"האח הגדול" שחררה סרטון שמלמד אתכם להפוך לסלבס – וזה מביך כמו שזה נשמע

לרגל עונת ה-VIP של "האח הגדול" שחררה רשת סרטון קידום שנועד למשוך את הקהל הצעיר עם עצות שלא היו מביישות את לירן חולצה אפורה

מתוך סרטון הקידום של האח הגדול VIP
מתוך סרטון הקידום של האח הגדול VIP
3 בינואר 2019

בימיה הראשונים, "האח הגדול" נחשבה אמנם שערורייתית ברמת המציצנות שלה, אך הצליחה להתגבר על רתיעת הקהל הראשונית על ידי מיתוג מוצלח כ"ניסוי חברתי". המיסגור המעודן עזר לצופים לשכך את מבוכתם במהלך הצפייה בתכנית ואף התברר, לרגעים, כבעל אחיזה במציאות. קיבלנו בובלילים, פרידמנים, דתיים, חילוניים – שתקשרו פערים קיימים והדהדו בעיות בחברה הישראלית. גם ברגעים בהם הידלדל השיח לכדי לערימת נהמות חסרת פשר, "האח הגדול" תפקדה למשך מספר שנים כסליז מתוק ולא לגמרי נטול אמת אנושית מעניינת.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
לא יאמן: נמצא מבחן האישיות שעובד ב-100%
גלו: מי מהפוליטיקאים הוא הטייפ שלכם?
"Derry Girls" היא הסדרה הכי מצחיקה בנטפליקס כרגע

כניסתה של רשת למשחק גילתה לנו, למרבה ההפתעה, כי אפילו לתענוג הסליזי יש גבול. לאחר שדחפה לנו הזכיינית הנחייה מתאמצת, התערבות שקופה מדי של ההפקה ובקיצור, שמן בלי אוכל – הרייטינג החל לצנוח.


לקראת עונת הVIP המתקרבת, ניסו ברשת להפיק לקחים ואכן לפי סרטון שהתפרסם בעמוד הפייסבוק של האח הגדול, הם לא למדו כלום. זה אמנם לא פרומו רשמי, אבל אם הוא מרמז במשהו על מה שצפוי לנו בעונה המתקרבת, זה נראה מאוד מאוד לא טוב.

בסרטון, שפונה ככל הנראה למילניאלז אבל נראה כאילו נעשה בפאוור פוינט, מוצג מדריך קצרצר שמלמד אתכם איך להתפרסם. מהי הדרך? קודם כל, אתם צריכים לנצל כל רגע של תהילה. "הייתם מלצרים בחתונה של בר רפאלי? תעלו לראיון בתכנית אקטואליה כדי לספר מה קרה". כן, ממש כמו לירן חולצה אפורה. לאחר מכן, מומלץ גם לצאת עם בן זוג מפורסם ולבסוף לשנן קצת עובדות בנושאים אקטואלים כדי לא להיראות טיפשים.

מצאו, ילדים: מה בסדר בפריים הזה?
מצאו, ילדים: מה בסדר בפריים הזה?

הניסיון של רשת לעטות על עצמה עדכניות נוצצת ולמשוך אליה את הקהל הצעיר נדון לכישלון, ולא רק מפני שהיא לא מדברת את השפה שלו. למעשה, בסרטון הזה רשת משחזרת בדיוק את נקודת התורפה העיקרית של העונה הקודמת: היא חושפת את המנגנונים הקרים שמאחורי הפורמט ובכך מוציאה ממנו את העוקץ. אם במהלך העונה האחרונה היו אלה המינפולציות הבולטות לעין שהרסו את היכולת להשאב פנימה, כאן מודה ההפקה מראש: בחרנו לכם אנשים מפורסמים ואנחנו מצפים שתתעניינו בהם רק מפני שהם מפורסמים. אין בהם שום דבר מורכב, מעניין או אנושי – הם פשוט יצאו עם האנשים הנכונים, הסתובבו איפה שצריך ולכן שווה לעקוב אחריהם.

הדור הצעיר אמנם תאב פרסום, אבל לא טיפש. יותר מזה, דווקא מפני שהוא מתמחה בפרסום, הוא יודע טוב מאוד מה צריך לעשות כדי לקבל עוקבים באינסטגרם ומכיר את כל המניפולציות. הוא לא צריך את הסרטון המתנשא הזה כדי שיסביר לו קלישאות בנאליות על עולם הזוהר. פרסום שהוא כשלעצמו לא מעניין עד כדי כך. מה שאנחנו מחפשים, בסופו של יום, זו אמת -קלושה ככל שתהיה. נראה שבעונה הקרובה לא נזכה לקבל אפילו את האשליה המתוקה שהיא קיימת.