נסיכות, עיבודים וגיבורים חדשים: הסרטים הכי מסקרנים של 2019

סרטי אוסקר באיחור, קוונטין טרנטינו עם ליהוקים משוגעים והרבה עיבודים לספרים: אלה הסרטים שיגרמו לנו לצאת לקולנוע ב-2019 (או לפחות להיכנס לנטפליקס)

ליאונרדו דיקפריו בסרט "היו זמנים בהוליווד"
ליאונרדו דיקפריו בסרט "היו זמנים בהוליווד"
14 בינואר 2019

הנוקמים: סוף המשחק (אפריל)

שנה אחרי שחירפנו את העולם עם הקליף-האנגר הכי מדובר מאז "מלחמת הכוכבים: האימפריה מכה שנית", מארוול חוזרים לזירת הפשע עם גיבורים שבורים מתמיד. יש לכם ארבעה חודשים להמציא תאוריה מטורפת על איך יצילו שם את המצב ואילו מקורבנות הסרט הקודם ישובו לחיים.

עוד סרטי מארוול חדשים:
"קפטן מארוול" – הסרט הראשון של הפרנצ'ייז בכיכובה של גיבורה (ברי לרסון), המתרחש בשנות התשעים. (מרץ)
"ספיידרמן: הרחק מהבית" – המשך עלילותיו של נער העכביש, שיילחם הפעם נגד נבל חדש בגילומו של ג'ייק ג'ילנהול. (יולי)

המועדפת (ינואר)

הבמאי יורגוס לנטימוס צבר לעצמו עדת מעריצים (וגם קהל שונאים לא קטן) עם סרטים מורכבים, מתחכמים ואכזריים כמו "שיני כלב", "הלובסטר" ו"להרוג אייל קדוש". גם החדש שלו הוא כל הדברים האלה, רק עם תלבושות מרהיבות ויותר קומדיה מהרגיל. העלילה מתרחשת במאה ה-18, אז מתחרות על תשומת הלב של המלכה אן חברתה הטובה ליידי שרה צ'רצ'יל והמשרתת החדשה בארמון, אביגיל. מככבות אוליביה קולמן, רייצ'ל ווייז ואמה סטון. קנינו.

עוד סרטי תלבושות היסטוריים:
"מרי מלכת הסקוטים" – סירשה רונאן היא המרי מהכותרת, מלכה שגדלה בצרפת ושבה למולדתה סקוטלנד עם רעיונות חדשים. מולה ניצבת מלכת אנגליה אליזבת הראשונה (מרגו רובי) ומלא גברים כועסים. (ינואר)
"אחוזת דאונטון" – 4 שנים אחרי סיומה של סדרת הדרמה הבריטית מגיע סרט המשך, בהשתתפות הקאסט המקורי. (ספטמבר)

היו זמנים בהוליווד (יולי)

קוונטין טרנטינו טוען שזה יהיה סרטו האחרון, אבל אנחנו לא לגמרי קונים את זה. כך או כך, הסרט יתרחש בלוס אנג'לס של קיץ 1969, שם מבקשים כוכב עבר של מערבונים בטלוויזיה (לאונרדו דיקפריו) והכפיל שלו (בראד פיט) לבנות לעצמם שם בעולם הקולנוע. הסרט נוגע ברצח האכזרי שביצעו אנשי הכת של צ'ארלס מנסון באותה התקופה, כשמרגו רובי תגלם את אחת הנרצחות, שרון טייט, שהיא גם שכנתו של הגיבור. עוד בקאסט: לוק פרי, אמיל הירש, דקוטה פנינג, אל פצ'ינו, לינה דנהאם וברוס דרן.

עוד סרטים מצופים של במאים גדולים:
"האירי" – סרט פשע של מרטין סקורסזה לנטפליקס, על פי פרשת העלמות מסתורית שמעולם לא נפתרה. משתתפים רוברט דה נירו, אל פצ'ינו, ג'ו פשי והארווי קייטל. (סוף 2019)
"ברוכים הבאים לעולם שלי" – הסרט החדש של רוברט זמקיס נקטל קשות בחו"ל, אבל אולי אתם רוצים לקחת את הסיכון. דמותו של סטיב קארל מתאוששת מתקיפה אלימה בדרך מיוחדת – בניית עיר של בובות. (פברואר)

לשבור את הקרח 2 (נובמבר)

מעריצי דיסני וילדים בגיל יסודי, להתפקד! אנה ואלזה חוזרות לחיינו בסרט שעלילתו עודנה סודית ביותר. אוון רייצ'ל ווד וסטרלינג קיי בראון יצטרפו לשחקנים שחזרו מהסרט הקודם, בהם קירסטן בל, אדינה מייזל וג'וש גאד, וגם הבמאים וכותבי השירים עדיין בשטח.

