כישוף נעים: 5 סרטים על מכשפות שחייבים לראות

בין אם אתם מאמינים בקיומן של מכשפות ובין אם לא, יום שישי ה־13 סיבה מצוינת להיזכר במכשפות של הקולנוע

The Love Witch
The Love Witch
12 בספטמבר 2019

 

The Love Witch / לב קרוע (2016)

איילין, מכשפה שדומה להחריד ללאנה דל ריי, נחושה כמו כולנו למצוא אהבה. שלא כמו התל אביבית המצויה שמחרבת את פרק אגודל ימין בטינדר, הבחורה מחליטה לקחת את העניינים צעד אחד קדימה – להדליק נרות, להשתטח על רצפות, לרקוח לחשים ושיקויים ולפתות את אלה שמוצאים חן בעיניה. הסרט מהלל את המותחנים של שנות ה-60 ובוחן את הנשיות, את הנרקיסיזם והתשוקה.

לב קרוע
לב קרוע

תינוקה של רוזמרי (1968)

רוזמרי ההריונית חוששת שהשכנים שגרים בדירה ליד עוסקים במעשים חשודים ואפלים. האדפטציה של רומן פולנסקי לספרה של אירה לוין הפך לסרט אימה קלאסי שהשפיע על הקולנוע המבעית שהגיע אחריו. אחרי הצפיה צפוי לילה לא רגוע, ראו הוזהרתם.

מתוך תינוקה של רוזמרי
מתוך תינוקה של רוזמרי

הכישוף (1996)

"ילדות רעות", הגרסה המכושפת: אם במקרה חלמתן בהיותכן נערות להתאגד עם בנות כמוכן ולגלות את כוחותיכן החבויים, חלה עליכן החובה לראות את הסרט הזה. תלמידה חדשה בתיכון מתחברת עם שלוש ותיקות אחרות, ויחד הן מחוללות כישופים, שבדרך ניינטיזית מלמדים אותן שיעורים לחיים. צ'יק פליק שהופך בין רגע לבור אפל ומאיים.

מתך הכישוף
מתך הכישוף

המכשפות מאיסטווק (1987)

שר, סוזן סרנדון ומישל פייפר מגלמות שלוש חברות-הכי-טובות שנופלות בקסמו של עשיר מסתורי שמשחק ג'ק ניקולסון בצורה מופתית. השלוש נופלות בקסמו של הפתיין המופרע, שמתגלה עם הזמן כהשטן בכבודו ובעצמו. הן לא נשארות חייבות ומגלות את כוחותיהן שלהן. סרט חובה לכל מכשפה.

המכשפות מאיסטווק
המכשפות מאיסטווק

קסם מעשי (1998)

שתי אחיות וקללה אחת: ניקול קידמן וסנדרה בולוק, אחיות שמנסות להילחם בקללה שרובצת על המשפחה שלהן – כל גבר שיתאהב בהן צפוי למות מוקדם. יש שיאמרו שמדובר בסרט מטופש לחלוטין, שהגיע בתקופה לא טובה של שתי הכוכבות הראשיות (קידמן בדיוק סיימה לצלם את "עיניים עצומות לרווחה"). אבל לפעמים טראש טהור זה כל מה שאנחנו זקוקים לו בחיים האלה.

קסם מעשי
קסם מעשי