצועי בארץ נחנך ברמת החי"ל, ועכשיו תוכלו להתעופף שם על פני תשעה דונמים, כולל שלושה מתחמי גלישה שונים, הצללה ותאורת לילה. רק אל תשכחו קסדה ומגני ברכיים

11 בפברואר 2024

תרבות הסקייטינג בעיר – בין אם אתם אנשים של סקייטבורד ובין אם אתם יותר בקטע של בליידס – מקבלת השבוע פוש משמעותי ביותר: אחרי שנים ארוכות שבהן נאלצו חובבי הגלישה האורבנית בעיר להסתפק בפארק שליד אצטדיון יד אליהו, נפתח השבוע בגני יהושע הסקייט-פארק הגדול בעיר שהוא גם אחד משלושת מתחמי הסקייט-פארק הגדולים בארץ וטוען להיות המקצועי שבהם.

>> חובה בתל אביב מאוגוסט: הכירו את לוחית הרישוי החדשה שלכם

חובבי ההתעופפות באוויר מעל שלל רמפות ומשטחים משופעים ישמחו לדעת שהפארק החדש, שממוקם ברמת החי"ל כחלק מפארק גני יהושע העצום, משתרע על שטח של תשעה דונם (!) ומקושר לשבילי אופניים, הולכי רגל וצירי תנועה מרכזיים. הסקייט-פארק מכיל שלושה מתחמים מקצועיים:

גבירותי ורבותיי, הצל. הסקייט פארק החדש בגני יהושע (צילום: אילן ספירא)
גבירותי ורבותיי, הצל. הסקייט פארק החדש בגני יהושע (צילום: אילן ספירא)

מתקן החלקה המורכב משתי ברכות, קטנה וגדולה, על פני שטח של 750 מ"ר
מתחם "Street" המדמה את חווית ההחלקה בשטח העירוני
מתחם הפלאזה הייחודי, הראשון מסוגו בארץ, שאינו קיים בגודלו ובמורכבותו באף סקייט-פארק אחר בארץ, המשתרע על פני 700 מ"ר של משטח החלקה המחופה כולו אבן גרניט ועשיר באלמנטים מאתגרים להחלקה כגון: קירות, מדרגות, שטחים משופעים, ערוגות, אבני שפה ועוד.

במתחם הסקייטפארק תוכננה הצללה על משטח ה-"Street" והבריכה הגדולה. תכנון ההצללה היה מורכב: בניית הצללה מעל משטח החלקה ענק, ללא הצבת עמודים בתחום משטח ההחלקה, תוך חשיבה על הצללה אחידה בכל משטח הבטון למניעת סנוור המחליקים ותאורה אחידה בשעות החושך. כן כן, הבנתם נכון, אפשר לבוא ולגלוש גם בלילה.

מותאם לתחרויות מקצועיות. הסקייט פארק החדש בגני יהושע (צילום: אילן ספירא)
מותאם לתחרויות מקצועיות. הסקייט פארק החדש בגני יהושע (צילום: אילן ספירא)

הסקייטפארק הוקם על ידי עיריית תל אביב- יפו באמצעות החברה העירונית גני יהושע בהשקעה של 16 מיליון שקלים. הפארק משלב סגנונות שונים של ריצוף ומעקות, חומרים ואלמנטים מיוחדים, והוא מותאם לתחרויות בין-לאומיות. הפארק הוקם בעקבות תהליך שיתוף ציבור שהעירייה קיימה, בין היתר עם קהילת הסקייטרים בעיר. הפרויקט תוכנן על ידי צוות ההנדסה ע. יפה ניהול פרוייקטים, צור וולף אדריכלי נוף ובליווי הסקייטר אבי לוזיה.

"חנכנו בימים האחרונים יחד עם גני יהושע, סקייט-פארק חדש, שיהיה הגדול ביותר בעיר", התלהב ראש העיר רון חולדאי, "הסקייט-פארק החדש תוכנן בשיתוף פעולה עם הסקייטרים בעיר, והתבסס על המלצות ובקשות של המשתתפים. נמשיך לקדם את מרחבי הספורט הציבוריים, המאפשרים לתושבינו ליהנות מפעילויות ספורט במגוון תחומים בכל רחבי העיר. בעשור האחרון הושקעו מעל מיליארד שקלים בשיפוץ ובניית מתקני ספורט בעיר, זאת כחלק מהמדיניות העירונית לקידום אורח חיים בריא. אני מזמין את כולם, מחובבנים ועד מקצועיים, לבוא וליהנות מהסקייטפארק החדש. רק לא לשכוח קסדה".