עוד המשכים מצוירים:
"צעצוע של סיפור 4" – האם באמת היינו צריכים עוד סרט אחרי שהטרילוגיה נסגרה בצורה כל כך מושלמת? לא. האם נרוץ לצפות בו ברגע שייצא? ברור. (יוני)
"הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר" – פרק שלישי בסדרה של דרימוורקס. איום חדש שולח את היקאפ וחבריו למסע חיפוש אחר מקלט סודי לדרקונים. (מרץ)

הספר הירוק (ינואר)

טוני ליפ (ויגו מורטנסן), גבר חם מזג ורחב לב מניו יורק, מוצא עבודה כנהג של נגן ג'אז שחור וסנוב (מהרשלה עלי). התקופה היא שנות השישים והמטרה היא סיבוב הופעות בדרום הגזעני, שם מתברר לטוני שהעבודה שלו כוללת הרבה יותר מנהיגה. סיפור חברות מרגש על סף הקיטשי מהסוג שאוהבים באוסקר + עיצוב תקופתי + הומור = סרט שיקרוץ לצופי חובבי איכות וגם להמון. הבמאי הוא פיטר פארלי, שמתרחק שנות אור מהוולגריות של הסרטים הקודמים שלו ("טיפשים בלי הפסקה", "פנטזיה של הל" ו"משתגעים על מרי", נגיד).

עוד סרטים לפי סיפור אמיתי:
"קולט" – קירה נייטלי נכנסת לנעליה של סידוני-גבריאל קולט, שנישואיה לסופר איפשר לה להיכנס לחוג הספרות הפריזאי ולפרסם את כתביה שלה – שפורסמו בתחילה תחת שמו של בעלה. (פברואר)
"המין החזק" – סיפור הפיכתה של רות ביידר גינסבורג ממשפטנית צעירה לאחד הקולות הפמיניסטיים החשובים והמשפיעים באמריקה. פליסיטי ג'ונס וארמי האמר מככבים. (מרץ)

אליטה – מלאך קרב (פברואר)

סרט אקשן על פי מנגה, וכתוצאה מכך כולל את האפקט הקריפי של השנה – עיניה של השחקנית הראשית (רוזה סלזאר) הוגדלו משמעותית כדי שתדמה יותר לרובוט או דמות מצוירת מאשר לאדם. הסייבורגית אליטה מתעוררת ללא כל זיכרון בעולם פוסט אפוקליפטי. מדען שמאמץ אותה (כריסטוף וולץ) בונה לה גוף חדש ומסייע לה לחקור את עברה. צפויות הרבה מכות.

עוד סרטים על פי קומיקס:
"שאזאם!" – ילד מקבל כוחות מיוחדים ממכשף עתיק – כאשר הוא אומר את שם הסרט הוא הופך למבוגר עם כוחות על. מככבים זאקרי לוי ומארק סטרונג. (אפריל)
"הפניקס האפלה" – הפרק החדש בסדרת אקס מן, על פי אחד הסיפורים המוכרים בתולדות הקומיקס. ג'ין גריי (סופי טרנר) מאבדת שליטה על כוחותיה והופכת לאיום על חבריה לקבוצה ועל העולם כולו. (יוני)

מלחמת הכוכבים 9 (דצמבר)

אחרי ש"אחרוני הג'דיי" פיצל את הקהל ו"סולו" סתם ביאס לו את התחת, הפרק השלישי בסדרה המחודשת ינסה להרגיע את הרוחות. עוד אין לו שם, עוד אין לו עלילה ובעצם חוץ מקאסט ותאריך הפצה אנחנו לא יודעים כלום. אז בקאסט תמצאו את כל הכוכבים של הפרק הקודם – דייזי רידלי, ג'ון בויגה, אדם דרייבר, אוסקר אייזק וגם מארק המיל וקארי פישר זצ"ל. מצטרפים חדשים – בילי די. ויליאמס שיחזור לתפקיד לאנדו מהטרילוגיה המקורית וקארי ראסל בתפקיד שעוד לא נחשף.

"מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" (צילום: דיסני)
"מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" (צילום: דיסני)

עוד סרטי הרפתקאות עם טאץ' מד"בי או פנטסטי:
"כאוס מהלך" – עוד פעם דייזי רידלי, הפעם בעיבוד לסדרת ספרי נוער שבה כל הגברים קוראים מחשבות ואין נשים. כפי שהליהוק מסגיר, הגיבור יגלה במהרה שזה לא לגמרי נכון. (מרץ)
"הילד שיהיה מלך" – חייו של הילד הלא-מקובל אלכס משתנים כשהוא מוצא את החרב הקסומה של המלך ארתור. עכשיו הוא צריך לגייס אבירים ולצאת להילחם במכשפה. איזה תיק. (מרץ)

שלושה זרים זהים (ינואר)

אחד הסרטים הדוקומנטריים המצליחים והמדוברים של השנה האחרון משחזר סיפור בלתי ייאמן שקרה בניו יורק של שנות השמונים. במרכז הסיפור שלושה צעירים בני 19 שמגלים כי הופרדו בלידתם והם למעשה שלישייה זהה. השלושה מגלים כי מלבד המראה החיצוני הם חולקים תכונות נוספות, חלקן הן צירוף מקרים קרוב למופרך – מסוג הסיגריות שהם מעשנים ועד הטעם בנשים. אך האיחוד הוא לא כל הסיפור, שהולך אחורה עד ללידתם והופך במהרה מאגדה מרגשת למשהו מטריד ואפל יותר.

עוד סיפורים משפחתיים:
"בן חזר הביתה" – בנה הבכור של הולי (ג'וליה רוברטס) חוזר הביתה לביקור מפתיע בערב חג המולד. המפגש המשמח גורר גם חשש שמא הילד ישוב להרגליו הישנים והבעייתיים. (פברואר)
"Fighting with My Family" – משפחת בוויס היא משפחה של מתאבקים מקצועיים. כשפייג' מתקבלת לתוכנית האימונים של ה-WWE אבל אחיה זאק לא מתקבל מתחילות הבעיות. (פברואר בארה"ב)

מלך האריות (יולי)

הרימייק לסרט האהוב מגיע לאקרנים 25 שנה אחרי המקור. הסרט העאלק-מצולם יתבסס על האנימציה הריאליסטית שכבר ראינו ב"ספר הג'ונגל" המחודש, אבל יותר מושכללת ובלי אף דמות אנושית. הסיפור אותו סיפור, המוזיקה כנראה אותה מוזיקה, כך שהביג דיל האמיתי כאן הוא השחקנים: דונלד גלובר כסימבה, ביונסה היא נלה, ג'יימס ארל ג'ונס חוזר לגלם את מופסה, צ'יווטל אג'יופור הוא סקאר, בילי אייכנר וסת' רוגן יהיו טימון ופומבה וג'ון אוליבר הוא זאזו. חיינו לא יהיו שלמים עד שלא יאשרו לנו רשמית שביונסה הולכת לשיר את "גלגל החיים".

עוד רימייקים מצולמים לקלאסיקות דיסני:
"דמבו" – גרסה חדשה של טים ברטון לסיפור על הפילון המעופף וההרפתקאות המחרידות שלו בקרקס. לסיפור הצטרפו דמויות אנושיות חדשות כי וואלה אנימציה ממוחשבת זה יקר רצח. (מרץ)
"אלאדין" – גאי ריצ'י סבבה והכל, אבל התמונות המקדימות של הרימייק הזה נראות כמו הפקה של מתנ"ס. מצד שני, איזה מתנ"ס יכול לגייס את וויל סמית' לתפקיד הג'יני? (מאי)

זה: חלק 2 (ספטמבר)

ההמשך המצופה לסרט האימה על פי סטיבן קינג. הסרט מתרחש 27 שנים אחרי הקודם. הגיבורים המבוגרים נאלצים לחזור לעיר הולדתם במדינת מיין כדי לקיים את הבטחתם מילדות ולהילחם שוב ב"זה", שחזר לפעול כשהוא עוצמתי ומסוכן מתמיד. החבורה הבוגרת כוללת את ג'יימס מקאבוי, ג'יי ריאן הוא בן, ג'סיקה צ'סטיין, ביל היידר ואחרים, ביל סקארסגארד הוא עדיין פניוויז הליצן. הופעת אורח מפתיעה: הבמאי קסבייה דולן ("מאמי", "זה רק סוף העולם") כקורבן החדש של הליצן המפלצתי.

זה
זה

עוד סרטי אימה:
"מז"ל טוב 2" – הסטודנטית טרי (גסיקה רות') שוב מוצאת את עצמה בלולאת זמן שגורמת לימים לחזור על עצמם, וזה כבר לא קורה רק לה. בתמונה יש גם רוצח/ת חדש/ה. (פברואר)
"ברייטברן" – אליזבת בנקס מאמצת תינוק חייזרי שנחת בכדור הארץ. אך במקום שהילד יגדל להיות סופרמן – מסתבר שהוא מסתיר כוחות אפלים המסכנים את העולם כולו. (מאי)

אנחנו (מרץ)

אחרי ההצלחה של "תברח", ג'ורדן פיל מציג סרט אימה עם שחקנים כמו לופיטה ניונגו, וינסטון דיוק ואליזבת מוס. הפעם הסיפור הוא על משפחה בורגנית המבלה חופשה בבית החוף שלה, אך מותקפת ע"י כפילים מרושעים שלהם עצמם. פיל הכריז כי הסגנון של הסרט החדש שונה משל קודמו – במקום מותחן שנוגע בנושאים חברתיים זה יהיה סרט אימה פר אקסלנס, "עם מסכות, מפלצות ואלמנטים על טבעיים", בהשפעת קלאסיקות אימה מ"הציפורים" דרך "הניצוץ" ועד "משחקי שעשוע".

עוד סרטים מסקרנים של במאים מבטיחים:
"נשים קטנות" – גרטה גרוויט מדמיינת את המשך חייהן של שלוש מהאחיות מארץ', אחרי שעזבו את בית ילדותן. (דצמבר)
The Nightingale"" – סרטה השני של ג'ניפר קאנט ("באבאדוק") יהיה מותחן תקופתי המתרחש בטזמניה של המאה ה-19. אירית צעירה יוצאת לנקום בחייל בריטי שפגע במשפחתה. (תאריך הפצה עוד לא ידוע)

עץ תאנה (מרץ)

בשנים האחרונות עוד ועוד יוצרים אתיופים מביאים את הסיפור העדה והקהילה בסדרות, בסרטים ובמדיות נוספות. "עץ תאנה" של הבמאית עלם-וורק דוידיאן מסמן שיא חדש בעיסוק בנושא – זהו הסרט הישראלי הראשון שצולם באיופיה, והוא חוזר אל תקופת העלייה האתיופית לישראל של סוף שנות השמונים. זהו סיפורה של מינה (בית לחם אסמאמאווה), נערה המתגוררת בכפר קטן באזור אדיס אבבה. כשמשפחתה מחליטה להימלט לישראל היא מתעקשת שלא לעזוב בלי חבר הילדות שלה אלי, הנמלט מהשלטונות שרוצים לגייסו בכפייה למלחמת האזרחים.

עוד סרטים ישראליים חדשים:
"פרא אציל" – עיבוד קולנוע לספר של דודו בוסי, שביים מרקו כרמל. הכוכבים נוה צור ושירה האס זכו בפרס אופיר על תפקידהם בסרט. (פברואר)
"הגולם" – עיבוד חדש, ישראלי-אמריקאי דובר אנגלית, לאגדה היהודית. חני פירסטנברג מככבת כצעירה שפונה אל המיסטיקה כדי ליצור שומר לקהילה שלה, בלי לדעת כמה מסוכן יהיה היצור שיגיע. (ינואר)

"כולם יודעים" (מרץ)

הבמאי והתסריטאי האיראני אסגאר פרהאדי הוא אשף של דרמות משפחתיות טעונות שהופכות למעין סרט מתח – כך היה ב"פרידה" ו"הסוכן" שזיכו אותו בפרסי אוסקר ובסרטים נוספים כמו "העבר" ו"בנוגע לאלי". הפעם הדמויות שלו דוברות ספרדית ומגולמות ע"י פנלופה קרוז וחוויאר בארדם. במהלך חתונה ספרדית טיפוסית ורוויה באלכוהול המתרחשת באזור כפרי ציורי, הסודות הגלויים והשקרים של לאורה ומשפחתה מתחילים לעלות על פני השטח. עדיין לא החתונה הכי מביכה שהיינו בה.

עוד סרטים למי שנמאס לו כבר לשמוע אנגלית:
"יצירה ללא מחבר" – סרט חדש של במאי "חיים של אחרים", פלוריאן הנקל פון דונרסמארק. אמן וסטודנטית לעיצוב מתאהבים ומנסים להימלט יחד לצד המערבי של גרמניה, זמן קצר לפני הקמת חומת ברלין. (פברואר)
"אדוני" – דרמה רומנטית תוצרת הודו. רטנה היא מנהלת משחק הבית של אשווין, צעיר בן גילה ממשפחה עשירה. האם להתקרבות המתבקשת בין שניהם יש עתיד של ממש? (אפריל)

"איפה את, ברנדט?" (מרץ)

האם ישנו ליהוק מתבקש יותר לעקרת בית מהפרברים שנעלמת במסתורית מקייט בלאנשט? התשובה היא לא. גם הבמאי ריצ'רד לינקלייטר יודע. מסביבה הוא ליהק גם את ג'ודי גריר, קריסטן וויג ולורנס פישבורן. יש גם שחקנית צעירה בתפקיד הראשי – הבת המודאגת שיוצאת לחפש את אמא ומגלה כל מיני דברים שלא בטוח שהיא רצתה לדעת על ההורים שלה. כל זה מבוסס על רב מכר. אין טעם להתקשר אלינו, אנחנו כבר באולם עם פופקורן וקולה מחכים שיתחיל.

עוד עיבודים לספרים:
"החוחית" – תיאודור (אנסל אלגרוט) שרד פיגוע טרור במוזיאון ואיבד בו את אמו. מפה לשם הוא מוצא את עצמו בהרפתקה מוזרה שמשלבת זיופי יצירות אמנות. (אוקטובר)
"האישה בחלון" – מותחן בכיכובם של איימי אדאמס, ג'וליאן מור וגארי אולדמן. אישה צעירה הסובלת מאגרופוביה עוקבת אחרי השכנים שלה והופכת בטעות לעדה לפשע. (אוקטובר)

הבלש פיקאצ'ו (מאי)

שלוש שנים אחרי ההתפוצצות של פוקימון גו, הקאמבק של פוקימון יגיע לשיאו עם סרט אמריקאי-יפני בכיכובן של המפלצות החמודות. כדי לא להבריח את המילניאלים המודעים לעצמם, הסרט לא יתאר הרפתקאות של מאמני פוקימונים בארצות דמיוניות אלא חיים בדו קיום של אנשים ומפלצות בעיר הגדולה. טים, מאמן פוקימונים לשעבר, יוצא לחפש את אביו הנעדר בעזרתו של פיקאצ'ו מדבר (ועוד בקול ריאן ריינולדס), השותף לשעבר של האב הנעדר ובלש בזכות עצמו.

עוד נוסטלגיה מודעת לעצמה:
"סוניק – הסרט" – סרט לייב אקשן משולב אנימציה על פי סוניק הקיפוד. בן שוורץ ("מחלקת גנים ונוף") ידבב את סוניק, ג'ים קארי יהיה הנבל הראשי וגם ג'יימס מרסדן שם בתפקיד "הבחור הנורמלי". (נובמבר)
עוד סרט "ג'ומנג'י" – לסרט הזה אפילו אין שם רשמי, אבל הוא קורה. דוויין ג'ונסון, ג'ק בלאק, קרן גיליאן וקווין הארט יחזרו, והשמועות מדברות על מצטרפים חדשים כמו אקוופינה ודני דה ויטו. (דצמבר)